Húsz hónap szigorított - szikár alkat
Szöveges ítélet
Havonta több, mint háromezer kilóméter, nem barbár módon, de f?képp magas fordulaton. Elektronikus bejáratás alatt levágott nyomaték és teljesítménycsúcsok melett kicsit magas fogyasztás. A ciklus 1500 km körül ugrik el?ször, aztán kb. 3000-enként érezni változást, mire eljön a 15000-es szerviz, egész jó. Ha sokat préseled a padlót a gázpedállal, el?bb utóbb kiég az els? kipufogó dobod, kicsit morgósabb hangja lesz, viszont jobban gyorsul, és a végsebesség is más. Korábban Carinám volt, az utolsó még japán adagolós, ami nagyon szerette a V-Power üzemanyagot. Ebbe a MOL95/OMV95 adja a legjobb teljesítményt. Normál esetben 220 a vége, de ez irritál néhány 2.5-ös Audit, vagy V10-es Merci terepjárót, nekik meglepetés az, hogy szélárnyékból el?zve közelíthet? a 240 is. A 240-es vonal felett egyszer járt, az M7 érdi lejt? végén, de soha többet, mert tapadás már alig volt. A gyári extra els? szpoiler nem csak dísz, 180 felett ajánlom - levették egy hétre fényezés miatt, éreztem is a hiányát. A 215-ös gumi erre felesleges, mert igaz, hogy nagy sebességnél jobban tartana, de 129 ló nem fog vele nagy sebességgel menni - inkább az orrkötény. A legmagasabb átlagfogyasztásom 17,8 liter volt (de akkor nem tartott fél órát az M7-es), andalgó tempóban a minimum 5,3. Ez a két széls?ség, ellenben vidéki forgalomban, feleséggel az oldalamon 5,8-6,5 közötti az átlagfogyasztás.
A futóm? példás, a hátulja sem sodródik, mint pld. a Carináknak. A kormányzás precíz. A lengéscsillapítás elfogadható kompromisszum a sportos és a kényelmes érték között - gondolkodtam rajta, hogy feszesebbre cserélem, de akkor mi lenne velem Pesten?
A sof?r pozíció az én 176-os termetemhez jól beállítható, de 190 felettit?l már hallottam panaszokat. A m?szerek borostyán színe kellemes, de buta megoldás, hogy az éjszakához beállított fényerejük miatt a zöld szell?ztet? visszajelz? LED-ek alig látszanak nappal, tompított fényszóró állásban. Az automata ablaktörl? jó dolog, csak néha nem akar visszavenni a tempóból. Mondjuk még mindig sokkal jobb, mint a Citroeneken, de elmarad a Mercedes finomságátol. A zenei rész nem basszus-hív? diszkó imádóknak lett kitalálva, de Mozart nagyon szép, egyenletes hangképet ad. Bartók rádió, éjszaka, 200 felett, Vivaldi - tökéletes. Az utas biztonságiöv figyelmeztet? helyére inkább rakhattak volna pohártartót, mert a könyökl?be épített második elég utálatos megoldás. A fogyasztásmér? kijelz?je feleslegesen hangsúlyos, még az alapmodel tárolórekeszét is szívesebben venném. Látszik, hogy ez a hely a navigációnak lett kitalálva, ez a békaszem elég er?ltetett.
A csomagtartó mérete kiváló, ebb?l direkt mód következik, hogy a négyajtósnál a bels? rész nehezen elérhet?, de az ötajtós már majdnem pickup.
Toyota betegség, hogy modellt?l függetlenül id?nként jön egy-egy széria, aminek fütyül a tükre magas sebességnél. Az enyém +14°C alatt mindig néma, +30°C felett már 180 km/h-nál megszólal, 210 felett folyamatosan fütyül.
Összességében az autó nagyon jól egyben van, imádom a típust, nem volt semmi érdemleges gondom vele.
Hibalista
- Meghibásodás semmi.
- Gyári visszahívás miatt cserélve:
- 1. Kilóméteróra egység a komputer rész miatt, mivel az 1.6-oshoz programozott chipek kerültek bele, és e miatt téves átlagfogyasztást számolt.
- 2. Motor szívócsonk, esetenként bels? fröccsöntési sorják zajos légáramlást okoztak.
Ide hordtam szervizbe
- Autóház Kft, Veszprém
Semmi flanc, segít?kész munkafelvétel, korrekt szerel?k. Az egész olyan emberi...
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
.
- Emil Frey, Budapest
Mintha automatánál vásárolna az ember, ráadásul annál a fajtánál, ahol el?ször jön a kávé, aztán a pohár. Megvan minden, mégis úgy érzed nem kaptál semmit, csak a kidobtál egy rakás pénzt. Vastagon fog a ceruzájuk.
- Toyota Super
Csak felkészülteknek, különben esetleg megvezetnek! Ha nem er?sködöm, simán cserélik az összes fékbetétet. Persze gond nélkül bírta a következ? szervizig, és még akkor sem lett volna muszáj cserélni.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Carina E 1.6 | Következő autója? | Toyota vagy Mercedes |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
