A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 1,6 sol 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem rossz, nem rossz...

Szöveges ítélet

Egy ´97-es, 1.6-os Carina Liftback-ból ültem át, bár eszem ágában sem volt lecserélni. Remek autó a maga nemében. Az ok viszont egyszerű, a Carinában 180 ezer km volt,míg az Avensisben 48900, ráadásul erősebb 1,6-os motor, bőrkormány és váltógomb,ülésfűtés,tükörfűtés, na meg ismerős által üzemeltetett. Szóval megvettem. Már kb. 2 éve nem mozdult egy nagy lízingcég parkolójából, mindíg csak az éves szervízekre vitték, de az utolsó két szervíz között 3500 km-t sem ment. Állítólag az ácsorgás okozta, hogy a termosztát nyitva maradt és nem melegedett a motor. Azt hiszem 10-15 ezerért cserélték. Az autóról sajnos csak úgy tudok véleményt mondani, hogy a Carina az összehasonlítás alapja. Kezdem a rosszal. Az Avensis üléspozíciója magasabb ami nem baj, de az ajtón lévő könyöklő nem vízszintes, hanem hátrafelé lejt, így nem lehet rákönyökölni. A középső könyöklő meg túl alacsonyan van. Arra gondoltam, hogy túl magas vagyok japán szemmel (185 cm) A másik rossz dolog a nekem kényelmetlen, és beállíthatatlan vezetőülés. Ha ugyanúgy ülök mint az előző autómban fél óra alatt megfájdul a hátam. Ilyen a Carinában nem volt! 1200 km-t úgy vezettem le, hogy ki sem szálltam, csak tankolni. Ezt az ülést egyszerűen elbaszták, elfelejtették, hogy európai méretű emberek is használják majd. Ezeken kívűl nagyon jó lenne, ha lehetne a kormányt ki-be állítani. Már 3 cm is csodát tenne.
Jöjjön a jó! Amikor kigurultam az autóval a városba rögtön feltűnt, hogy a váltó és a kuplung mennyire finoman dolgozik. Mindkettő nagyon könnyű és puha. A gyorsulás nem versenyautós, de még csak nem is sportos (európába nyugati felén nem volt 1,6-os motor!), de a nyugodt vezetéshez éppen elég. Ez meglátszik a fogyasztáson is. Városban légkondi nélkül szabályokat többé-kevésbé betartva 7,7/100 km is mértem, ugyanez légkondival pedig 8,7/100 km. A legjobb azonban a Budapest-Aggtelek-Miskolc útvonalon volt amit az Északi-Középhegységen keresztül tettünk meg (Balassagyarmat-Salgótarján-Ózd) 5,65/100 km. Itt viszont végig 60 és 110 volt a tempó. És még egy adat: autópályán, szabályosan (130) néha légkondival 3 személlyel, 6,1-6,5/100 km. Egyébként az utasoknak tágas és kényelmes az autó. Van kihajtható könyöklő hátul is, és mindenki elfér a vezető mögött még teljesen hátratolt ülés esetén is. A csomagtartó több mint elég (500 liter) eddig csak sielés alkalmával volt tele. A motor a jól bevált (4A-FE) 1,6-os. Semmi baja nem volt a termosztáton kívül. Csendes, megbízható,kiszámítható. A kárpit strapabíró (ez nem a leopárd-mintás), és engem a műfa betét sem zavar, talán még tetszik is. Összességében jó kis autó bár az elején nagyon zavart az ülés. Ma már találtam valamilyen elfogadható pozíciót.
Megint mentem 10 ezer km-t... Apró bosszantó hibák jöttek, mint pl.: a hátulról iszonyatos kopogás hallatszott rossz úton. Gondoltam nem nagy ügy, egy két gumibak és kész. Nem az volt, hanem függőleges stabilizátor szárak kellettek (15000 Ft munkadíjjal). Cserébe viszont a központi záram nem nyit ki ha távirányítóval próbálkozom. Csak bezárni lehet... ez van. Viszont motorikusan minden rendben. Nincs olajfogyasztás, se olajfolyás, sőt egyáltalán semmi nem szivárog vagy ereszt. Most voltam 75 ezres szervizen, és azt kértem úgy csinálják, mintha 60 ezres lenne. (a 60-as szervízt elmismásoltam) Olaj, szűrők, fékfolyadék, hűtőfolyadék,váltóolaj, gyertyák, egy kis elektromos bütykölés a központi zárral, zöldkártya 77 ezer Ft.

Hibalista

- Az egyetlen bosszantó hibát az előző tulaj. által utólag szerelt riasztó okozta. Esős időben egyszerűen nem lehetett a távirányítóval kinyitni, mert a riasztó nem adott jelet. Aztán addig húztam a javítást míg végül tönkrement a közp. zárat vezárlő egység. Beszerelés: 20 perc 100 ezer Ft. 8 év után a klíma meggyengült picit. Termosztát (15 ezer). Anyósülésben a fűtés (15000).

Ide hordtam szervizbe

Reálszisztéma

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 48975
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Carina E 1.6 Liftback Következő autója? Új Avensis/régi IS 200
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)