Kedves mackó
Szöveges ítélet
Kedves, kényelmes jószág, szeretem. Érezni rajta a 2 literes benzinmotor erejét, de a kocsi súlyát is. Sportos vezetéshez nem ajánlott, de aki szeret kényelmesen, flottul autózni, annak kiváló.
Miért ez lett? Az ár-teljesítmény kategóriájában jónek mondták, olcsó fenntartásúnak, megbízhatónak. Küls?re tetszett, a tesztvezetésen pedig meggy?zött kezelhet?ségér?l, kényelmér?l, dinamikájáról. Ülésf?tést, tempomatot, b?rt (a kormányt és váltókart kivéve), automata váltót, tolatóradart nem kértem bele, nem érzem magam annyira öregnek.
Országúton nagyon takarékos, 5-6 liter körül elmegy, de fiatalos pesti közlekedésnél, ill. német autópályázásnál (170-190 km/h) megjön az étvágya, de 11 fölé azért nem nagyon megy.
Kényelmes, csendes, jól kezelhet?, de emellett pont a szükséges mértékben adja vissza az út jellemz?it. 120-130-ig alig észrevehet?en emelkedik a menetzaj.
A váltót meg kellett szokni, eleinte 3-asba találtam egyes helyett. Egyébként semmi gond vele.
Ami furcsa:
- lendületes induláskor az els? futóm?b?l valami kattanás (elfordulás) hallatszik. A szerel? szerint a fékek rendez?dnek vissza. Hmm. Baj nincs vele.
- negyedik és ötödik fokozatban egy-egy bizonyos fordulatszámon hirtelen meglendül az autó, mintha valami meredekebb szakasz lenne a megfelel? görbéken. Ez enyhe, állandó gyorsulásnál érezhet?, pl. ötödikben, 4000-es fordulatnál (160 km/h-nál van ez, na ja, mondom, német autópálya) lódul egyet a kocsi. 160-ról 180-ra jobban gyorsul, mint 140-r?l 160-ra.
Ami nem tetszik benne:
- én átlagos testalkatú vagyok (181cm, 80kg), kényelmesnek találom a teljesen leengedett vezet?ülést és a majdnem teljesen felülre állított kormányt (így könny? ki-be szállni is). Ilyenkor azonban nem látom rendesen a kormány közepét?l a m?szerfalon a kilométerszámlálót és az órát
- az órát tehették volna valami utasok által is látható helyre
- a kormányon lev? gombok a rádióhoz elég gyengék, olyan érzés, mintha hosszas nyomogatás után átszakadna a "m?anyag buborék". A kivitelében koppinthattak volna pl. a 6-os Mazdáról is.
- a computert lecserélhetnék akár a G Astra computerére is, az is jobb ennél. Szép dolog a két kijelz?, de azon a nagy dislpayen akár minden elérhet?/rendelkezésre bocsátott adat elférne egyszerre. Japános túlzás ovisoknak a minden adathoz külön nyomógomb is, egy set/reset kett?s is simán megtenné. Milyen jó lenne, ha az átlagfogyasztást, meg minden mást én nullázhatnám, és nem a kocsi találná ki nekem, hogy mikor tankoltam tele. Egy-egy lejt?s parkolást?l szegény simán nulláz. Van két napi számláló a km-órában, ez szép. Van egy harmadik a computerben, ami minden indításnál nulláz. A VW-nél láttam azt a trükköt, hogy automatikusan csak bizonyos id?nél hosszabb várakozás után nulláz, így ha beugrom egy boltba még nem borul a napi autókázásom számlálása. Nem néznek körül a tervez?k a piacon? Talán kezembe akad valahol egy szervíz CD, és át tudom állítani teljesen manuális nullázásra...
- állítólag 60 literes a tankja. Van egy kis kannám, de még nem próbáltam üresre hajtani. Régóta fekv? mutatónál pedig nem sikerült eddig 53 liternél többet tenni bele, pedig az ujjammal elértem a benzint a tank bevezet? csövében. Ebb?l következik, hogy a hátralév? út számítás is elég gyengén muzsikál.
Ha az ember nem computerbuzi, akkor persze megszokja ezeket a dolgokat, és már nem zavarnak.
Megszokás után a méretéhez képest normális fordulékonyság könnyen kezelhet?, parkolni, átférni kis helyeken jól lehet vele. Belül szép tágas, feleségem igen csak kényelmesen nyújtózkodott benne az anyósülésen, de édesanyám a mögötte rendelkezésre álló nagy hely láttán szólt neki, hogy "nem kell annyira el?rehúzni, elfér hátul". Lehajtott hátsó üléssel lakókocsinak is használható. Egy nálam kicsivel nagyobb barátommal egyszer jót aludtunk (nyújtott lábbal!) benne egy alpesi túrán.
A fekete szövetkárpit egész jól néz ki a fa(utánzat)betétekkel. Szebb, mint a technical nev? nagyon gyenge szivacsos-fóliás fémimitáció.
Emeleti ablakból, felülr?l nem nagy puki. Oldalról, hátulról szép kombi. Szemb?l, kicsit oldalra fordított kerekekkel, f?leg ha kicsit leguggol az ember: kimondottan szép.
8 hónapja hajtom, eszem ágában sincs megszabadulni t?le még jó pár évig.
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta. Egy kétszintes garázs fels? rámpáját azonban ráengedték, a spoiler és a harmadik féklámpa eltört, de kicserélték. 560 EURba fájt a csere.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Autó Göbölös, Tatabánya
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | polo classic 1.6 | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
