Fekete izé az állatkertből
Szöveges ítélet
Idén januárig az általam használt legjobb autó egy Avensis kombi 1.8 benzines volt, amit 2003-ban használtam, és nagyon szerettem. Az egy zöld aligátor volt: nem nagyon tűnt ki a környezetéből, de ha odaléptem neki akkor bizony nem sokan maradtak előttem. Amikor új cég és új autó derengett fel a láthatáron, a cseperedő gyerekek okán elég lett az ötajtós - na meg az üzletibb is sokak szerint -, és elcsábultam életem első diesel autójára, egy Fekete Párducra.
Tulajdonképpen ez a második legjobb autóm, és gondolkozom hogy vajon a megszokás rontotta-e el a szájam ízét.
Az ülései most nem tűnnek olyan kényelmesnek mint korábban, és az akkor modernnek ható belsejét is másképpen látom. Viszont hatalmas belül, a hifinek szép hangja van (bár néha a hangerő maximuma kevés...). A motorja csak 126 LE, de elég dinamikusan tudja mozgatni a viszonylag nagy kasztnit. Sajnos egy mínusz pár fokban kint töltött téli éjszaka utén 5-6 km alatt nem melegszik be, úgyhogy városban nem érdemes nagyon nekivetkőzni. A motor ezzel együtt kifejezetten csendes, VW-s barátaim elsőre nem is mondták meg hogy dízel. A fogyasztása jó, országúton 6 körül, autópálya 6-8 (persze a 8 csak Németországban a megfelelő szakaszokon... :) város: sok dugó+klíma is max 8-8.5, ezt már sokallom egy kicsit, de lehet h csak én lettem telhetetlen...
Amit nagyon nem szeretek benne: a metálfekete fényezése nagyon érzékeny, gyakorlatilag egy köpésnek is nyoma marad. De hogy ez még az ablakon is így legyen, na ne! Rácsöppent vmi trutymó nyáron az első szélvédőre, egy sima szivacs is láthatóan összekarcolta az üveget ahogy megpróbáltam letörölni a cuccot. A pollenszűrő 15 ezrenként cserére érett, még jó hogy ennyi a szervizintervallum. (Vagy ennyire vacak már a levegő? Főleg Bp-n és autópályán használtam.) Maga a szervíz olcsó, pedig 6.3 l olaj megy bele. A biztosítása annyi, mint egy régebbi 323-as Mardáé, 1,5ös benzines motorral.
Ami még zavar: néha amikor ráadom a gyújtás a tükörbehajtó elektronika perceg, pedig hozzá sem érek. És néha már nem érzem elég dinamikusnak... biztos öregszem, és kompenzálnék :)
Szóval aki nagy, kedvező ár/érték arányú, olcsón fenntartható kocsit akar, ne habozzon. Hogy párduc-e igazán, már nem vagyok benne biztos. De valami állatkerti izé, az tuti, mindenki válaszson magának!
PS: nem az autó baja, de: tetettem bele egy Toyota kihangosítót, hogy ne kelljen szétfurkálni. Tegye fel a kezét, akinek már szereltek be kihangosítót anélkül, hogy a megszaladó csavarhúzó ne hagyott volna nyomot a műszerfalon! Hát én sem tettem most fel a kezem... Ráadásul gyakran visszhangzik (ez az első bluetooth-os kihangosítóm, lehet h mindegyik ilyen?), volt idő amikor inkább nem csatlakoztam rá.
Most olyan helyre megyek, ahová nem vihetem magammal. Szemezgetek több típussal, de a VW Passatba tolultak fel a a Trabant után Dacia emlékei. Szóval, drukkoljunk egy olyan Passatért ami egységes egészként jön le a gyártósorról... :)
Hibalista
- jobb első tompított
- pollenszűrő csere 2x
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer, Budakeszi
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33123 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Focus 1.6 benzin | Következő autója? | VW Passat 2.0 PD TDI, 140 LE |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
