A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 1,6 VVTi 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

A japán autó se

Szöveges ítélet

Nagy, elegáns, viszonlag kényelmes autó, semmi rendkívüli nincs benne. Néha már kissé unalmas. Nem kelt feltűnést, mégis méltóságteljes, mérete miatt.

Egy éve használom, üzletkötőként dolgozom, szempont volt az olcsó üzemeltetés, fenntartás. Hát nem jött be... Üzemeltetni még hagyján, 7-8 literrel eljár városban klímával, dinamikus vezetési technikával.
Azért váltottam japán autóra (előtte Opel Astrám volt) mert mindenki istenítette, hogy a japán autóknak sosincs semmi bajuk. Hát ez nem igaz.
Az első 1000 km után megadta magát a kuplunktárcsa. Egyesből nem lehetett kivenni, hármasba nem lehetett betenni, a hátramenet pedig istentelenül recsegett. 75.000 Ft. Aztán elromlott a hátsó ablaktörlő motor. Semmi gond, bontóban "csak" 15.000 Ft. Beköszöntött a tél, jött a hideg idő, közölte a csomagtartó kitámasztó, hogy eddig bírta. Jött a méretre vágott söprűnyél, míg a szerelőm tudott szerezni utángyártott szerkezetet 10.000 Ft-ért (gyári: 60.000 Ft!) Tél után jött a nyár, a gyakori ablak-nyitogatások időszaka. Egy szép napon leesett a jobb-hátsó ablakom. Szétesett a szerkezet, elszakadt a bowden, úgyhogy kuka az egész, összetákolni se lehet. A márkaszervíz 3 nap alatt (!) és 80.000 Ft-ért (!) csinálta volna meg. Bontóban 12.000 Ft-ért kaptam egy szerkezetet, amit fél óra alatt kicseréltem (üzletkötőként, öltönyben!)

Ezek voltak (eddig) a konkrét számszerűsíthető esetek. Ezen felül van még jónéhány bosszantó dolog:
Rendszeres izzókiégések nem csak a lámpákban, hanem a műszerfalban is, amit nem egyszerű szétszedni. Zörgések, nyikorgások mindenhonnan. A futómű nyikorog és nem jönnek rá, miért. A kormányszervó "sír" ipszilon fordulásnál. A csomagtér valahonnan beázik, a pótkerék vízben áll. Az okára nem jött rá senki, a megoldás: a fenéklemezen lévő gumi záródugóra lyukasztóval vágtam egy 4-5 mm átmérőjű lyukat, így "ami befolyik, az rögtön kifolyik" ahogy Nagy Feró énekelte.

Van gyári tipushibája is a kocsinak: a szívósor zörög bizonyos fordulatokon, kb. 80.000 Ft-ba kerülne a javítás.
Ja, amúgy hengerfej-gyanús a motor, folyik belőle az olaj, de még gurul. Ez is kb. 100.000 Ft lesz.
Mostanság állandóan felvillan a kézifék lámpám, pedig a fékolaj szint rendben van, a kézifék is kiengedve.
És egy ucsó adalék: Eredeti kazettásmagnó van benne, amit CD lejátszóra szerettem volna cserélni a vásárlást követően. Kiderült, hogy akármilyen CD lejátszót nem lehet beleépíteni, csak a gyárit, ami bontottan kb. 30.000 Ft- és közel sem tud annyit, mint egy mai CD lejátszó... Úgyhogy maradt rádióhallgatás.

A fentiek ellenére nem szeretnék általánosítani. Valószínű használtautóként kifogtam egy szétgyilkolt, nem megfelelően karbantartott példányt, ami a vásárláskor nem látszott rajta. Óra szerint most lesz benne 200.000 km, de szerintem ez legalább a duplája.
Ettől függetlenül kényelmes, jól használható autó, hatalmas utas- és csomagtérrel, vonóhoroggal. Családi autónak, strapa-kocsinak kiváló. Voltunk vele Ausztriában egy hétig, és a fent felsorolt hibái ellenére nem volt olyan hegyi út ahol föl ne ment volna, vagy ott mert volna hagyni. A fenti hibák többsége bosszantó jellegű, nem az autó mozgóképességét, vagy biztonságos közlekedését befolyásolja.
VÁSÁRLÁS ELŐTT ALAPOSAN ÁTVIZSGÁLNI!!!

Hibalista

- Kuplung csere: 75.000 Ft - Hátsó ablaktörlő motor: 15.000 Ft (Bontottan!!!) - Csomagtartó légrugók: 10.000 Ft (utángyártott) - jobb hátsó ablakemelő szerkezet motorral együtt: 12.000 Ft (bontottan) - - - Rendszeres izzókiégések, műszerfalban is - - csomagtér beázás (pótkerék vízben áll) - - belső zörgések, nyikorgások - - futómű nyikorgás - - kormányszervó "sír" - - szívósor zörög bizonyos fordulatszámon (gyári tipushiba) - - kéziféklámpa gázadásnál felvillan (fékolajszint OK, kézifék teljesen kiengedve) - - hengerfejnél folyik az olaj

Ide hordtam szervizbe

Toyota Tsusho márkaszervíz: A világ összes pénze nem elég nekik, tízszer (!) drágábbak mint egy márkafüggetlen szerelő, és csak gyári új alkatrészt hajlandóak beépíteni horror árakon, 11.000 Ft-os óradíjjal

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

2. Ötkerék Bt. XIX. ker: Korrekt, megbízható "igazi" autószerelő és gumis. Teljes szervíz (olajcsere, szűrők, átvizsgálás, stb. ) 25.000 Ft-ból megvan.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 173000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra Következő autója? ???
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)