Ez egy nagy Suzuki, semmi több
Szöveges ítélet
Cégautó. Egy Mondeo után. Az is egynyolcas volt, "csak" 110LE-s. De milyen 110Le volt ehhez a 130-hoz képest... Ahhoz képest ez egy lusta dög... VVTi persze-szét kell pörgetni az agyát, hogy megmoccanjon szegényke. Közben meg olyan hangja van, mint egy öreg 1.0ás Swiftnek. Kívülről viszonylag halk.
Immobilizer meghalt, az autót tréler vitte el, volt benne 3000km...
Az egyik kapubeállón otthagytam a fél elejét (nem vicc, tényleg ottmaradt). A Mondeo is fennakadt párszor, de ott max a fekete lemez ugrott le a lökhárító alján, azt könnyű volt visszatenni. De nem, itt az egész lökhárító egyben van, doblemezekkel együtt maradt ott a kapuban. Talán nem kellett vna 10centivel a föld felé tervezni azt a rohadt lökhárítót, akkor talán nem akadna fenn minden döglött macskán...
A műanyagok igénytelenek az autóban, elég csak az index-ablaktörlőkarra nézni (tiszta Suzuki ez is).
Esőérzékelő-haszontalan ökörség. Idegesít, hogy összevissza kalimpál, néha hulló falevélre bemoccan, viszont ha csak kevés esik nem töröl. Maradok a kézinél...
Fényérzékelő-hülyeség, mert nálunk lakott t. kívül nappal is kell fény...
ESP-na, az jó hogy van, bár az ASR nagyon bután avatkozik be. Legalább kikapcsolható.
HIFI-budihangja van, a Mondeoban a Sony MP3 1000x jobb.
Elektronika egyébként szar, néha AUTO állásban égve felejti a lámpáját, utána elindít-leállít, aztán nem csinálja, de volt, hogy megállás után bezártam, a hülyének meg villognak a féklámpái, mintha vészvillogózna. Itt is elindít-leállít, hiba megszűnik.
A lámpái gyengék, mondjuk a Mondeoé xenonos volt, ez meg sima.
Amúgy meg baromi kényelmetlen. Még a Mondeo után is, pedig az sem egy kényelembajnok. És az a baj, hogy ez egy ekkora autónál nem elfogadható. A hely pici benne még egy Passathoz képest is, hát még a kategória legnagyobb Mondihoz képest. Az ülőlap rövid, a háttámla meg keskeny, a kormánya hülyén áll és szinte magától pörög. Ez még alapból így sem lenne baj, de ha egy billegős futóművel és egy szivacsos fékkel párosul, akkor maga az életveszély. Kanyarban sokkal kisebb az átlagsebességem, mint a Forddal volt és a fékezéseket is meg kell gondolnom, volt már, hogy csak az ABSem mentette meg az előttem fékezőt...
Szerintem szélérzékeny is-nyílván a billegős futómű miatt-pedig tepsi formája van.
A másik, ami marhára idegesít, hogy jellegtelen. A Mondeot volt miért szeretni, annak legalább volt valami formája (még ha nem a legfrissebb is), de ez aztán tényleg nem nyerne rajzversenyt... Ráadásul ezüst... Muhaha-látott már valaki fekete Avensist??? Én talán egyet. Az összes Avensisnek ilyen a színe és ez is csak emel a jellegtelenségén.
Nem tudom menyire lesz tartós, mert még csak 10e van benne, de már most utálom szegényt. Nem kímélem, mert cégautó, saját Toyotám nem lesz az biztos...
Aki ilyenen töri a fejét, az nézzen meg németeket (sokat)-Mondeo(főleg az új), Passat-mindkettő jobb nála. A japcsik közül meg az Accordot (szintén jobb). Mazda6ban még nem ültem.
Sokat kajál, ha meghajtom bekap 100km-en 13-14 körül simán, a városi fogyit 9 alá nehéz vinni, országút nyugis 7.2, de inkább több.
Egy szó mint 100, több mint 6 misiért ennél jobb kocsik kaphatók és most nem az elfogultság szól belőlem. Van ennél jobb autó nem csak a németek, de a franciák között is!!!
Hibalista
- Immobilizer 3000km
Ide hordtam szervizbe
Az egyik GyMS megyei márkaszerviz
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo 1.8 16V Ambiente | Következő autója? | FORD!!! |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
