Legjobb ár érték arány-és megbízhatóság sem utolsó
Szöveges ítélet
2015 őszén került hozzám az autó.Első autóm 165.000 km el. Az autóról 4 db fényképet láttam a mobile.de- oldalon.Személyesen meg se néztem. Német nemzetiségű és nevű tulajtól vettem.Magánszemélytől természetesen.. 1600 EU került. 310 körül volt az EURO akkor.
A nepper aki behozta káromkodott, hogy minek hozattam be egy rozsdás szart vele, mert szerinte a gatyámat is rá fogom költeni.Állapotot nézünk -mondta.Nem km-t.
Az én mottóm pedig magyar magánszemélytől- sem kereskedőtől nem veszünk autót -válaszoltam.
A nepper 25.000 FT kért egy nap jövök - megyek munkáért. Telekocsival Mücnhen mellé el is vitték 10.000 FT ért és hazafelé a benzinköltséget is én álltam. Szóval kb 60.000 ft ból jött haza az autó ,jó öreg P rendszámmal.
Nézzük a lentebbiek során igaza lett -e a neppernek.
Annyiba igaza volt, hogy kormányra ránézve és a hátsó két ajtó küszöbét megnézve ez 3-400.000 km futott autónak tünt. A honosított műszakival kb 2 hónapos magyar műszakit kaptam. Km óra tekerés kérdése nem hagyott nyugodni. Így a német DECRA-nak(műszaki vizsga bázisnak )írtam végül egy e-mailt.Az autó adatait megadva kértem, hogy nézzenek utánna, konkrétan a 2013 műszaki vizsga alkalmával(2015 be vettem az autót) rögzített km óra állásnak. Kaptam egy hosszas udvarias levelet,melynek alapján leírták, hogy nem adnak ki adatokat adatvédelmi törvényre hivatkozva,ámbár valóban igaz, hogy 2 évente mindig náluk vizsgázik az autó és ők látják a km adatokat. Tájékoztattak,hogy amennyiben szükségem van az előző vizsga km óra állásaira, csak személyesen kérhetem 100 EU befizetésével. FAXON email vagy hagyományos levél formájában kizárt.
Újból írtam egy levelet, melyben kifejtettem ,hogyha nem írhatja meg a km óra állást, akkor annyit mondjon meg legalább, hogy a 165.000 km képest kevesebb vagy több a 2013 as adat. A válasz az volt hogy a 165.000 km képest "reálisak" a náluk vezetett km adatok. Konkrét adatot(km óra állást) nem kaptam végül.
Az autó egyébként évekig állt egy tanyán a fűben. Így a hátsó küszöbök foltozását ennek is tudtam be végül. A foltozás valamint a kipufogó hátsó dob majd középső részen cső javítás és csere elvitt 100 ezer forintot.
A lakatos munka 50.000 ft ból jött ki ebből a 100.000 ft-os összegen belül.
Egy viszonylag kezdő karoszéria lakatos csinálta meg. Szóval az olcsóbb megoldást választottam.Ráadásul a rozsda kb 100.000-120.000 km után ujból kezdett előjönni ,de legalább nem lett, akkor sem lyukas. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy ezen foltzásra Budapesten 2 helyről is 150.000 ft os munkadíj ajánlatot kaptam. Pestől 100 km távolságon belül ugyanez 1/3 hiszen 50.000 -60.000 ft ból megvolt.
Egyébb költéségek:
Kopó alkatrészeket mint fékbetét, féktárcsa,,fékolaj,gyertyák hagy ne írjam le,mert fölösleges.Cseréltem az olajat 10.000 km ként. Ehhez nem kell nagy ész.
Érdekesség,hogy az ATE ,BREMBO első féktárcsákat "megeszi" vagyis megégeti. Ezután jöhet a felszabályozás fékbetéttel Pátkai Autószervzíznél. Kb 25-30000 ft volt a szabályozás és új fékbetétek.Kb 3-4 ezer km után rázott az autó kormánya. Ez a tünet,vagyis tapasztalat a toyota fórumokon is más tulajdonosoknál.Hiába fékezel vele nagyon óvatosan. Előre csak TRW-t szabad venni ezeknél az AVENSIS oknál. Szóval fékügyileg ez nem csak az én véleményem.Hátsó viszont mindegy.Lehet a legolcsóbb is.
Hosszbordás szíj 1-vagy 2 görgő cserével volt kb 250.000 km nél
Itt 50 kb ezer forintom ment el.
Nagy olaj fogyasztásnak köszönhetően kétszer is volt lamdaszonda cserém. Ezek kedvezményekkel DENSO márka 25000 ft volt darabja.
Hátsó kutyacsonk db/2500 ft. Munkadíjjal 15-20.000 FT
Futóműbeállítás : 10.000 Ft
Gyujtótrafó mind a 4 db 12.000 FT darabja. 270.000 km nél..2-3 ezres munkadíj volt
Kuplung csere 60-70000 FT munkadíjjal
OLAJZABÁLÁS MELLETT IS MEGBÍZHATÓ !!
