Avensis 2.0 d4d - az élményt nyújtó megbízhatóság
Szöveges ítélet
Előrebocsátom, hogy nem vagyok műszaki ember, így kizárólag tényszerű, ugyanakkor érzelmektől nem kissé átitatott módon írok Tankiról (Kisfiam nevezte le így, hatalmas mérete miatt :-)
Egy Peugeot 206 1.9 dízel után váltottam a ráncfelvarrott, 126 lóerős dízel Avensis-re, amely helykínálatban, ergonómiában, összeszerelésben, fogyasztásban és megbízhatóságban is óriási lépés volt számunkra.
Döntően városban használtuk, hétvégén 50-60 km országút, negyedévente egy 250 km feletti autópálya.
Tapasztalatom szerint ez az autó valóban hozza a hahu-n, valamint a gyártó által megadott fogyasztási értékeket. Sőt! Városban stabilan 5,6 litert mutatott a kijelző, autópályán 130-140-es tempó mellett pedig szintén 5 literrel furikázhattunk.
A rekord 6,2 litert mindössze egyszer, megpakolt utánfutóval, városban sikerült elérnem. Ilyen fogyasztás mellett is dinamikus, nyomatékos autó.
Kéthetes, kétgyermekes balatoni nyaralás sem jelentett gondot a könnyen pakolható (hatchback), 520 literes csomagtérnek, ezen túl pedig az beltérben is elegendő számú tárolórekesz szolgálja az utasok kényelmét.
A sebességváltó gombján túl szinte kopásmentes belsővel adtam tovább, amely a kíméletes használat mellett az öregedésre nem túl hajlamos anyagválasztást is dicséri.
Tízezer km, illetve 1 év volt az olajcsere terminus, amelyet bár nem szakszervízben, de az autót a vásárlás óta ismerő szerelőnél ejtettem meg.
Az olaj-utántöltés fogalma ismeretlen volt számomra,megfelelő szint mellett húzta végig a periódusokat.
Élmény- és izgalommentes szürke-eminenciásként aposztrofálta a szaksajtó, de sokat rohanó családapaként töretlen megbízhatósága,étvágytalansága és alacsony szervíz-igénye jelentette az igazi vezetési élményt. Mindig indult és mindenhova odaért!
167 000 kilométerrel féltettem a dízel autót és magunkat is a városi 3-4 km-es utaktól, így végül egy hybrid Corolla lett az utód.
A csere hírére családi-ismerősi körből is több jelentkező akadt, ezrét meg sem kellett hirdetnem a jó öreg Avensis-t.
Hála Istennek, még ma is itt van velünk, és tudom, hogy az unokázó nagyszülők továbbra is is biztos kerekeken hozzák-viszik gyermekeinket.
Mindenkinek ajánlani tudom ezt az autót!
Hibalista
- generátor - 70.000 Ft - zár - 40.000 Ft (kilincs és távkapcsoló együttes nyitása során, valószínű erőltetés hatására tört el valami) - a motort alulról védő műanyaglemez levált (az első lökhárító egyszer-kétszer fennakadt a járdaszegélyen, ez szakíthatta ki)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | Corolla 1.8 hybrid |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
