Hazaértem
Szöveges ítélet
Ha olvasom a "népítéleteket" akkor talán sokan megbotránkoznak, de én a "rosszat" szeretem elolvasni. Ezzel többre megyek, mint a sima ajnározós hozzászólásokkal, ezért most a "rosszal" kezdeném. Ami nem tetszik : Az ülés ki volt ülve és folyton hátradőlt. Ezen kellett segítenem, mert 5 perc autózás után már azt kívántam, inkább mentem volna BKV-val :) Kiszedtem az ülést , orvosoltam a problémát magam, mert a bontóban is 1 ülés elég drága és nem biztos hogy kapok olyan kárpittal, mint ami nekem kell. Itt segített az ülés megnyúzása után a polifoam habszivacs és a hátradőlés ellen egy 1"-os gumitömítés amit félbe kellett vágnom és úgy berakni a helyére. Különben érdekes, hogy a 196 cm magasságommal kissé nehezen férek el. A párom Micrájában nagyobb a fejtér, viszont ott a lábam akad bele mindenbe. ( Lásd Micra K12 hozzászólásom )
A műszerfal izzók ha kiégnek ( előszőr úgy néz ki mint ha csak kontakthibásan villogna ránk, de tény, hogy kiégett ) Ilyenkor 750 és 1500 Ft között alakul a szervízben a dolog / db. Én találtam 1 nagy az interneten is felfedezhető elektronikai boltot ahol talán 150 Ft környékén beszereztem az izzókat. Szerintem lett volna máshol olcsóbban, de már nem volt kedvem keresni. A zöld gumisapka hiányát alkoholos tollal oldottam meg.
A ködlámpát sikerült utólag olcsóbban beszereznem aminek nem csak azért örültem, mert jobban néz ki a kocsi, de jobban is látni vele este az úton. Sajnos a gyári fényszóróktól nem vagyok elájulva.
A CF kormánymű sem a szívem csücske. Rendesen teszi a dolgát, de eléggé zúg. Tény, hogy a legtöbben észre sem vennék! Az Avensis előtti Mazdámba a bontóból szerzett ( értsd földön heverő ) és beszerelt szervokormányműnek nem volt ekkora hangja, mint ennek.
Az oldalsó díszcsíkok hajlamosak a leválásra. Már felszereltem az újat, de 6db műanyagért kissé sokat fizettem, 16000 Ft.
A városban átlagban, évszaktól függően 7,8 és 9,7 között fogyasztott idáig. Szeretem vezetni. Nem hajtom, mert nem arravaló. Az én kényelmes vezetési stílusomhoz remekül alkalmazkodik. A száguldozásból már kinőttem.
Ha összegezni akarom a dolgot idáig csak a vízpumpáért kellett külön fizetnem. A többi az összes autónál megszokott kopó, elhasználódó alkatrészek összessége. Szíjak, fékbetét, olajok, szűrők, stb. Tényleg a világ egyik legigénytelenebb igáslova. Nekem nagyon bejött. Úgy éreztem magam amikor vételkor beleültem, hogy "hazaértem" :)
+ módosítás ami később jutott eszembe. Vékony a festékréteg a motorháztetőn és a felverődő kavicsoktól könnyen lepattan. A kománykerék vastagsága nekem elég kicsi ezért bőrrel kellett bevonnom, hogy ha rendesen megfogom akkor a körmöm ne a tenyerembe végezze. Nagy lábon élek, de a pedáltérben rendesen elfér mind a két lábam, csak arra kell vigyázni, hogy ne vastagtalpú cipőben vezessek ( pld. télen ) mert akkor bizony beakadhat a fékpedálba.
Hibalista
- Ha azt vesszük, még semmi nem adta meg magát a vízpumpán kívűl, amit ajánlott a szervízek szerint is cserélni 105 és 140 ezer KM között.
Ide hordtam szervizbe
Egy Toyota szervízben lévő barátomhoz ( Emil Frey ) vittem idáig ( lásd vízpumpa és vez. mű szíj csere ), mert nem volt megfelelő szerszámom, de a többi részét magam tartom karban. Mivel elégedett vagyok az elvégzett munkával, így 10-est adok magunknak. :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A másik szervízzel szintén meg vagyok elégedve, ide akkor járok ha alkatrész kell, mert közelebb van. A kiszolgálás remek, könnyű egyeztetni telefonon a megrendelendő vagy raktáron lévő alkatrészekről. ( Toyota Thusho Gyáli út. )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | Toyota, vagy valami japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
