A nagy szürke bálna
Szöveges ítélet
Gondoltam veszek egy jó dízel kombit, persze csak Toyota jöhetett számításba. Az "új" autó megvásárlásával a régi 1980-as Carina megpihenhet a mindennapi használat alól, az 1988-as 1.8D Corolla 2. autó lesz. A feleségem pedig megkapja a nagy szürke bálnát ebbe belefér a cselló, a szaxofon, táskák, tornacuccok, saját és szomszéd gyerekek, a kutya.....
Amikor hozzánk került 175.000 km volt benne, mint minden 10 éves kocsiban, de nem érdekes, a régi Corollában 520.000 van, még az eredeti porlasztócsúccsal, eredeti izzítógyertyával, és 350.000-nél lecserélt hengerfejjel.
Hát ebben ugyanaz a motorblokk van, az előkamra és 2 olajfurat eltéréssel ugyanaz a hengerfej is, és úgy látszik 349.900 km lehetett benne mert a hengerfej ugyanott repedt el, ahol a Corolláé. A kipufogó szelep mögött, ezért nem forralta a vizet, csak ette. Az eltávozó vízpára a turbót meggyilkolva távozott a természetbe.
Aki ilyen motorral készült autót szeretne, nézze meg, hogy a tágulási tartály oldalán található csőcsatlakózó és a folyadék között nem lehet nagy légbuborék, és ha lehet piros fagyálló legyen benne, az a gyári.
Most már van egy jó családi autóm, igaz kicsit a piaci ár fölött, de innét a motor még kb. 300.000 km-t ki kell hogy bírjon.
A kényelme, biztonsága (4 légzsák) megfelelő, futóműve kicsit kemény, de az autópályán így biztonságos. Nem egy PDTDI, de 200Nm, és 90LE elég minden közlekedési helyzetben. Esős időben a központi zár makacskodik, ilyenkor újra kell programozni a kulcsot, a csomagtartót kulccsal nyitni-zárni tilos, mert összekuszálja a központi zárat. A vezetőnél van csak kulcslyuk a biztonság miatt körbeforgó zárbetéttel, ami azt jelenti, hogy 1/8 fordulat előre nyit, 1/8 hátra zár, de körbe is lehet forgatni, ha úg tartja kedvünk. Ha ezt megszoktuk, egész kellemesen lehet vele élni, hiszen minden más tökéletesen működik benne, csak a sok olasz, spanyol, francia, és még ki tudja milyen alkatrész ne lenne benne, akkor nyugodtabb lennék. Ja a gyújtáskapcsoló betétet biztosan cserélni kell, és csak gyári van, a bontott is tuti rossz.
A vezetőülés kicsit magas nekem (187 cm/104kg), de meg lehet szokni. Kényelmes és a gyerekek a vesémet nem érik el a lábukkal, és a 44 kg-os kiskutya is befér a kombiba.
Ideális családi autó, ha sikerül egy jót kifogni gondtalan évek várnak az emberre.
Még valami. Hideg motornál, ha a ventillátort bekapcsoljuk az alapjáratot fölemeli az üzemi hőfok eléréséig, ha a gk. áll, ha haladunk és üresben gurulunk, akkor 800/perc. Szóval ne csodálkozzunk, ha a próbaúton a megállás után az alapjárat felugrik 1100-ra csak a ventillátort kell lekapcsolni.
Jó választás egy ilyen autó, csak elég kevés került belőle az országba.
Hibalista
- Gyújtáskapcsoló betét 17.000.-,Külső féltengelycsukló 21.000.-/db(2db),Jobb első lengőkar 19.000.-bontott,Hengerfej 80.000.- bontott,Turbó 80.000.-bontott,Hűtő 40.000.-,Tömítések 22.000.-
Ide hordtam szervizbe
Toyota KOTO Kaposvár
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
