Megbízható, gazdaságos, kényelmes, de unalmas
Szöveges ítélet
Ma hoztam haza a 195 000 kilométeres kötelező olajcseréről (2011 augusztus). Átnézték, csak az olajat+szűrőket kellett cserélni, semmi más baja nincs. Gondoltam megérdemli, hogy ország-világ előtt megdícsérjem!
Nagyon strapabíró. Kívül-belül ugyanolyan szép most is, mint 4 éve amikor megvettem.
Akkor jópár hasonló korú Avensist megnéztem, és bizony nem egy közülük 150 ezer kilométerrel az órájában sokkal kopottabb volt, mint az enyém most. Lehet, hogy azokban mégsem 150 volt? :-O
Sajnos nem sok autóval tudom összehasonlítani: egy 2003-as Yaris és egy 2004-es Corolla amiket közelről ismerek. Az Avensis sokkal kényelmesebb és csendesebb mint azok. Ezzel a motorral persze kissé lomhább, de soha nem cserélném le azokra.
A fogyasztása? Minden nap kb. 80 kilométert megyek vele. Ennek egy kis része Budapest, nagyobb része országút. Mindenhol betartva a sebesség-korlátozásokat, óvatosan taposom a gázpedált, mert nem szeretem ha bőg a motor. 2000 körül már felváltok. Azt hiszem az Avensis ezt a fogyasztásával hálálja meg. Télen 6 litert kér, nyáron 5.3 - 5.5! És ez nem a motorolaj :-) nem is dízel, hanem benzin. Két tankolás között nyáron simán megyek 1000 kilométert (60 liter a tank).
Hibalista
- Indítókulcs zár elektromos kapcsolója: 30eFt + munkadíj - "Kopó" alkatrészek: fék, lengéscsillapító, akkumulátor, izzók. - Apróbb hibák: - Csomagtartó ajtaja néha (hideg időben) nem csukódik be elsőre. Olyankor jó erősen kell becsapni. Ilyen volt már amikor megvettem. - A hátsó ajtók szintén egy kicsit nehezebben csukódnak, de alig észrevehető. Az elsők hibátlanok. - A nullázható kilóméter-számláló újabban nem akar nullázódni. Elég sokszor kell próbálkozni mire sikerül. Ez a hibát egy ideje nem tapasztalom. - Újabban a 15 000 km olajcsere-periódus végére elfogyaszt annyi olajat, hogy a minimumot épphogy eléri. A szerelőm szerint így 200 ezer körül ez már normális.
Ide hordtam szervizbe
Végh Autószervíz, Ráckeve: Nem minden hibát talál meg elsőre, de előbb-utóbb mindent megjavít, és sokkal reálisabb áron, mint a márkaszervíz.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Toyota márkaszervíz Budapest, Budaörsi út: Előző tulaj ide hordta. Amikor megvettem, volt benne olyan alkatrész, ami a szervízszámlák szerint ki volt cserélve, de valójában nem volt. Kissé nehezen mozgott a váltó. Azt mondták ki kell cserélni a kuplungot és kb. 130eFt lesz. Másik szervízhez vittem. A váltóolajat kellett kicserélni, amit 120ezer kilóméternél elfelejtettek kicserélni, pedig a számlán szerepelt.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Yaris 1.3 | Következő autója? | csak Japán lehet |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
