Fe2O3
Szöveges ítélet
Minden álmom egy II-es Toyota Avensis 1.8 Sol volt, nagyjából 1,5 és 2 mFt között megvásárolva. Két éven keresztül kerestem, a családomat bevonva, rengeteg energiát és időt beletéve, utazva is (az országon belül). Ez idő alatt 20 - 25 ígéretesnek tűnő 1.8 Sol-t és legalább tíz 2.0 Solt néztem át, ültem benne, indítottam el. Ezek közül pár autóval próbakörön is voltam és párat állapotfelmérésnek is alávetettem.
A külföldről, főleg Németországból, Dániából, vagy Ausztriából behozott II-es Avensisekről kialakult kép lesújtó. A járművek elképesztő módon korrodálnak, ami a felfüggesztéselemeket illeti, számos helyen súlyos szerkezeti korrózió szintjén (repedések lengőkarokon, stabikon, vagy akár a hátsó hídon). Sajnos Magyarországon először üzembehelyezett között is akadt, ami rozsdásodott már rendesen.
Azért írom mindezt ide le, mert sok időm ment erre rá és végül feladtam (más, nem japán gyártót választottam).
Ráadásul rengeteg tulajdonosa volt a "magyar" példányoknak, gyakran törték őket, általában alaposan. De a karambolos múlt a külföldiekre is jellemző volt.
A két év alatt egyetlen egy autót lehetett volna megvásárolni, ami "magyarországi" volt, ugyan több tulajdonossal -talán három- és egy fiatalkori, de az eladó által letagadott első rendszámtáblával (JSZP SZÜF). Tehát ez is "stiklis" kocsi lehetett, mégis egy héten belül megvette valaki, mielőtt odautazhattam volna (csak telefonon beszéltem az eladóval).
Így utólag a hirdetőoldalak és autószalonos használt hirdetések böngészése helyett szakszervizeket -japán autók szervize és hasonlók- kellett volna időnként végigkérdezni, hogy tudnak-e jó állapotú, eladó példányról. Sokszor a magánszemély szerelőn keresztül árulja, meg sem hirdeti, legfeljebb megosztja a közösségi médiában az ismerőseinek. Ha ez nem jön össze leadja egy szalonnak, ahonnan a nepper ha jó a kocsi szinte azonnal elviszi (így lesz egy 1,1 - 1,2 mFt-os kocsiból, 2,0 mFt "értékű" jármű).
Annyit foglalkoztam vele és annyit láttam, hogy már-már úgy érzem, mintha két évig használtam is volna egyet... És szomorú, de szerintem a II-es Avensis túl van értékelve.
Hibalista
- Hátsó lengőkarok, stabilizátorrudak és a hátsó híd súlyos korróziója (külföldi példány, német). Ennek javítása -maszek szerelőnél-, különösen jó minőségű alkatrészekkel költséges, vagy gyakorlatilag a jármű értékéhez mérve értelmetlen vállalkozás.
-
- Az üresjárati szabályozó szelep (egység) hibája, ingadozó alapjárat (pl a klímát is ráadva jellemző).
-
- A kétzónás digitális klíma hibája, eltérő hőmérsékleteket fújt be a bal és a jobb oldalon, hiába volt ugyanoda állítva.
-
- Olajfogyasztás lehetséges.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kovács
Méregdrága márkaszerviz, ugyanakkor ingyen is elképesztő jó tanácsokat adtak és nagyon türelmesek voltak, pedig egy tizenéves használt autó érdekelt. Innen is köszönöm!
(Azt tanácsolták, miután 15-16 használt járművet megnéztem és nem voltak jók, hogy még nézzek meg még ugyanennyit, megtettem, sajnos eredménytelenül.)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 405 GRi | Következő autója? | Valami, ami nem korrodál ennyire. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
