Kivénhedt családi szolga
Szöveges ítélet
Előre bocsájtom hogy a rengeteg hiba, az autó kora, és az előző tulaj gondatlansága miatt következett be. Miután rendbe lett téve az autó, igencsak megbízható társ lett. Addigra azonban a javítási költségek az autó árát is kitették, mert az alkatrész aranyáron van hozzá.
Viszonylag kényelmes autó, hátul rendkívül jó ülni, megfelelően tágas. Talán jobban is szeretek hátul ülni mint elöl, 190 cm és 120 kg vagyok, és ha nem is nyújtott lábbal de kényelmesen elférek, főleg amikor az asszony vezet totál előretolt üléssel.
Csomagtere jó nagy, hétvégi kirándulás cuccai nem jelentenek kihívást, de egy heti olasz nyaralás motyói, vagy egy disznóvágás utáni húsmennyiség sem hozta zavarba. Üresen és rugótörésig pakolva is vígan repeszt, 140km/h felett már megjön a hangja is, de kibírható. Mondjuk a dízel röfögése amúgy sem túl halk, nem is nagyon szeretem, de hozzászoktam.
Amit nagyon tudok gyűlölni a turbós motor idióta karakterisztikája. 2000-es fordulatig olyan mint egy reumás teknős, azután meg hirtelen vadállat módjára elkezd húzni, ahogy belép a turbó. Persze ilyenkor az étvágya is rögtön megugrik.
Másik rettenetesen bosszantó tulajdonsága a kaszni elképesztő mértékű rozsdásodása. Egész döbbenetes helyeken tud pár hét alatt kivirágozni, azután a pici kis rozsdafoltot megvizsgálva kiderül hogy tenyérnyi helyen a festék alatt már nem nagyon van fém. Végül is ez pecsételte meg a sorsát, az új tulajt felvilágosítottam hogy lesz egy megbízható rozsdakupaca, de azt mondta hogy megszokta már, ez japán autóknál nem bug hanem feature.
Mindent összevetve, egy nagyon megbízható autó, de azért örültem volna ha nem porlad el pár év alatt a technika körül a burkolat.
Hibalista
- Első és hátsó lengéscsillapítók, hátsó rugók, összes fékbetét, klíma, fűtés, féltengelyek, kuplung, elektromos ablakok, szinte minden kopó alkatrész, elektronikus hibák tömkelege. -
Ide hordtam szervizbe
Egyik autószerelő barátomhoz akinek tizensok éve saját műhelye van.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf I. | Következő autója? | Passat CC (egyenlőre csak álom) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
