Nem is tudom, hogy miért adtam el.
Szöveges ítélet
Amikor megvettem nem tetszett igazán, de jókat olvastam róla. Sokan óva intettek a "nagy" benzines motortól, hogy majd sokat fog fogyasztani, de szerencsére nem így történt.
Országúton kifejezetten keveset eszik, illetve autópályán 120km/h-ig nagyon jól fogyaszt (6.2-6.5l/100km). Viszont Buda és Pest közötti ingázásom a hétvégi kocsikázást feltornázta 7l főlé a fogyasztást.
Az üléseken semmi nyoma nem volt, hogy éveket töltött benne az előző tulaj és én. (2. tulajdonos voltam). Az ülés a korához képest kényelmes, plüss ülés volt, illetve hátul talán még kényelmesebb volt.
5 ajtós kocsi révén a csomagtér fejedelmi volt és könnyen pakolható. Visszasírom most.
Az 1.8-as motor biztonságos volt előzéskor, illetve gázadásra azonnal húzott, persze nem sportmotor volt, de lehetett benne bízni 5000 fordulat felett, ha baj volt, illetve autópályán 5. fokozatban 110-ről rugalmas volt, és gyorsan 140-re ugrott az autó.
A rugózása nagyon jó volt, kényelmes volt, nem ütött fel az autó, és nagyon csendes volt. Gördülési zaj nem volt normál tempónál, motort sem lehetett hallani. Még mai szemmel (füllel) is jónak gondolom.
Oldaszelet nem kedvelte különösebben, zavarba lehetett hozni autópályán, ha nagy tempónál kapott egy löketet.
Mivel ESP nem volt benne, kanyarban óvatosan kellett gázt adni nedven úton (a jó gumik ellenére is) , mert hamar kipörögtek a kerekek.
Összességében eddigi legjobb autóm volt ár/érték viszonylatban, illetve a futását nézve. Mellette voltak kisautóim, de azok jöttek-mentek. A 10 évvel fiatalabb Octavia sem érte el nálam az öreg Toyota szintjét. (Veteránként még lehet veszek ilyen Avensist)
Hibalista
- -Az olajfogyás miatt garanciális motorcsere volt benne. Utána nem fogyasztott olajat sosem, még eladáskor, 370.000km-nél sem. - -A fékek nem a legjobbak, sajnos pár vészfékezés miatt a tárcsák hamar deformálódtak, ezért később ütött a kormány fékezéskor. 2 tárcsaszett fogyott el 5 év alatt. - -Szilenteket kellett cserélni kb 300.000-nél - -5. ajtó gázrugója - -kipuffogó rugalmas cső 280.000km-nél, a többi elem a gyári volt végig. - -a szervizek 15.000km -ént történtek, kb 15-20.000 Ft/alkalom, persze a gyertyasor ezen felül még 2 évente. - -nyelestengely csapágy furcsa zörgését nem sikerült javítani. Több márkatárs is küdött ilyennel, de csak az ínyenceket zavarta. - -320.000km-nél kapott új kuplungszettet, de inkább csak elővigyázatosságból - - Lambadonszából 4 db fogyott a teljes, 370.000km alatt (darabja 60e Ft körül volt) - - Ezeken felül nem volt különösebb gond a kocsival. Megállni sosem állt meg, illetve külső hőmérséklettől függetlenül egyszer sem kellett ráindítani, elég volt egy fordítás.
Ide hordtam szervizbe
Régen a Toyota Tsusho 10.ker, de a rugalmas cső hibájánál 300.000 Ft-ot akartak elkérni, utána már magam intéztem a szervizeket.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Peugeot 407 | Következő autója? | Lancia Musa |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
