A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 2.0 Linea Sol 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Minőség, megbízhatóság, kényelem - Hát, nem egy Ford

Szöveges ítélet

Az autót tavaly vásároltam egy kiskunsági autókereskedőtől. Tudom, ez nem vall ép észre, de valahogy így alakult és mint látni fogjuk, nagyon jól döntöttem.

Szóval a hónom alá csaptam az eladni kívánt Carina E-met. És itt egy pillanatra álljunk meg! Imádtam a Carinát. 1.6-os volt, 1997-es évjáratú. Egy rozsdafolt se (igaz, legtöbbet garázsban állt), teljesen kényelmes annak ellenére, hogy beltere fapados volt, egy 1.6-ostól szokatlanul erős és csöndes motor (Emlékszem, egyszer percre pontosan 2 óra alatt felértem vele Hajdúszoboszlóról a 2A-n levő Shell kútig, hogy még matricát is vettem, tankoltam, meg vagy 20 percet araszoltam a lehajtó előtt. Igen, ez 210 feletti végsebességet jelentett. Autópályán. 1.6-os motor.), valamint 0 (nulla) számú meghibásodás 2 és fél év alatt. Csoda, ha imádtam?

Szóval megnéztük ezt az Avensist. Bevallottan karambolos volt, a bal elején kapta az ütést. Mint később kiderült, még az első motortartó bakok is hajlottak. Mindenesetre valami botcsinálta kasznis kísérletet tett a kihúzására - nem épp a legnagyobb sikerrel; az illesztéseken jól látszott a pukkanás. Mentünk vele egy próbakört és végtére is megvettem. Nem állítom, hogy objektív mérce alapján döntöttem, hiszen a Toyota márkanév nekem megfellebbezhetetlen, de mint látni fogjuk, a döntés jogos volt. Lássuk hát a vásárlás óta eltelt hét hónap tapasztalatait!

MOTOR:

Brutális. 151 lóerő. Lássuk be, egy 2 literes motortól, pláne egy 2000-es évjáratnál ez igencsak a felső határ közelében van. A japcsikra jellemzők szerint azt, hogy mintha hátulról az emberbe szaladt volna egy 40 tonnás pótkocsis acéllemezekkel megrakva, olyan 3500-as fordulatnál produkálja. Innentől hasít. "Nem kicsit. Nagyon." Ezzel kapcsolatban érdekes megfigyelést tettem. Nemtom, minek szól, a küllemnek, vagy másnak, de a 3-as BMW-ket vezetők nagy hányada előtt leereszkedik valamiféle ősdüh táplálta köd, vagy még inkább valamiféle megmagyarázhatatlan "csakazértsem" - feeling, de tény, hogy miután észrevesznek a visszapillantóban, úgy gondolják, hogy akarok tőlük valamit, oszt´ úgy odalépnek, mintha az életük fügne tőle, hogy lealázom-e őket. Nos, le. :) A két literes 3-asok - tényszerűen közlöm - nem ellenfelek.
Ami még elég poza, hogy a motor az alsóbb fordulatoknál sem olyan lomha, amilyennek előre hinnénk. Persze aki élményekre vágyik, az pörgesse meg. Nagyon megy.

Und csendes. Alapjáraton némely utasok találgathatnának, hogy jár-e egyáltalán, de 130-140 körül sem kell feltekerni bent a cd-hangerőt. Úgy mondanám, kultúrált. Ez egyébként teljes összhangban van az autó küllemével.

FOGYASZTÁS:

Hát.... szóval...... :) Két adatom is van erre vonatkozólag. A fedélzeti kompjúter hét hónapja folyamatosan, megbízhatóan 10,1 litert mutat. Úgy kétharmad részben városban, egyharmad részben országúton, meg pályán használom. Ezzel szemben egyszer a tankolt literen és a megtett kilométeren alapuló számítással 8 liter jött ki egy négyszáz kilométeres túra során.
Két dolog azonban biztos: 1) 120 felett, nagyvonalú gyorsítgatásokkal, valamint kizárólag városban történő használat során ott van az a 10 liter. Mindenki döntse el, hogy ez így mit jelent. Szerintem átlag. 2) A horvát tengerpartra menet, meg visszajövet apám Ford Mondeojának (2005-ös évjárat) akkor ürült ki a tankja, mikor az enyém még harmadig volt. nem hiszem, hogy akkora különbség van a két tank űrmérete közt, bár a Mondeok köztudottan torkos jószágok, na, de ennyire talán mégsem.


