Elegáns ezüst nyíl
Szöveges ítélet
116 ezer kilométerrel, 5 évesen vettem, Németországból hozták be.Akkor Angliában laktam és ezért kerestem egy nagy és kényelmes autót, mert kocsival tettem meg az oda-vissza 4 ezer km-t évente 2-3 alkalommal.Előtte egy Renault Scenic (1,4, benzin)-el tettem meg ezt a 4 ezer km-t, voltak teljesítménybeli gondjai a "kis franciának". Barátok Passatot és Audit akartak rám beszélni, én végül is a Toyota Avensis mellett döntöttem, nem bántam meg.
Az Avensis kinézetre még ma is az egyik legszebb autók között van a kategóriáját tekintve, nagyon szép a megjelenelése. Kényelem szempontjából is kiváló, bár nekem azért a hosszú úton már-már kényelmetlen volt, hiányzott belőle a comb támasz (190 cm vagyok), na meg a tempomat is, mert az nem volt benne, pedig kellett volna.
A motorháztető alatt minden a kis kezű ázsiaiakra van kitalálva, én egyszer próbáltam égőt cserélni, 4 helyen ütöttem le a kezemről a bőrt, utána szervizben végeztettem az ilyen kisebb "javításokat" is.
Az 540 literes csomagtér szép nagy, praktikus, sok lim-lomot elnyel.Két kis gyerekkel is kényelmes a verda, gyerekülések elférnek benne, a csomagtérbe pedig a babakocsi is belefér.
116 lóerős, nem egy Forma-1-es autó, de nyomatékból szépen érvényesül, előzni lehet vele, autópályán könnyen viszi a 140-es utazósebességet, Németországba a 160-at is kényelmesen vitte.
Gyári hifi szépen szól benne, bár én megtámogattam egy aktív Alpine ládával is.
Belső anyagok jó minőségűek, bár a műszerfal narancssárgás megvilágítása nekem kicsit puritánnak tűnik. Kezelőgombok egyszerűek, kézre esnek.
Dupla digit klíma kiválóan tartja a hőmérsékletet, az autó teljesítményét nem csökkenti.
Az fogyasztás méreteihez képest is nevetségesen alacsony, 5,5 liter.
Amióta a gyerekek meg vannak, azóta szeretnék egyterű autót, a Toyotába is kényelmesen elfértünk, de a napokban lecseréltem egy Ford S-Max-ra.
Hibalista
- Bal oldali fényszóró, kitört a foncsorból az izzó tartó, szét olvadt az egész. Toyota szervizben egy garanciás kocsira ráírták a javítást, így fű alatt 30 ezerért kicserélték. Két év múlva a másik oldali fényszóró is hasonló meghibásodást produkált, interneten találtam utángyártott új fényszórót, posta költséggel együtt 13 ezer volt, 3 ezerért beszerelték. - Ezenkívül csak olajcserére hordtam 15 ezer kilométerenként 25 ezer forintból kijött ( olaj 6,5l, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő). 165 ezer kilométernél csináltattam rajta egy vezérlés cserét 120 ezer Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Vida Autószerviz Debrecen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mégane Scénic | Következő autója? | S-Max |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
