Nagycsaládos apukáknak
Szöveges ítélet
Véletlenül lettem Toyota-tulajdonos, mindig is Fordot szerettem volna. A japánokról annyit tudtam, hogy olcsók és megbízhatóak, de 3-4 év után elkezdenek tönkremenni és az ember gatyája is rámegy (hehe... mekkora marhaság...!). Aztán hirtelen kellett autót vennem, és sem a Fordnak, sem az Opelnek nem volt raktáron autója. A Toyotának meg volt egy csúnyácska gülüszem? szürke Corollája, ami eleinte nem különösebben igézett meg, de nagyon kellett, így hát megvettem. Nos, innent?l kezdve vagyok elvakult japán és Toyota-fan.
A Corollát 3 év után csak azért váltottuk le az Avensisre, mert kellett egy nagyobb utaster? és f?leg nagyobb csomagter? autó. A családi kiruccanásoknál visszük magunkkal a fél házat, ami valahogy mindig elfér ebben az autóban. Hihetetlen, mennyi mindent elvittem már vele! Belefért egy 4,5 m-es, lapra szerelt IKEA-konyha, egy beépíthet? h?t?szekrény, Bécsb?l hoztunk haza emeletes ágyat matracokkal és könyvespolccal, stb, stb. Szóval a csomagtér óriási, és az utastérben is nagyon kényelmesen elférünk (2 feln?tt + 3 gyerek). A belseje nem egy luxusautóé, a fautánzatú középkonzol pl. meglehet?sen rosszul sikerült és télen néha hajlamos megnyekkenni, a 6 hangszórós audió viszont szerintem remekül szól, a CD-váltó bírja a magyar utakat és csak extrém helyzetekben ugrik. Eddig úgy háromszor fordult el?, hogy a kormányra szerelt távvezérl? lefagyott, de egy újraindítás segített rajta. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, az utastér pedig nagyon csendes egészen 160 km/h-ig, onnan a szélzaj már elnyomja a beszélgetést. Városban lehet hallani a dízeles kerregést, de szerintem sokkal barátságosabb mint pl. a VW TDI-jének a hangja.
A motor egy remekm?, lefullasztani csak er?szakkal lehet, 900-1000-es fordulatról rángatás nélkül megindul, 3-asban 30-tól, 4-esben 40-t?l folyamatosan gyorsul. Az 5. fokozat elég hosszú, 60 alatt nem nagyon szereti. Cserébe viszont nagyon takarékos, télen vegyes használatban 6 litert fogyaszt. Eddig egyszer értem el a b?vös 7 literes határt, de akkor a német autópályán folyamatosan mentem 150-160-at. Senki nem akarja elhinni, hogy a légkondi nem dobja meg a fogyasztást, pedig tényleg nem mérhet? a különbség.
Eddig egyetlen baja az autónak a nyikorgó kupplung volt. Csupán "esztétikai" hiba volt, de zavart, ezért kicseréltettem garanciában. Amúgy ca. 260e Ft lett volna, amit biztosan nem fizettem volna ki egy csikorgás megszüntetéséért, pláne hogy csak elindulásnál jelentkezett.
Remélem ez az autó még hosszú évekig szolgál nálam. Bármikor vennék újra ilyet, és jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki egy nem felt?n?, nagyon megbízható és takarékos családi autót keres.
Hibalista
- Kupplung-kiemel? szerkezet nyikorgott (garanciális csere)
Ide hordtam szervizbe
M&F Toyota Kisk?rös
M&F Toyota Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla 1.4 | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
