Csak hogy helyrerakjam a dolgokat
Szöveges ítélet
2003 novemberi gyártású a kocsink, 2006 tavasz végén vettük egy ismerős kereskedőtől, aki Németországból hozta be. Az ára teljesen reális volt a felszereltségéhez képest. A közel 80.000 km-es futás Toyotánál kb. a bejáratási idő vége. Belül az autó patika, kívül az előző tulaj gépi mosási szokása látszódott, amíg egy felpolírozással el nem tűntettük. Ráadásul egy-két kisebb gyerekbetegséget az előző tulaj biztos kijavíttatott. Azóta 2x voltam szervízben vele csak a kötelezőkön, Mayerhez régóta járok, mindíg megbízhatóak voltak, munkadíjat, alkatrészeket korrektül számlázzák. A 90000km-es szervíz húzósabb volt, 100e Ft, mivel aktuálisnak láttam a féktárcsák és betétek cseréjét, azóta olyan mintha fékezőszárnyakat kaptam volna :).
A menetteljesítményekről annyit, hogy a normális közlekedéshez elég a 116LE-s dízel, ráadásul a benzinesekhez képest sokkal nyomatékosabb motorral sokkal kevesebb váltással lehet közlekedni. Autópályán a végsebessége 195 körül alakul, de a 190 simán tartható utazótempó. Ha valakinek kevés ez a teljesítmény, csippeltetheti is, nekem is szándékomban áll, kb. 140-145 LE-t lehet ebből a motorból kihozni.
A kényelem szerintem mindenkinél máshogy alakul, testfelépítéstől függően lehet, hogy van akinél nem megfelelő az üléspozíció, mindeképpen ki kell próbálni, mielőtt megvesszük! Nekem megfelelő, 180cm magas vagyok, vékony testalkatú, mögöttem is rengeteg hely marad a hátsó sorban.
A fogyasztás 6.3-6.8 között alakul, bár azért folyamatos városi üzemben 7 fölött van valamivel. Lehet 5 literrel is autózni, de én szeretem a tempós autózást. Rendszeresen teszem meg a Piliscsaba-Budapest távot, a 10-es út kriminális, nem kell bemutatnom. Autópályán 7,5l szokott lenni az átlagfogyi, 160-as tempónál 7,2l körül van az átlag, 190-nél 10l körül.
Megbízhatóságáról nem akarok ódákat zengeni, csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy olvassátok a többi márka népítéleteit is, meglátjátok még mindig a Toyota (najó még a Mazda) ez egyik legmegbízhatóbb autó. Egy-egy kivétel lehet persze, de azért jóval kisebb arányban vannak a meghibásodások, mint máshol, ráadásul a hibás dízelek tulajai nem írják, hogy milyen szutyok dízelt üzemanyagot tankoltak...
Hibalista
- Egy izzó kiégett, saját magam kicseréltem, bár nem egyszerű hozzáférni.
- A csomagtérroló bal oldali rögzítőpöcke eltört, még tart, de majd meg kell ragasztanom.
- A fényszóró gyárilag nagyon gyenge fényű volt, úgyhogy az utólagos xenon szett (50e Ft) jótt tett neki.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer Pilisvörösvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Avensis - 2001 D4D Wagon | Következő autója? | Még nem tudom, de Toyota lesz az is - vagy Lexus ;) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
