A mi Gézánk, nem a Barátok Közt-ből!
Szöveges ítélet
Alapvetően unalmas autó több szempontból is, nem különösebben megy jól az 1.6-os motorral, de az az épp elég kategória.Valóban úgy van, ahogy egy régi tesztben olvastam róla, hogy az utakon megmosolyog másokat, mert tudja, hogy akár szét is téphetné, meg is alázhatná sokukat, ha akarná. Nem gyakran hibásodik meg, főleg az üzembiztonságot illető hibák kerülik el, az apró bosszantóak pedig felejthetőek.Belső tere kényelmes, tágasnak is mondhatnám.Ülései kicsit puhák,de nem kényelmetlenek, sőt.Minden rendben teszi a dolgát az utastérben, persze csak amikor nem rendetlenkedik ez-az.A napi km. számláló nullázása például az enyémben körülményes, sokadszorra sikerül csak néha, de műxik.:-)Motorja 3000-ig csendes, nagyon halkan suhan, szinte lopakodik...ami néha hátrány az andalgó gyalogosok megközelítését illetően.3000 felett, már elkezd üvölteni, ami persze nem Ferrari-szerű, csak olyan ordibálás inkább.Futóműve, kicsit dübörgős rossz utakon, de egyenletes aszfalton álomszerűen halad, minden zaj nélkül.Könnyen manőverezhető autó, néha méreteit megszégyenítően végez különböző kanyarodási,kikerülési stb műveleteket.Nekem álomautóm volt anno, mielőtt megvettem és végülis az álom, némi rossz álommal vegyítve, de megvalósult az Avensis személyében!:-)
Hibalista
- Vízpumpa csere(kb 40.000Ft gyári alkatrész)Első tárcsák és hátsó dobok szabályzása+fékbetétek cseréje utángyártott alkatrészek, kb 35.000Ft,Fényszóró izzók rendszeresen megadják magukat( a helyzetjelző és a H7 tompított egyaránt)Ezt egy feszültségstabilizátorral megoldottam, azóta semmi bajuk..kopp-kopp:-)Műszerfal izzók tömkelege úgyszint sorozatosan sötétségbe borul, néha egyszerre több is, majd időnként újra teljes fényükben pompáznak, mielőtt végleg elhaláloznának.Gyújtáskapcsoló betét 30.000-ért romlott el rajta tavaly, örültem neki, karácsony előtt!Központi zár, néha beázik mosáskor és ki-be nyit és zár.Szellőzőmotorba állandó jelleggel belehullanak különböző eredetű szennyeződések, falevél, termések stb.Ezt viszonylag könnyű orvosolni házilag is, a szellőző motor(kesztyűtartó alatt) kiszerelésével és kifújásával, tisztításával.A periodikusan cserélendő szűrők, nem mindegyikének cseréje egyszerű.Pollenszűrő borzasztó, két darabból áll, egymás fölé kell őket csúsztatni a gázpedál melletti kis résben küzdve.Meg lehet otthon csinálni, de nem leányálom.Olajszűrőhöz, nekem le kell vennem a kipufogósor hővédő burkolatát, úgy könnyebb hozzáférni.Stabilizátor gumik cseréje sem a szerelők álma, de nem vészes végülis, úgy gondolom.Becsületére legyen mondva, hogy 11-edik évesen sincs összerohadva rajta semmi, mint a vaj jönnek ki a csavarok és meglepő állapotúak a fémek szétszerelés után.Szinte típushibaként említhető a szemüvegtartó műanyag kis zsanérjának eltörése, amit szintén házilag lehet orvosolni.Én ezekkel a problémákkal találkoztam, ezeken kívül én jól szerelhető autónak tartom.
Ide hordtam szervizbe
Attila barátom Érden
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Mayer
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra F 1.6i | Következő autója? | 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
