Csendestárs
Szöveges ítélet
Ez egy fantasztikus autó egy nagyon jó, erős motorral. Nyilván vannak nála erősebb autók, de Németországban az átlag német márkák megnyugtató iramban maradnak el mellettünk a szélső sávokban. Az autó simán bírja 5 személlyel (3 gyerek) és tele csomagtartóval a 180-210km/h körüli utazósebességet.
Néhány cikkíró szapulta a Toyotát, hogy unalmas, szürke, stb. Nekem ne csilli-villi legyen, hanem megbízható, erős és gyors, és bele tudjam pakolni a feleségemet a 3 gyerekkel, csomagokkal, mindennel. És ezt ez az autó mind tudja.
Persze néhány dolog az árnyoldalra esik, de ezek legyenek a legnagyobb hibák:
Apró hülyeség; a visszapillantó tükör becsukó gomb fekete alapon fekete gomb; meg kell tanulni a helyét, mert nehéz észrevenni.
Ennél nagyobb hülyeség, hogy az esőérzékelős ablaktörlőn nincs lassú fokozat. Vagy a szenzor működik, ami érzékel vagy nem (nem mindig optimális), vagy a következő fokozat, ami már gyorsabb és folyamatosan működik. Nekem hiányzik egy folyamatosan működő, ami csak kb. 5 másodpercenként törölne egyet. Na ilyen nincs.
Elöl az utasoldali légzsákot nem lehet kikapcsolni. Úgy kellett volna kérni rendeléskor; nem úgy kértük. Ez gyerekülés használatakor kellemetlen.
Amúgy az autót nagyon szeretjük; a motor kellően erős (177 LE, 400NM), a végsebessége 235 km/h fölött van (hivatalosan 220, de nincs benne leszabályozó; az óra 240-ig mér, nem mertem 235-nél többet nyomni neki. Frankfurt am Main közelében az A3-mas autópályán, ahol kb. 6 km-es egyenes szakasz van 4 sávval egy irányban).
Persze 180 körül már 10 liter fölött fogyaszt. Viszont 90-100-as tempóban megáll 5 liter körül. Ha nem sietünk, pl. Magyarországon belül ebben a tempóban ideális, el lehet menni egy tankkal 900-960 km-t is.
Nagy bajunk vele, hogy csak nehezen fér el hátul a három gyerekülés egymás mellett. Középen egy Römer van 9-18kg-os gyereknek, két oldalon 1-1 36kg-ig való, viszont ezek sem csak az ülőpuffok, hanem teljes ülések támlával (Maxi-Cosi). Ami rossz, hogy az ülést ki kell húznom oldalra, mert csak úgy lehet bekapcsolni a biztonsági övet.
Csomagtartó hatalmas; az alja alatt rengeteg "titkos rekesz" van; egy-egy Hollandia-Magyarország úton egy ruháskosárnyi cuccot be lehet dugdosni úgy, hogy nem nyomódnak össze, nem törnek el.
Amikor egyedül mentem vele, ledöntött ülésekkel a nádasztal és három nádfotel befért (a negyedik fotel sajnos nem, pedig több mint egy órát rakodtam őket). Másik alkalommal a két személyes kihúzható kanapé, vagy egy 28-as férfi kerékpár utazott haza hátul. De befér a 236 cm-es IKEA PAX szekrény is, természetesen lapra szerelt állapotban (IKEA-ból vittem haza, nem kilógatva, hanem csukott csomagtartóval).
Én még olajat nem öntöttem utána; kollégám Passatja egy litert is elfogyasztott egy-egy Magyarország-Hollandia úton (kb. 1400-1500 km). Ebbe csak olajcserekor kell olajat tölteni.
A motor csöndes, ugyanaz a hangja 80-nál, 120-nál és 220-nál. Picit a menetszél és a gumihang nagyobb. Téli reggelen sincs traktorhangja.
Gyári GPS van benne, az új frissítéssel már Magyarország is rajta van. Természetesen TMC-s. Sajnos kb. 160 EUR egy-egy frissítés és 4 DVD-n van; Magyarország és Ausztria NEM ugyanazon van, tehát ha csak Bécsbe ruccan ki valaki, akkor cserélni kell útközben.
A DVD lejátszó kicsit gagyi; nem ismeri fel az mp3-mak ID TAG-ját; így csak a fájlnevet írja ki. Viszont túl rövid a hely és nem fér ki a teljes fáljnév, csak a dalok címének az elejét írja ki. De talán ezzel együtt lehet élni, hiszen a zenéket lejátssza.
Nekem nagyon tetszik; meg vagyok vele elégedve. Két év múlva fogjuk eladni; ha visszatérünk Magyarországra, szeretnénk új autóval hazamenni.
Hibalista
- Tompított és távolsági fényszóró kritikán aluli (hacsak nem Xenon-t vesz hozzá az ember - nekem nem olyan van). Tompított lámpák ereje gyenge, fénye kicsi. Kb. két évenként kiégnek - benzinkúton vettem "hosszabb élettartamút", illetve Toyota szervízben tettek bele újat. - Eddig egyszer volt baj vele (az izzócseréken kívül); füstölt, mint a gyárkémény, illetve kigyulladt három lámpa a műszerfalon; TRC OFF, VSC és a motor jele. 20 EUR volt a szervíz, kb. 30 perc. A lámpák már nem világítanak, viszont néhányszor azóta is füstölt az autó. Alapjáraton is. - Kiderült, mi a baj; a részecskeszűrős autó egyszerűen csak túl sokat volt városban. Kicsit meg kell hajtani autópályán és nem füstöl többet. - - - Update: kicsit több, mint 6 év és 118.000 km használat után megválok tőle. SEMMI igazi probléma nem volt az autóval. Az új egy benzines Mazda6, 165 LE. Miután már vezettem az újat, tudom, hogy mit fogok hiányolni az új autóban; a 400 Nm nyomatékot. Azt, hogy ha Németországban lelassulunk 130-ra, nem kell visszakapcsolni, hanem hatosban maradva, öt személlyel és tele (kombi)csomagtartóval GYORSAN visszamegy 210-ig. Na, ilyet egy satnya benzines nem tud.
Ide hordtam szervizbe
Hollandiaiak gondolom irrelevánsak (Toyota márkaszervíz). Budapesten a Dél-Pest Autócentrumba - Toyota Tshusho - járok vele a gyáli útra (METRO áruház mellett). Szervízesek nagyon rendesek, segítőkészek, mind a recepciónál, mind a szerelők. Rosszat nem tudok róluk írni. Az ár olyan, amilyen; márkaszervíz. A hollandiai Toyotánál lényegesen olcsóbb mind munkadíjban, mind anyagköltségben.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 98768 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic 1.5i VTEC 1997 5 ajtós | Következő autója? | 6, benzines, 165LE manuális váltós Revolution (soul red) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
