A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 2.0 D4 150hp  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sátánka :)

Szöveges ítélet

Most egy terjedelmesebb írás következik, mert unatkozom, és ilyenkor megnő az alkotói vágyam, igyekszem mindenre kitérni és röviden a történetét is leírni. Előre leszögezném hogy nem azért becézzük sátánkának mert szektások vagyunk hanem mert 666 a rendszáma....

Na hát az úgy kezdődött, hogy volt egy E10 Corolla amibe beleszeretünk barátnőmmel és írtam is róla mint izlandi erőgép, majd volt egy válság Hyundai Ponym amit nagyon nagyon szerettünk szintén, róla is írtam Pónyerő cím alatt.
De hát a világ változik, az idő pörög, a zsebpénz meg már égettem a zsebem így hát elkezdtem nézegetni, ami barátnőm szerint jót nem jelenthet, aztán mindketten belenyugodtunk. Én abba hogy lesz új kocsi amit újra meg kell szeretni, rendbe hozni, új kihívás, új érzés, stb. Ő meg abba hogy most megint kocsisszerelésről fog szólni a hétvége, vagy ha éppen nincs baja akkor is minimum takarításról.

VÁSÁRLÁS: Sokat nézegettem mindenfélét használtautón, piacokon, stb. Olyan másfél millió forint gondolkodtam, szerencsére ez össze is jött. A sok hámozgatás után a két befutó volt a Rover 75 a gyönyörű belső és hang miatt (2,5 v6) és az Ave. Mivel Toyotám már volt és nem volt vele gond és szerettem viszont a szomszéd Roverja többet volt szerelőnél mint aszfalton ezért maradt a Toyota. És persze a népítéletből is inkább ez volt a szimpatikusabb. Én az autóvásárlás azon híve vagyok aki nem vesz kereskedőtől soha semmilyen körülmények között, főleg nem a fővárosi autópiacon és minimum 5-6kocsit megnéz mielőtt döntene. De hát ott volt ő és én és már akkor éreztem, hogy ebből nagyon gyorsan „mi” leszünk. Szóval foglalóztam és megvettem. Amit még néztem mellette azon olyan vastagon állt a sár, hogy inkább kihagytam, egy sport edition előző gazdája meg a név kötelez módjára, hajtotta, nem én akartam lenni aki eltemeti…(haldoklott a gép). Szóval maradt az aranyszínűnek hirdetett Toyota szerint és szerintem is pezsgő metál, forgalmi szerint sárga 2.0 literes d4es 2001 es liftback 666 rendszámmal és 151lóerőlvel fűszerezve. Akkor még nem tudtam, de ez az anno akkori csúcsfelszereltség, de ezeket a modelleket még anno meglepően sok extrával kínálták, aki most keres már 800ért kap 18 környékit elég jól felszerelve. A lényeg hogy 1,5millió volt a hirdetett ára és én 1,4ért hoztam el.


FELSZERELTSÉG: Vásárláskor nem igazán voltam tisztában az extrákkal, csak az alapvető dolgokat tudtam ami 2légzsák ABS elektromos ablak 4x, és klíma, ezt kerestem, ebben volt.
De mint utólag kiderült ez még nem minden, mert van benne ESP, 6os cd tár, 6légzsák, multikormány, automata a klíma, elektromos tükör ami fűthető, első ablak fűtés, könyöktámasz elöl hátul, gerinctámasz, 2x ülésfűtés, állófűtés, hátsó sötétített ablak, stb. Szóval ennyiért megérte úgy érzem.

KÜLSŐ/ÁLLAPOT: A vélemények megoszlanak, szerintem szép és még ma is megállná a helyét. Az enyém már a ráncfelvarrott változat, színre fújt kilincsek, síküveges fényszórók, több a króm és a Toyota embléma már a hűtőrácson van, nem pedig a motorháztetőn. De a számomra legfontosabb talán a fedélzeti comp jelenléte. A computer mutatja az átlagfogyit, a hátralévő kmek számát a benzintől függően, a pillanatnyi fogyasztást, az átlagsebességet.
Hát nem az volt a cél hogy külsőleg makulátlan autót találjak, elvégre 40éves szűzlány sincs, szóval inkább legyen rendben, de műszakilag patent, mint fordítva. Tudtam hogy egy-két helyen meg volt nyomva, de szerkezeti sérülései nem voltak, légzsákok még gyáriak, övek nem voltak szakadva. Szóval egy-két helyen van karc, meg ilyenek, de ha nem mondom, vagy nem mutatom, akkor nem tűnik fel senkinek. Belülről viszont várakozásaimat felülmúlva nagyon patent minden, kárpitok rendben, műanyagok szintén, kormány nincs megkopva, stb., rendben van. A fa betét ugyan sokaknak nem tetszik és én sem szerettem volna ilyet, főleg úgy hogy ez nem is fa, csak műanyag, de most már annyira megkedveltem hogy esküszöm hiányozna.