1.8 VVTI motoroknál 97 és 2002 évjáratú avensisoknál közismert a nagy olajfogyasztás egy idő után. Hiába cseréled 10.000 km enként az olajat. Sokan rendberakták sajátkezűleg vagy elkötöttek rá több száz ezer forintot. Én nem költöttem rá ezen a téren egy fillért sem és nem töltöttem adalékot sem a motorolaj mellé.
Az első 3 olaj cserénél normális CASTROL,LIQIU MOLY tól reméltem a csodát vagy legalább is az olajfogyás mértékének a csökkenését. 1 liter utántöltés 1000 km en. Olaj csere után is 1000 km -ént nyitogattam a motorháztetőt.A nyavaja se fog rá költeni több száz ezret nagygenerálra ,meg dugattyúzásra stb.. -gondoltam.
200.000 km után már csak a legolcsóbb olajokat tettem bele. Ami akciós volt a neten 10 w 40 valamikor meg 5 w 40 mikor melyik szerelő mit ajánlott viszkozitás szerint. De a Tesco sem maradt ki....:) A legjobb :)
Tehát az első 30.000 km után vagyis 165.000 km megvétel után amikor már 200.000 környékén járt a km óra csak 20 literes olajokat vettem ahol 1000 ft -ra kijött kb egy liter olaj. Ez ujabb 100.000 km elteltével 80.000-90.0000 ft plussz kiadás volt csak olaj öntögetés. Ezt úgy értem elosztva 3 évre a rendes olajon felül..De legyen 100.000 Ft. Pontosan nem számoltam.
290.000 km már reggelente a láncnak hideg indításnál volt hangja.
Már 220.000-230.000 km környéki olaj cserénél mondták a szerelők, hogy előbb - utóbbi szükséges lánccserét el kell végezni a kocsin. Csak akkor még nem volt hangja hideg indításnál, így tojtam rá nagy ívben. Amikor majdnem elértem a 295-300.000 km ert úgy gondoltam jobb lesz eladni ,mert a következő télen már nem biztos, hogy megúsztam volna láncszakadás nélkül - a szerelők szerint is.
Az autót végül 2019 júniusában vitte el két "tesó" 299.000 km nél. 250.000 ft ért. Már aznap volt egy gyorshajtás.Szerencsére az óraidőpont is rákerült az átadásra,így rendőrség áthárította a bírságot az új tulajra. 4 hónapig árultam.Elég nehéz volt eladni egyébként,mert érdeklődő is alig volt rá.
Az autót 165.000 km és 299.000 km között 70 % ban autópályán használtam kb 3,5 év alatt évi 30-35000 km.Hosszabb olasz Alpok 2-3 ezer km egyszerre sem volt gond neki gond nélkül ment és vitte a családot. Klíma is rendben volt. Nem kellett töltögetnem pedig használtam sokat.
-Erre sem költöttem.- mint pl:
Lengéscsillapító, szilentek,toronycsapágy,gömbfejek. Az se tudom igazából,hogy mik ezek mert nem vagyok autómániás, de inkább FORD,OPEL,RENAULT tulajok panaszkodnak emiatt."Már megint csere."A tököm ki volt és van most is a kollégáim "nyavajgásától".Ezt meg azt kell cserélni. Pedig kevesebbet használták a saját autójukat, mint én. Nagyjából évi 15-20.000 max vagy ennél kevesebbet.
A legfontosabb tanulság az ,hogy ezen autóval nehezebben lehet melléfogni mint mással.Főleg ha 15-20 éves kocsikról beszülünk.Még ilyen 1.8 típus olajzabálóval is.
1.6 és 2.0 nál benzinesnél a 97-2003 közötti évjáratoknál szinte kizárt az olajzabálás ha normális gazdája volt Totpűs tapaszatlatok szerint. Csakhogy ha kombi kell mint nekem 1.6 lomha lesz 2.0 D4 benzin meg nagyon ritka, sőt ez utóbbit nem forgalmazták itthon.
Összegzés az 1.8 olajevős kombim költségeinek.A kötelezőkön felül:
--------------
Rozsda foltzás és kipufogó: 100 ezer
Futómű beall: 10.000
Kutyacsonk: 25.000
Kuplungcsere: 60-70.000 FT
Hosszbordásszíj görgővel:50.000
Gyujtótrafók: 50.000 FT
Lamdaszondák 60.000 ft durván
Olajöntögetés: 80-100000 FT.
----------------------
Összegzés:Legyen durván 440.000-450.000 ft 135.000 ezer km en amit beleraktam.
Mennyire rossz vétel vagy jó,azt rátok bízom.
VÉGE
Hibalista
- Lamdaszonda-olajfogyasztásnak köszönhetően kettő darab is - Hosszbordászíj- mellette lévő görgők - Gyujtótrafók 4 db 270.000 km nél mind a 4 db. 10.000 db ja olcsóbbat vettem
Ide hordtam szervizbe
Több helyre vittem. Sosem ugyanoda.Lakóhelytől és munkámtól függően.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