KÉNYELEM:

Egyetlen gondom van vele. Én magam 199 centi magas gyerek vagyok. A vezetőülés ülőlapja pedig szerintem nem süllyeszthető elég mélyre. Legalacsonyabb állásban, noha a fejem nem ér a tetőkárpithoz, de a szélvédő felső vonala még mindig olyan alacsonyan van a szememhez képest, hogy piros lámpánál állva a lámpa figyeléséhez bizony le kell hajtanom a fejem. Namost kérdem én, ha egy kacat 3-as BMW-ben, vagy akár az előző autómban, a Carinában is szinte a padlólemezig lehetett süllyeszteni az ülőlapot, akkkor ez itt most mi? Visszafele fejlesztünk? (A korrektség kedvéért azért megjegyzem, hogy a sofőrök általában azért nem 199 centi magasak. ....De akkor is!)
Ezen kívül a beltérben minden rendben. Nagyon-nagyon kényelmesek az ülések, többszáz kilométernyi folyamatos vezetés alatt sem foszcillálódik az ember valaga, ami más autóknál sűrűn megtörténik. Még a hozzám állított első ülések mögött is több, mint elég a hely - aki nem egy kimondott óriás, annak számára egy hangár áll rendelkezésre. A kezelőszervek, az órák a helyükön vannak, könnyen áttekinthetők, teljesen logikusan vannak elrendezve. Kis árnyékot a dicsfényben csak az audiorendszer kormányra szerelt vezérlőegysége vet. A kapcsolók a kormány mögött, bal oldalt találhatók és együtt fordulnak a kormánnyal. Ízlés dolga, meg azé, hogy van-e aki kormánytekerés közben akarja kezelni a hangerőt, de szerintem ez így nbem szerencsés megoldás. Kényelmesebb lenne, ha a kapcsoló fix lenne, nem fordulna a kormánnyal. Ellenben ez legyen a legnagyobb baj!
A beltér szép, famintázatú műanyag és plüssberakásokkal díszített. Elegáns. Nem tudom, valszeg a fejlesztés áldozatává váltak az eddig az előd Carinákban általam megszokott, idegesítő zajok, kattogások is. Ellenben van néhány kontakthibás, meg kiégett műszerfalizzóm. Egy 2000-es évjáratú autónál hol nincs?
Szal ennyit a beltérről.

KAROSSZÉRIA:

Küllemre visszafogott, ugyanakkor elegáns. Mégsem öreguras, sőt fiatalos. Tipikusan ízlés dolga. Én a magam részéről imádom. Az orra maximálisan egyedi, a segge meg csak szerintem, miután hallottam már olyan véleményt, hogy a 3-as bömöst idézi. Van benne valami. (Itt jelzem, miután a BMW-vel már nem először ellenpéldálózom, hogy nincs 3-as BMW - fóbiám.) Ez az autó már 6 éves és rozsdát még sehol nem láttam rajta. A csomagtartó nagy. A kaszni nem zörög, kívül és belül sem ad idegesítő hangokat.

Nega tapasztalat, hogy miután ez a modell egy kis sorozatú, afféle rövid átmenet a megelőző, meg a következő szériák között (a hátuljára az van írva, hogy "Avensis 2."), ezért az utángyártott (értsd: sokkal olcsóbb) alkatrészek hozzáférhetősége nem teljesen oké. Pedig a jármű már hat éves. Példaként említem, hogy az ütközésből fakadóan repedt első műanyag hűtőmaszkból csak gyári áll rendelkezésre. Egy pici műanyag rács. 20000 körüli áron. Nincs utángyártott.
Persze ezt ki lehet kerülni, ha az ember nem ütközik túl sűrűn. Én nem értem ezt az ex-tulajt. :)

SZERVIZ:

Dacára, hogy még csak hét hónapja van nálam a kocsi, van benne tapasztalatom. Riasztóan hangzik? Pedig nem az. Ugyanis nem a típusból fakad, hanem a használatból. Kifejtem.