KÉNYELEM: Hát számomra ez egy fontos szempont, már annyi kis kocsim volt hogy szerettem volna végre egy olyat amiben el tudok feküdni és nem kell a „vidd arrébb a lábad” szöveget nyomnom minden váltásnál. Fontos hogy tudjak pakolni, csomagtartó brutális, hátul kényelmes 3embernek, talán a fejtér picit lehetne nagyobb de hát liftback, viszont az audi a4 kombit még így is üti. Elöl pedig pazar, az ülések jól tartanak, kényelmesek, a kormány állítható le föl, nekem ennyi bőven elég. Az első könyöktámasz kicsit alul van, de rengeteg a pakoló rekesz és ebben a modellben már az üresen hagyott kapcsoló helyei sem idegesítők. És valami hihetetlenül csendes, de annyira hogy ha nem érezném a pedálon akkor talán nem is tudnám hogy éppen jár e a moci vagy sem, autópályán szintén semmi, 150ig temető hangulat van ha nem rakok be valami jó számot.

MŰSZAKILAG: Ugye vásárláskor azért megnézettem egy ismerőssel, és én is értek hozzá valamennyit, ezért is mertem megvenni. De azért elvittem szerelőkhöz ide oda. A futúműve rendben van, nem volt hegesztve, de ugyanakkor minden patent, nincs vele gond. A fékek csikorognak pedig vadonat újak, mind a betét, mind a tárcsa. Erre azt mondták, hogy meg kell szokni. Hát igyekszem. A motor okés, bár a hűtő rozsdásodik belülről, és a gyertyákat cserélni kell nemsokára, nincs semmi baj vele, olaj még új benne, a szűrők sem láttak még sok piszkot, szóval rendben van.


TELJESÍTMÉNY: Hát nem volt még ilyen kocsim, ezért lehet ez csak számomra olyan nagydolog, de a 150ló azért szépen muzsikál és már sikerült pár embernek meglepetést okoznom. Ha odalépek, megindul, először szépen normálisan, tehát ha nagyon akarom akkor városban is kényelmesen elnavigálunk. Ha viszont sietni kell, és rá akarok lépni, akkor megindul, 3400nál változik a szelepvezérlés és hát akkor valami olyan érzésem van, mintha megszűnt volna a közegellenállás és már épp készülnénk felszállni. Baromi jól megy, 3an ültünk benne és úgy volt 11mp 100ig.
Fogyasztása én azt mondom rendben, van. Nagyapám G Astrája 1,4es és 7-8al jár el, cserébe nem megy annyira. Én 8,5 tel, járkálok el városban, ami nem olyan rossz, de ez mondjuk inkább papás tempó, ha normálisan tolom picit neki, akkor az inkább 10lityó, de halottam hogy az 1,6osok is produkálnak ilyet, cserébe nem mennek ha odalépsz. Szereti a jó benzint, én shell-nél tankolok általában, az a pár forint visszajön, abban hogy kevesebbet csipeget el belőle.


KARBANTARTÁS/HIBÁK: Hát hibalistám nem olyan brutálisan hosszú inkább egy kivételével idegesítők. Az az egy pedig a belső ventilátor nemműködömsége. Minden megy, a klíma okés a többi okés, csak van valami szabályozó szarság, ami már rossz és ki kell cserélni és 1700ft-nyi össze az egész, csak hát kell valaki aki nekiesik majd. A többi meg az ablakok hülyesége, a jobb hátsót nem mindig húzza fel a riasztó teljesen, csak második nyomásra, a vezetőoldali ha azt akarom hogy automatán húzza fel akkor felhúzza majd visszaengedi kétharmadig és ha leveszem a gyújtást és kiveszem a kulcsot akkor is még működnek az ablakok, legalábbis addig amíg ki nem nyitom az ajtót. Valamint a jobb oldali első ablak lassabban megy fel a többinél. Ezek mind olyan dolgok, hogy remélem nem lesz ennél rosszabb, ezek ne ijesszenek el senkit. Amúgy még nem volt vele komoly karbantartáshoz kapcsolódó történetem, egyenlőre minden rendben, majd írok még ha arra kerül sor.


UPDATE: Megyek a nulláson barátnőmmel tahi felé és a nemműköső klíma egyszer csak bekapcsolt... azóta megy...:D Szóval öngyógyult a kicsikém:) De az indexem beázott, most cserélhetem ki, 4000ft ba kerül majd(jobboldali).

Ha bárkinek bármi tanács segítség, szívesen állok rendelkezésre:

Ballo@freemail.hu


Ja és időközben Toyota Club tag lettem:)

Hibalista

- Semmi:)

Ide hordtam szervizbe

Még sehova de ha kell az eddig is jól bevált:

Havasi Tamás Kistarcsa

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Jómagam

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Corolla Következő autója? A majd akkor legújabb ave.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)