A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2003-2008)

Avensis 1,8 SOL 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

7 éves kapcsolat

Szöveges ítélet

Ez egy cégautó. Egy olyan céges autó, ahol a cég elég erős humán vonalon, ami a következőket vonja maga után: 1. viszonylag szabad kezem volt a választásban, 2. az autót csak én használtam, mintha a sajátom lenne.

A történet röviden.
Elérkezett az idő a cégnél ahol dolgozom, hogy megérdemelnék egy autót, mivel saját már nincs és mindenhova a céges furgonnal járni nem annyira kényelmes.
Alapvetően Honda a domináns nálunk, ez leginkább Civic, amit semmiképpen sem szerettem volna (senkit sem szeretnék megsérteni, ezért a részletekre nem terjednék ki).
Picit körülnéztem a piacon, mivel új autó nem jöhetett szóba (elvi kérdés a cégünknél). Nem igazán tudtam mitévő legyek. Egyszer csak eszembe jutott apósom Avensise. 1,5 hónapja állt, mivel céges autót kapott. Az autó picit több mint egy éves volt kb 35000 km az órában. Végül nem kis harcok árán sikerült megszerezni az autót jó áron.
Az elején nem annyira voltunk jóban. Egyrészt nem tetszett, nem is éreztem elég erősnek (előtte saját autóm WagonR lámpás dízel Vectrám volt). Aztán megszoktam, később megszerettem. Idén lesz 7 éve, hogy megkaptam. Hét év alatt az alábbi véleményem alakult ki az autóról.
1. Futómű: robosztus és megbízható, bár billegősnek érződik, igen stabil.
2. Kormány: azt hiszem ez az autó gyengéje. Az indirekt szó, picit talán hízelgő is rá. Szóval a kormány ugyan pontos, de iszonyúan nagy mozdulatok és fordulatok kellenek egy-egy manőver végrehajtásához. Fordulóköre meglepően jó.
3. Motor: 1,8 benzin. A kezdeti gondjaim után sikerült kiismernem. Leginkább egy jófajta svájci órához tudnám hasonlítani. Érdekes, hogy mennyire alkalmazkodó ezen része az autónak. Alapvetően takarékos a motor, pörgetve egészen jól tud menni. Vegyes üzemben simán tudom tartani a 7 liter körüli átlagot. Egyszer kipróbáltam, milyen fogyasztást tudok elérni, ha tényleg nagyon odafigyelek. Tessék kapaszkodni: 100 km-rel többet mentem el egy tank benzinnel, 6 literes fogyasztással. Hihetetlen. 7 liter alatt lehet tartani, ha normálisan közlekedik és azokban a helyzetekben nem terheli feleslegesen, amikor amúgy sem lehet haladni. Pl városban, ha tempót kell tartani, 50-nél alapból ötödikben van. Szóval a motor számomra tökéletes, megszoktam, azt hiszem, ha valaki figyel rá, alacsony fogyasztással, mégis dinamikusan használhatja.
4. Fék: egy szó: tökéletes
5. Kényelem: Bizonyára mindenkinek más-más igényei vannak, nekem tökéletes volt. 1300 km egy fenékkel simán teljesíthető volt vele. Alapvetően autópályán van elemében, igazi utazó autó. Amire figyelni kellet (nincs tempomat), hogy az autó észrevétlenül felkúszik 160-ra, ami már egy drágább utazási kategória, mint a 130. Szóval érzésre a 160 olyan, mint a 130. Német autópályán egyébként a 160 utazó a kényelmes.
Érdekes tapasztalat, hogy az autó erős oldalszélben vagy nagyobb sebességnél (kb 150 felett) elkezdett őrült módon búgni, mintha a menetszél találna egy olyan kis részt a szélvédőnél, ami éneklésre biztatja. Mekkora gáz, hogy kb 180.000 km-nél jöttem rá, hogy a bal első ajtó felső ablakkeretes része kicsit gyárilag kijjebb van mint kéne, ez üvöltött. Picit meg kellett feszegetni befelé és azóta csend van.
6. Kaszni: mindig kombi autóra vágytam/ok, nem is igazán tudtam megbarátkozni a "négyajtósságával". Kényelmesen el lehet benne férni, bár ha a gyerek mögöttem van (most 2,5 éves) simán szétrugdalja a háttámlát, +5 centi jól jönne. A csomagtartó szép tágas, a nyílás korlátai elég hangsúlyosak. Aki teheti tolató radarra használja.

Külön kiemelnék pár dolgot.
A világítás. Mivel ez nem xenon, és én többnyire szeretek látni sötétben is, nagyobb fényerejű izzókat raktam be. Próbáltam nagyon drágát, olcsót, ami bevált az a Hella 50% plusszos izzója. Olcsó és jó. Miután egy plató alatti kaland okán a jobb oldali fényszóró új lett, előjöttek az első széria és az utolsó módosított lámpa közti üvöltő különbségek. Szóval azonnal láttam, hogy az új jobban világít. Gyorsan felpolíroztattam a régi kicsit matt fényszóró külsejét. Ez arra pont jó volt, hogy kiderüljön, párás a belseje. Kiderült, hogy letört az izzó mögötti burkolat füle. Kapott újat, kiszárítottam úgy-ahogy. Működik, de az új sokkal jobban világít. Egyébként felhívták a szervizben a figyelmemet, hogy ez az első szériás lámpa problémás lehet. Megkértek, ha tehetem ne lepődjek meg, ha kiolvad az izzó körülötti tartó rész és beesik az izzó, mert ez nem ritka...

