A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2003-2008)

Avensis 2,2 DCAT 177 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amorf, iszákos medve báránybőrben, nyúlcipőben

Szöveges ítélet

Nem értek egyet azokkal a véleményekkel, hogy ez egy teljesen unalmas, semleges, unalomig tökéletes autó. Sajnos nem az. Sokkal jobban örülnék neki, ha az lenne de egy-egy részletében sajnos mégsem az. Természetesen a viszonyítási alapok a kategóriatársakra vonatkoznak.
Első ránézésre olyan mint egy medve. Nagy, masszív, egyben van. Aztán közelebb érve látszik, hogy ez a medve elég amorf, báránybőrben van bújva. A karosszéria elemek lehelet vékonyak. Tudom, hogy a japánok híresek arról, hogy tökéletesre fejlesztették a karosszéria lemezek vékonyításának tanát, de egy ilyen kategóriájú modellen azért mégis lehetnének vastagabbak a lemezek. Értem én hogy gyűrődési zóna így, meg gyűrődési zóna úgy, de azért mégsem mindegy hogy egy papírlapot gyűrünk, vagy egy acél lemezt. Egy törésnél, a fél autót ki kellene cserélni.
Bent a szokásos ízlésficamos japán design fogad. Innen elég masszívnak tűnik az autó. Vastag ajtóborítások, jó nagy tükrök, hatalmas tér, viszonylag nagy fotelek. Egyáltalán nem illik viszont a masszív imidzshez a középső konzol klíma működtető egysége. A visszajelző ledek olyan kicsik, hogy csak éjszaka látszik hogy be van-e kapcsolva a klíma, vagy a belsőkeringetés stb. Nappal csak találgatni tudsz. Ez elég idegesítő. A klíma szellőzőjét egyébként is elég nehéz beállítani, hogy ne pont a szemedbe fújjon auto állásban. Az ülések kényelmét inkább átlagosnak mondanám mint kényelmesnek. Az első ülések háttámláját nem lehet eléggé előre dönteni, és a deréktámaszt sem lehet eléggé felfújni. Ez a magamfajta derékfájósoknak nagy hátrány. Ülésemelő ugyan van, de átlagos európai számára csak az alsó állás kényelmes, különben bevered a fejed. Elég kicsi ugyanis a fejtér. Soha nem fogom megérteni, hogy miért nem lehet a motoros ülés mellé beszerelni egy memoriaegységet ilyen kategóriájú autóba. Egyébként a bőrborítás kb. 50.000 km után kezd megnyúlni, ez sem valami massziv darab.
Az első fejteret leszámítva megfelelő méretű az autó, elöl hátul elég a lábtér, a csomagtartó is elég nagy. Bár a sik padló miatt a padló alatti rész nehezen kihasználható.
Sajnos egy-két medvés részletet viszont szívesen elcserélnék unalomig tökéletesre. Szerintem a kuplung nagyon kemény. Felesleges egy semlegesnek pozícionált autóba ilyen kemény kuplung. A kormány szintén mozoghatna kevesebb erőkifejtéssel, és a váltóút is lehetne rövidebb. Így városban, dugóban nem valami kényelmes vezetni az autót. A fékek viszont egyáltalán nem medvések, elég gyengék egy ekkora, és ilyen teljesítményű autóhoz. Nyilván ezért az ABS is túl hamar kapcsol be, tovább növelve a városi autózás kényelmetlenségét. Ami viszont kényelmes az a futóműve. Még pesti utakon is elmegy, nem rázza ki belőled a sz..rt, és országúton is jól hangolt. Egy igen eltalált darab.
Viszont az tény, hogy ez a medve nyúlcipőben van. Hihetetlen nyomatékos a motor. Városban szinte lehetetlen padlógázzal közlekedni vele alacsonyabb sebességi fokozatokban. Jó a gyorsulása, és megfelelő a végsebessége (230 km/ó) is, és valóban nagyon csendes az utastér. Valószínűleg a kategória legcsendesebb utastere. Kényelmes utazó sebessége autópályán 180 körül van. Igaz meg is kéri. Városban lehetetlen a fogyasztását 9,5l alá vinni, autópályán 9,5l, autóúton 8,5l alá csak tojással a láb alatt lehet vinni. Ez rengeteg. Pedig egyáltalán nem nyúzom halálra, mégcsak ki sem használom a motor adta lehetőségeket. Kategóriájában ez lehet a legtöbbet fogyasztó autó. Aki olyanokat ír, hogy az átlagfogyasztása 5-6 l, az egyszerűen lehetetlenség. További hátránya a motornak, hogy hidegen elég nehezen akarja mozgatni az autót. Mivel völgyben lakom, ez reggelente indulásnál elég kényelmetlen. Sajnos a szervíz többszöri kérésemre sem tudta beállítani a kéziféket, ami további nehezítés reggeli indulásoknál.
A motorháztetőt kinyitva szintén egy amorf részlet: MOTORHÁZTETŐ KITÁMASZTÓ PÁLCA. A Toyota fullos zászlóshajójában! Jó, nem kell a motorhoz hozzányúlni, de azért az ablaktörő tartályát valahogy fel kell tölteni, és ehhez ki kell nyitni a motorháztetőt!
Egyébként 50.000 km.-ig hibátlan az autó. De hát ezen nincs is mit csodálkozni, mégiscsak egy japán autóról van szó. Az egyetlen probléma 30.000 km.-nél a turbó feltöltő cső leesett. Garanciába ingyen visszatették. A szerviz azt mondta, hogy ez egyedi eset, még nem találkoztak ilyennel, de a véleményeket olvasgatva ez hazugság. Típushiba lehet.
Összességében azért elég vegyes a kép. Bár műszakilag hibátlan az autó vannak benne gyenge részletek.

Hibalista

- Turbó töltő cső

Ide hordtam szervizbe

Toyota Monor

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Leon Következő autója? Ford Mondeo
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2003 (2006)

További ítéletek (183 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)