Kényelmes batár
Szöveges ítélet
A harmadik Toyotám, lehet, hogy a következ? is az lesz. Mert megbízható, és számomra ez nagyon fontos szempont. Nagyon jó a futóm?, kényelmes és csendes, ahogy a motorzaj is alig hallatszik be az utastérbe. Szinte csak ezzel járok, így 2-3 napja, amikor volt szerencsém taxizni el?ször egy Citroen Picassoban majd egy Skoda Octaviában, teljesen megrettentem, ahogy zörögtek-pattogtak a pesti utakon.
A gond, ha valami nehezen azonosítható, csak id?nként jelentkez? hiba jön el?: mint pl. nálam az átlagfogyasztás-mér? id?nkénti lenullázása. Mivel a szervíz számítógépe semmit sem mutat, így a hibával a 15ezres szervízen érdemben nem is foglalkoztak. Emlékszem, az el?z? Avensisben beégett egy relé, és id?nként elment az egy körön lév? teljes hátsó- és m?szerfal világítás. 2-3x is próbááltam a szervízben rávenni ?ket a javításra, de csak széttárták a karjukat. Bent a cégben egy hardvertechnikus fiú fél óra alatt megcsinálta, pedig azt is ki ki kellett találnia, hogy mit keressen és hol. A szervíz reakciója haláli volt: "szerencséje volt a srácnak" - mondta a villanyszerel?jük :)
Azért el kell ismerni, hogy nagyon udvariasak, készségesek, soha nem éreztem, hogy valami felesleges javítással átvertek volna, persze márkaszervízként kell?képpen drágák is.
Elégedett vagyok a gyártási min?ségre kívül is: tökéletes illesztések, jól záródó ajtók. Jól m?ködik az es?érzékel?s ablaktörl? is, amit valaki el?ttem szapult. Persze nem a ködszitálásra van kitalálva, hanem es?re.
Minden Toyotámban talán a váltó volt a legtökéletesebb, nagyon precíz, könnyen kapcsolható, szinte magától m?ködik. Ez most automata, régen el sem tudtam volna képzelni, hogy ilyet veszek, de nem bántam meg, nagyon kényelmes.
A Carinában és a régi Avensisben is gondok voltak a fékekkel. El?ször is, hogy hátul dobfékes volt, ami eben a kategóriában már pár éve sem volt megengedhet?, másrészt a tárcsfékek alulméretezett h?tése miatt a sok autópályás használat nagy fékezései miatt a féktárcsa könnyen deformálódott. Egyel?re az újban nincs ilyen gond, igaz a pályáról átszoktam a kisebb utakra, mert az kevésbé terheli meg az idegeimet.
Azt is el kell ismerni, hogy a Toyoták el?tt volt egy Nissan Sunny-m, ami szintén igen jó és megbízható volt. F?leg az el?z? Seat Ibiza után, amit a gar. id?szak végén gyorsan eladtam.
Hibalista
- átlagfogyasztás mér? néha magától lenullázódik
- ablakemel?k központi reteszel?je nem m?ködik
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey, Bp. Mogyoródi út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Avensis 2,0 Sol | Következő autója? | 1 éves sincs, még használom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
