Végre egy AUTÓ (Érzelem nélkül szeretem)
Szöveges ítélet
Az autót hat évesen vásároltam. Nagyon meg vagyok vele elégedve . Kényelem terén majdnem tökéletes (szerintem a könyöktámasz nagyon alacsonyan van, nem lehet használni). A szervizigénye dízel lévén elég nagy (7500 km), azonban a törődést meghálálja. Jó a fogyasztása, nyáron használattól függően kb. 6,5-7 l/100 km, télen 7,5-8 l/100 km. Csendes, nem fogyaszt olajat. A motor egyetlen hibája, hogy télen nagyon nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet (ez ilyen konstrukció), addig finoman kell menni. A teljesítménye, nyomatéka a lendületes autózáshoz elég, autóúton, autópályán (140-ig) váltás nélkül is jól húz (élvezetes az autózás). 140 km/h-nál már 3500 1/min körül forog, én 4000 fölött már nem használom. Azonban apránként jönnek el? a lent írt hibák Összességében egy nagyon jó autónak tartom.
Az írásom óta eltelt közel 3 év és plussz 45000 km (tehát most 145000-nél járunk). Még mindig szeretem. Mondjuk már nem annyira, de ez az én hibám. Valami hiányzik. Például szeretnék autópályán nagyobb sebességgel közlekedni (természetesen nem kishazánkban), nem szeretek állandóan odafigyelni, hogy az első negyedórában szinte ne is érjek a gázpedálhoz, hogy szegénykém minden károsodás nélkül be tudjon melegedni, és nem szeretek megállás után még perceket tölteni a járó motor mellett, hogy drága turbócskánk kellően lehűljön! DE MUSZÁLY! Aki ezekre nem érez hajlandóságot, az ne vegyen ilyet. Ja, két éve nyáron nagyon meleg volt és nem bírtam a klímatlanságot! Vettem egyet Szentendrén és beszereltettem. Nem utángyártott, gyári bontott. Ára 150 e Ft+ 50e Ft beszerelés. Szerencse, hogy Toyota szerelő ismerősöm elkísért a vásárláskor, mert a bontóban sajnos "ismeret hiányában" a kis kütyüket (pl. elektronika) nem adták volna oda. Szóval beszerelte az ismerősöm és azóta is (két éve) hibátlan. Az autóban még mindig ugyanúgy működik minden, mint eddig. Fogyasztása inkább 7,5-8l de ez mindig ennyi, egyedül, hárman, télen, nyáron. Mondjuk nyáron lehetne hozni még a 6,5-7-litert, de sietek és klímázok. Lehet, hogy lecserélem. De mire? Vennék egy három évvel fiatalabb Avensis kombit kétezres benzines automatát. Hát ez a típus Magyarországon a fehér holló szomszédja. Netán Mondeo kombi automata? Nem tudom. Olvastam a Népítéletet. Nézegettem és más lehetőség nincs. Tudom beszűkült a látómezőm, de a Toyota vásárlás ezzel jár. Előbb ki kell próbálni mindenféle márkát, majd venni egy Toyotát. Az ember tudat alatt szereti. Mást akar, de ennél marad.... vagy Lexus...
Hibalista
- -a hátsó futóm? kopog (jav. költség max. 10000 Ft)
- -a m?szerfalban zörög valami (ez lehet, hogy az utólag beépített telefon kihangosító része)
- -A nagyobbik baj, hogy a 105000-ik km-re féltengelyes lett. A gyári ára (mivel külön csuklót nem lehet cserélni) 60,000 Ft/oldal. Nincs utángyártott.
- -kezd?d? kuplung csúszás
- A kötelez? szervizeket átlagos árban végzik, a 90000-es drágább volt (90,000 .-), egy olajcsere kb 20,000 .-
-
-
- Szóval a plussz három év és 45000 km. A hibalista azonban nem bővült!! Volt egy kuplung csere 135000-nél, és pont. Kopó alkatrész cserék (pl. ékszíj, izzó, fékbetét), futómű állítás persze történtek. A vezetőülésben lévő szivacsot, mely a jobb oldalam tartásáért felel, David Copperfield kezelésbe vette. Eltűnt. A kormány és a váltógomb bőrözése elkopott, javításra szorul. Most télen 7000 km alatt kb fél liter olajat evett. Eddig még nem kellett utántölteni, dehát öregszünk. Az öregedést egyetlen helyen érzem vezetés közben. A váltó egyes szinkronja kicsit megkophatott, mert nem úgy veszi, mint 90000 km-nél. Nem kés a vajban, hanem kés a kicsit megdermedt külső rétegű vajban.
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma, Buda
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | clio | Következő autója? | Avensis 2.0, vagy Lexus is 200 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