A kocsi megvételekor a kuplung elég durván működött. Mínusz hatezer milliméteren fogott. 115000 kilométer után. Ilyen dolog használt autót venni. Az ex-tulaj úgy használta, ahogy. Sosem tudom meg. Mindenesetre a kuplungot fű alatt (szervizes szerelővel, otthon) 80 ropiért kicserélték, azaz talán a kinyomót, meg a tárcsákat. Nem tom, ez sok-e, de szerintem átlagos. Ellenben most valszeg nem kell vele törődnöm, míg a Barátok közt eltűnik a képernyőről, az meg szerintem nem holnap lesz. Persze ismétlem: használat kérdése.

Aztán szintén már megvételkor volt vele olyan gond, hogy az alapjárat rohadtul alacsony volt, e mellett ingadozott. Előfordult az is, hogy pirosnál állva annyira leesett, hogy a motor egész egyszerűen lefulladt. Elvittem szervizbe, méghozzá vállalva annak minden anyagi vonzatát: SZAKSZERVIZBE. Gondoltam, hogy bizony itt a motorelektronika adta meg magát, úgyhogy két hónapig kenyéren és vízen kell majd élnem. Jó értelemben véve röhejes, amit mondani fogok: Az alapjárat baljós előjelű szarakodását elkoszolódott pillangószelep okozta. Ma már csak röhögök rajta, hogy mit tankolhatnak a kocsijukba a bor- és olajügyletei kapcsán híres-hirhedt, kiskunsági népségek. Mindenesetre én bagóból megúsztam, mindjárt mondom, mennyiből, csak előbb elmondom, hogy:

Párhuzamosan az előző hibával jelentkezett, hogy a klíma, mikor azt mondtam neki, hogy HIDEGET, DE HAMAR, akkor önkényesen ezerkétszáz fokos meleget kezdett ontani a beltérbe. A klímakapcsoló pöcögtetésével ez az esetek egy részében megoldható volt, más részében meg nem. Elvittem hát az előző hibával egyetemlegesen a szervizbe. Most mit mondjak? Fél nap alatt (!!!) megjavították mindkettőt. Mint kiderült, a klíma hibájának oka az utólag beszerelt dvd-lejátszó egyik zárlatos kábele volt. ...ja, meg mintegy mellékesen feltöltötték gázzal a klímát. Valami jelképes mennyiség hiányzott belőle. A fél nap szerviz után mindkét hibát mintha elfújták volna. Ennek most hat hónapja és a kocsi minden tekintetben úgy ketyeg, mint a Doxa. ÉS most jön a legeslegszebb! Mindezért mennyit kértek? Nem vicc: 850 Forint + ÁFA. :) Lehet, hogy azért csak ennyi volt, mert előtte közöltem velük, hogy egész eddig a konkurrens debreceni Toyota márkaszerviz elkötelezettje voltam, de nem is ez számít. Én nem tudom, szerelői szinten hozzák-e ezeket a döntéseket, vagy felsőbb szinteken, de engem megfogtak maguknak, az bizonyos. Ekkora összegű számla ma autószerelési téren nem létezik. És mégis. A munkájuk meg perfekt.


Szóval ennyit a jószágról. A használtautó-vásárlás köztudottan mák kérdése. A kötelezően előforduló alkatrészkopások elkerülhetetlenek. Az, hogy ez előbb, vagy utóbb történik-e meg attól függ, hogy kitől vesszük. De, hogy ezen kívül a szerviz nem fog nekem túl nagy fejtörést okozni a jövőben, az szinte biztos.

A szerviznek pedig kiemelt dícséret!

Hibalista

- - pár kiégett, meg kontakthibás műszerfalizzó - bagatell összeg,
- - kuplungcsere (vezetési stílus) - 80000 Ft nettó,
- - pillangószelep-takarítás (üzemanyagminőség???) - bagatell összeg,
- - fékpofacsere (vezetési stílus) - 10000 Ft. alatt

Ide hordtam szervizbe

Road Service Kft., Debrecen

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Carina E Következő autója? Még nemtom, de japcsi lesz, ez természetes.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)