Amorf, iszákos medve báránybőrben, nyúlcipőben
Szöveges ítélet
Nem értek egyet azokkal a véleményekkel, hogy ez egy teljesen unalmas, semleges, unalomig tökéletes autó. Sajnos nem az. Sokkal jobban örülnék neki, ha az lenne de egy-egy részletében sajnos mégsem az. Természetesen a viszonyítási alapok a kategóriatársakra vonatkoznak.
Első ránézésre olyan mint egy medve. Nagy, masszív, egyben van. Aztán közelebb érve látszik, hogy ez a medve elég amorf, báránybőrben van bújva. A karosszéria elemek lehelet vékonyak. Tudom, hogy a japánok híresek arról, hogy tökéletesre fejlesztették a karosszéria lemezek vékonyításának tanát, de egy ilyen kategóriájú modellen azért mégis lehetnének vastagabbak a lemezek. Értem én hogy gyűrődési zóna így, meg gyűrődési zóna úgy, de azért mégsem mindegy hogy egy papírlapot gyűrünk, vagy egy acél lemezt. Egy törésnél, a fél autót ki kellene cserélni.
Bent a szokásos ízlésficamos japán design fogad. Innen elég masszívnak tűnik az autó. Vastag ajtóborítások, jó nagy tükrök, hatalmas tér, viszonylag nagy fotelek. Egyáltalán nem illik viszont a masszív imidzshez a középső konzol klíma működtető egysége. A visszajelző ledek olyan kicsik, hogy csak éjszaka látszik hogy be van-e kapcsolva a klíma, vagy a belsőkeringetés stb. Nappal csak találgatni tudsz. Ez elég idegesítő. A klíma szellőzőjét egyébként is elég nehéz beállítani, hogy ne pont a szemedbe fújjon auto állásban. Az ülések kényelmét inkább átlagosnak mondanám mint kényelmesnek. Az első ülések háttámláját nem lehet eléggé előre dönteni, és a deréktámaszt sem lehet eléggé felfújni. Ez a magamfajta derékfájósoknak nagy hátrány. Ülésemelő ugyan van, de átlagos európai számára csak az alsó állás kényelmes, különben bevered a fejed. Elég kicsi ugyanis a fejtér. Soha nem fogom megérteni, hogy miért nem lehet a motoros ülés mellé beszerelni egy memoriaegységet ilyen kategóriájú autóba. Egyébként a bőrborítás kb. 50.000 km után kezd megnyúlni, ez sem valami massziv darab.
Az első fejteret leszámítva megfelelő méretű az autó, elöl hátul elég a lábtér, a csomagtartó is elég nagy. Bár a sik padló miatt a padló alatti rész nehezen kihasználható.
Sajnos egy-két medvés részletet viszont szívesen elcserélnék unalomig tökéletesre. Szerintem a kuplung nagyon kemény. Felesleges egy semlegesnek pozícionált autóba ilyen kemény kuplung. A kormány szintén mozoghatna kevesebb erőkifejtéssel, és a váltóút is lehetne rövidebb. Így városban, dugóban nem valami kényelmes vezetni az autót. A fékek viszont egyáltalán nem medvések, elég gyengék egy ekkora, és ilyen teljesítményű autóhoz. Nyilván ezért az ABS is túl hamar kapcsol be, tovább növelve a városi autózás kényelmetlenségét. Ami viszont kényelmes az a futóműve. Még pesti utakon is elmegy, nem rázza ki belőled a sz..rt, és országúton is jól hangolt. Egy igen eltalált darab.
Viszont az tény, hogy ez a medve nyúlcipőben van. Hihetetlen nyomatékos a motor. Városban szinte lehetetlen padlógázzal közlekedni vele alacsonyabb sebességi fokozatokban. Jó a gyorsulása, és megfelelő a végsebessége (230 km/ó) is, és valóban nagyon csendes az utastér. Valószínűleg a kategória legcsendesebb utastere. Kényelmes utazó sebessége autópályán 180 körül van. Igaz meg is kéri. Városban lehetetlen a fogyasztását 9,5l alá vinni, autópályán 9,5l, autóúton 8,5l alá csak tojással a láb alatt lehet vinni. Ez rengeteg. Pedig egyáltalán nem nyúzom halálra, mégcsak ki sem használom a motor adta lehetőségeket. Kategóriájában ez lehet a legtöbbet fogyasztó autó. Aki olyanokat ír, hogy az átlagfogyasztása 5-6 l, az egyszerűen lehetetlenség. További hátránya a motornak, hogy hidegen elég nehezen akarja mozgatni az autót. Mivel völgyben lakom, ez reggelente indulásnál elég kényelmetlen. Sajnos a szervíz többszöri kérésemre sem tudta beállítani a kéziféket, ami további nehezítés reggeli indulásoknál.
A motorháztetőt kinyitva szintén egy amorf részlet: MOTORHÁZTETŐ KITÁMASZTÓ PÁLCA. A Toyota fullos zászlóshajójában! Jó, nem kell a motorhoz hozzányúlni, de azért az ablaktörő tartályát valahogy fel kell tölteni, és ehhez ki kell nyitni a motorháztetőt!
Egyébként 50.000 km.-ig hibátlan az autó. De hát ezen nincs is mit csodálkozni, mégiscsak egy japán autóról van szó. Az egyetlen probléma 30.000 km.-nél a turbó feltöltő cső leesett. Garanciába ingyen visszatették. A szerviz azt mondta, hogy ez egyedi eset, még nem találkoztak ilyennel, de a véleményeket olvasgatva ez hazugság. Típushiba lehet.
Összességében azért elég vegyes a kép. Bár műszakilag hibátlan az autó vannak benne gyenge részletek.
Hibalista
- Turbó töltő cső
Ide hordtam szervizbe
Toyota Monor
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Leon | Következő autója? | Ford Mondeo |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