A másik érdekes dolog az, hogyan lett majdnem tempomatom. Egy idő után rondán elkopott a kormány és a váltókar bőrözése. Elkezdtem szakit keresni, aki megfelelő bevonattal látja el ezen részeket. Felhívtam egy barátomat, akit jártasnak gondoltam ezen területen, legyen szíves ajánljon egy ilyet. Volt egy rossz és egy jó híre. A rossz az, hogy nem ismer ilyet, a jó, hogy évekkel ezelőtt elrakott nekem egy ilyen kormányt! Berakta a helyére, bjutifúl lett. Nem tudtam nem észre venni az új kormányon a tempomat gyári karocskáját. Elfogott a remegés, gyorsan felhívtam a szervizt, hogy mi a szitu, mondták vigyem be megnézik. Nos aki hasonló helyzetbe kerül, annak tudnia kell, hogy a 2006-os évjárattól gyárilag tudja a computer a tempomatot kezelni, kell némi madzag illetve egy-két érzékelő a pedálokhoz és van! Az én autóm 2005-ös évjárat... Pech, de azért a rend kedvéért néha lelkesen nyomogatom, húzogatom és kapcsolgatom a "gyári" tempomat fület. A váltógombot és szoknyát Óbudán bőröztettem. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy szebb lett mint a gyári, ajánlom mindenkinek. Ad csere gombot és kormányt is (ha van). Avensishez nincs még neki, az enyémet egyszer elviszem neki és lesz az is.

Érdekesség, hogy az úgynevezett fejegységben van kazetta is és CD is. Egyszer raktam bele kazit, találtam valami nosztalgikusat lázadó kamasz koromból. Szépen lejátszotta, oda-vissza. A Toyotába vetett vak hitemtől vezérelve elkezdtem nagy bátran visszatekerni a kazit. Vissza is tekerte, de nem állt meg. Azt vettem észre, hogy tekerné, ha tudná. Aztán szaga lett. No problem gondoltam, megálltam egy benzinkúton, levettem a gyújtást, sőt a biztonság kedvéért ki is vettem a kulcsot. Aki arra fogadott, hogy leállt a tekerni akarás, az bukta a képzeletbeli összeget. Tekerni akart tovább. Ez már nem volt vicces. Jobb híján bementem a kútra szerszámot kérni, hogy lekössem az akksit. Adtak egy kombinált fogót. A beavatkozás sikeres volt, saru vissza, tekerés megszűnt, sőt a kazit is kiadta. Soha többet nem mertem használni.

A jelen.
Lassan elbúcsúzunk egymástól. A legutóbbi futómű javításnál poénból kértem ajánlatot újra. Kaptam. A vicc kedvéért tovább küldtem a főnökömnek. Megrendelte, tartós bérlet konstrukcióban bevállalta a cég. 3 év/120.000km.
Ok, de most mi legyen a régivel. Egy hónapja költöttünk több mint 200.000 Ft-ot a futóműre, az autó makulátlan állapotban van, leszámítva a picivel több mint 205.000 km-t amit az óra mutat. Nos úgy döntöttünk a feleségemmel, hogy megvesszük neki. Kaptunk jó árat rá és fél évet, hogy kifizessük. Nem szabad kihagyni.

Összességében egy nagyon jó autó, én legalább is nagyon megszerettem, megbízható kényelmes és gazdaságos. Magánemberként is vállalható a márkaszerviz árakkal (normál revízió minden szűrővel kb 32-35000 Ft).

Hibalista

- Az autó a kötelező szervizeit márkaszervizben csináltattam, de az egyéb javításokat (eleinte) úgy gondolta, hogy ismerős szerelővel csináltatom, mivel: - 1. Megbíztam benne - 2. Olcsónak ítéltem. - Nos ez megdőlt. Nem tudom, hogy hogyan képes erre a Toyota, de a maszek szerelők árait simán hozza. - Az alábbi javítások voltak a kötelezőkön kívül: - kb 100.000 km-nél lengéscsillapító csere (ismerősnél) - Kuplung csere (az ismerősnél) 150.000 km-nél, aztán a műveletet pár hónappal később garanciában megismételte. - 2x féktárcsa csere, első ismerősnél, második márkaszervizben - 200.000 km-nél történ a legnagyobb/drágább beavatkozás. Mivel elég zavaró hangja kezdett lenni a futóműnek, ráadásul a vezetési élmény is egyre gatyább lett az alábbi kisebb műtétet végezték márkaszervizben: 4db lengéscsillapító csere, hátsó kanyarstabilizátor rúd tartó gumibak (ha érthető, nevét nem tudom), hátsó stabilizátor pálcák, alias kutyacsont, mindezt bruttó 240.000 Ft kompletten. -

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Toyota Mayer Budakeszin. Le a kalappal! Jó árak, jó szolgáltatás. Miattuk (is) lett Toyota a következő autó is. Tetszik, hogy minden szerviz után 1 éves assistans szolgáltatást kapott az autó, mely egész Európára érvényes Negatívum: volt szerencsém bemenni egy plató alá az autóval kb 10 km/órával. Cserélni kellett a motorháztetőt, lökhárítót és az egyik fényszórót. Szépen megcsinálták, de a színe elüt. Ok tudom, hogy reklamálnom kellett volna, de egyszerűen nem tudtam tovább nélkülözni az autót.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 160000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Vectra C 2,0 DTI Következő autója? Avensis kombi, ugyancsak 1,8 SOL
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2003 (2006)

További ítéletek (183 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)