Igásló 3
Szöveges ítélet
Imádom.
Megbízható. 625.000 km-ig mindig hazahozott. Csak az utolsó, a jeladóhiba volt a kivétel, annál leállt.
Beltér: Az ülés még mindig kényelmes: látszik ugyan rajta, hogy nem új, de se szakadás, se foszlás nincs rajta, pedig nem használtam üléshuzatot. A beltér 2 részlettől eltekintve még mindig vállalható: a kormány bőrének varrata már foszladozik, és a sebváltó műbőr szoknyája sem túl kívánatos már. Télen gumiszőnyeget használtam, nyáron a gyári szőnyeget, még mindig...
Hajtás: Még mindig elég normálisan húz az autó. Sebváltója lágy, pontos. Futóműve még mindig komfortos. A fékek nagyon sokáig tartanak, igaz, ha csak lehet, nem használom fölöslegesen. Egyedüli probléma az olajevés és a kissé kotyogós motor. Már 7-8 decit bekap 1000 kilométerenként. Amúgy minden működik rajta, és nem azért, mert állandóan bütykölöm. Mivel a munkámhoz minden nap kell (gyakran előfordul, hogy 4000 kilométer is beleszalad 1 hét alatt), már rég eladtam volna, ha problémás a járgány.
Soha rosszabb autóm ne legyen!
Hibalista
- 60.000 km sebváltó csapágy (2 db) - 180.000 km kontroll-lámpa kigyulladt 210000-nél megunta és elaludt. - 190.000 km hátsó távtartókonzol szilentje eltűnt. - 200.000 km az országúti lámpa foglalata (mindkettő!) megolvadt, a búra bemattult - 230.000 km rá kellett tölteni a motorolajra - 270.000 km jobb első csapágy - 280.000 km hátsó kutyacsontok (mindkét oldali) - 280.000 km kontroll-lámpa újra kigyulladt (azóta világít, de nem érdekel) - 300.000 km bal első csapágy, jobb első lengéscsillapító - 320.000 km önindító felújítás. - 400.000 km hátsó kutyacsontok (ismét - ezek már utángyártottak voltak!), az új lámpák is bemattultak, új lámpa - 410.000 km megint jobb első csapágy, trafó (utána 20-40 ezer kilométerenként a többi is sorra került. 1 tartalék mindig volt az autóban. 5 perc alatt lehet cserélni.) - 450.000 km a klíma megadta magát. - 480.000 km az új klímakompresszor is elromlott. - 510.000 km összeomlott a katalizátor. - 550.000 km első kerékcsapágy pár + első kutyacsont csere. - 580.000 km sebváltócsapágy csere, kuplungtárcsa csere. - 600.000 km trafók. Az utángyártottak felét bírják, mint a gyári. (Volt, hogy csak pár tízezret, de hát, harmadába kerül...) - 620.000 km vezérműlánc-feszítő patron csere. - 625.000 km főtengely-jeladó nem ad jelet, csere.
Ide hordtam szervizbe
Garázs-szerviz. Vasárnap is nyitva, meg hajnalban, meg este 10-kor. Bármikor, amikor én ráérek. És megfizethető. És nem akar átverni.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Márkaszerviz. 2-nél jártam.1. Drága. Nagyon. Amúgy értenek hozzá. Főleg az egyik munkafelvevő penge.2. Drága. Nagyon. Nem értenek hozzá. Hülyeséget beszélnek. felesleges dolgokat akarnak megvetetni, és szarul szerelnek. És még arcok is.Az egyikben kilopták az eredeti vezérműláncot feszítő patront, és beletettek egy másikat, amin a felfogatáshoz való lyuk nem illeszkedett a tőcsavarra. Így elfordítva tették rá, az olaj-furatok innentől nem stimmeltek, és már nem feszítette rendesen a láncot. Sajnos csak majd százezer kilométer múlva jött rá az állandó szerelőm, amikor már az olajlámpa kivillant. Akkor kicserélte a vezérműtengely csapágyát is, mert azt is vettem bele, bár azt mondta a szerelő, hogy fölösleges volt. Ezt csak okulás végett írtam le: ha csak lehet, ne hagyjuk felügyeletünk nélkül az autót! Ja! És a "gyanúsított" szervizből úgy adták vissza az autót, hogy nem pakolták rendesen össze. Egy vákuumcsövet nem raktak vissza, így az első lámpánál majdnem belegyalogoltam az előttem álló teherautóba, mert nem volt fékrásegítésem...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 625000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
