Szép családi autó a 90es évekből?
Szöveges ítélet
Igen szerintem van ilyen pedig a kérdés egy vicc.
2007 novemberében vettem családi autónak 163 ezer km-el 6 évesen. A kategóriában nagyon sok autót megnéztem, mindent összevetve ezt találtam az egyik legmegbízhatóbbnak, árértékarányban is talán ez volt a legjobb, plusz szinte az egyetlen ami a feleségemnek is tetszett(fekete - más elterjedt színben pl zöld vagy ezüst szvsz elég béna, bocsánat a többi tulajtól). Volt néhány követelmény, amihez ragaszkodtam(vagy a párom), és mai napig is örülök, hogy így tettem.
1) liftback - szerintem a családi autó akkor családi, ha lehet bele pakolni, ezért csak 5 ajtós vagy kombi jöhetett számításba. Az 5-ik ajtót felnyitva prímán lehet pakolni az 500 literes csomagteret, ami eddig nálunk mindent elnyelt, pl "babakocsi zsupsz, jéé csak ekkora, még 2 beférne". Nehezebb tárgyakat érdemes a küszöbhöz közelebb rakni, mert a hátsó ülés egész messze tud lenni (sedannál halál lehet onnan kikaparni valamit).
2) Facelift utáni
A 2000-es facelift (vki írta, hogy 2001es - ez nem igaz) rendberakott egy-két dolgot, szebb belső, technikai részletekre nem emlékszem, pedig utánanéztem még akkor, az autó vesztett valamennyit a 90-es évek design-jából és technikájából is. Persze a standard japán alkatrészek ugyanazok mint minden más japán autóban. Egy valamire azért érdekes odafigyelni. A 2000ben kiadott 1.6 VVTI elég hosszú ideig gyári hibásan jött ki. Ennek a legfőbb tünete az volt, hogy zabálta az olajat. Emiatt sok esetben visszahívták az autókat és kicserélték a komplett motort gariban. Sok esetben ezt nem tették meg, ezért oda kell figyelni esetleges vásárláskor. Az előző tulaj az mi esetünkben is így járt, 2 évesen vett egy autót, épp 3 éves kora előtt vitte be és így belefért a garanciába, hálisten megőrizte a papírt. Na ezért akartam én facelift utánit. Kaptam egy autót 163e km-el aminek a motorjában csak 65 van (semmi nem utalt volna digitális tekergetésre). Eredmény: 15 ezer km alatt 4 deci olaj fogyott.
3) Sol
Egy-két extra ami lakályosabbá és használhatóbbá teszi(kivéve a fautánzat betét ami főleg képeken csúnya, amúgy nem zavaró). Nincs sok különbség a hold meg a földhöz képest, de azért mégis, érdemes pontosan utánanézni. Még ebben is van jó néhány üresen maradt gombhely.
Viszonylag sokáig keresgéltem, mert elég ritka kombináció, de megérte a kitartást, szinte minden nap használom, és teljesen meg vagyok elégedve. Belföldi utakra kiváló, városba nem való mert 1.6 elég lomha, azért lehet vele sietni is ha kell. Pályán kényelmes utazótempóban 140 teljesen használható, 4ezret pörög, ott éri el a max nyomatékot és még gyorsul, alacsony motorzajszint, felette már exponenciálisan hangosodik. 190ig próbálta az asszony - ő autóversenyző - de stabilan futott V-s gumikon és még kérte volna :) Alapjáraton többször is ráindítottam már rádió nélkül is, pedig nem vagyok süket, valszeg csak béna. Úttartása inkább egy hajóhoz hasonlít, az arra hajlamosak gyakran hányingert kapnak kanyargós úton a hátsóülésen, mindemellett biztonságban érzi benne magát mindenki. Talán egyik legnagyobb előnye a kényelme: 250 km után is fitten száll ki belőle az ember.
Amiben csalódtam: 180 ezernél szívócsonk csere - elrepedt, zörgött - gyári, 100 rugó, elég meghökkentő volt azt hittem egy Avensis-szel nincsen gond 500 ezerig :). A szervizben azt mondták ritka, de már láttak ilyet.
Ezen kívül semmi, nem csörög, nem zörög belül sem semmi, egyben van. Térkínálat hátul is rendben van, egész sok tárolórekesz van, kárpit nem nagyon kopik. Fogyasztása jó.
80-al Balaton körül 5 liter. Vegyes nyáron 7 liter, télen 8. Többször ellenőriztem és a computer csal 2-3 decit ezért még ennél is kevesebb - vagy az összes kút csődbe akar menni.
Összegzésként azt mondanám, hogy megbízható családi autó a jó minőségű talán utolsó szériából. Ahogy kiszolgál nap mint nap szerintem még sokáig az is marad. Ha változna a helyzet írok még.
Hibalista
- Szívócsonk - 100e
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kovács Monor - Amit nagyon szeretek bennük, hogy korrektek, megbízhatóak és precízek(időben is), amit nem hogy drágák, mint minden szakszerviz. Pl szép gesztus volt hogy az eső után odavitt sáros autót lemosva kaptam vissza. Ezt több helyen hirdetik, de kevés helyen tartják be.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | még marad, de majd egyszer camry vagy lexus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
