A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 1,6 s 

Az ítélet értékelése
2,3(3 db)

5,85l/100km, 4 személlyel....

Szöveges ítélet

Összességében jó autónak tartom, komolyabb gond nem volt vele.
Most több, mint 165.000 km van benne és a lengéscsillapítók, fékbetétek stb. eredetiek.
Az első féktárcsákon és a hátsó dobon még nem jelentős a kopás.

Rendszeresen átvizsgálom, mert azért célszerű megelőzni a hibákat.
A kipufogóban kellett cserélnem egy 3000 forintos tömítést, mert már kezdett sportos hangja lenni.
Természetesen a kipufogót összefogó csavarok beégtek,
úgy kellett kifúrni.
Két 1 wattos izzót cseréltem a műszerfalban, mert kiégett. Kb. 200 forintba és másfél órámba került, mire kiügyeskedtem az izzót a szellőző forgatógombja mögül.
Mostanában meleg motornál csikorgó hangokat hallatott, erre kiszereltem a klíma ékszíjfeszítő görgőjét és a csapágyat jól bezsíroztam. Ennyi elég volt neki.
A gyújtáskapcsoló szokott mostanában vacakolni, néha nem indít.
Ez szériahiba, számítottam is rá. Nem volt kedvem több tízezerért venni új gyújtáskapcsolót, ezért
egy ismerős szerelővel rakattam bele egy gombot, ami áthidalja a kopott érintkezőt.

A szervízek eléggé eltérően állnak hozzá a dolgokhoz.
Először elvittem olajcserére, akkor mindenféle légszűrőt, fékbetéteket akartak cserélni, de nem engedtem.
Azóta is jó, a légszűrőt és a pollenszűrőt időnként kimosom mosószeres vízben.

A gumik centírozására úgy látszik, érzékeny az autó. Mivel a gumis nem tudta úgy megoldani, hogy autópályán ne rázkódjon az egész autó, elvittem a márkaszervízbe.
Ott ők elképedtek, hogy minden keréken 5-15 g kiegyensúlyozatlanság volt. Enyit az olcsó gumiszervízről.

Elég csendes autónak tartom, csak 100-130 km/h sebesség között hallani a motor hangját.
legtöbbször autópályán használom, hosszú távra. Így szinte mindig 6,5-6,8 literre jön ki a fogyasztás, 130 km/h átlagsebesség mellett.
A legkisebb fogyasztás 5,6 liter volt, a legtöbb 9 liter (városban)
Persze 5W40 olajat tettem bele, ennek kisebb a viszkozitása mint a gyári 10W40-nek. (azzal jó fél literrel többet is fogyasztott)

Mindent összevetve jól megy, nagy tömege miatt az 1,6-os motorral egy üres kisteherautó módjára gyorsul. De nem sietek, az alacsony fogyasztás nekem többet ér, mint a versengés.
Kényelmes, jól elférünk benne hatan is.

2008.11.27:
Ahogy öregszik, romlik az étvágya.
Az utolsó tankolásnál 5,85l/100 km átlagfogyasztás jött ki.
Ebben volt kb 50km. város, 300km autópálya, 100 km közút, 4 személy+csomagok. közúton 80-nal, autópályán 100-zal mentem tartósan, előzgetés nélkül. Jobban hajtva sem volt sokkal több a fogyasztás, lásd a korábbi írásban.
Csakhát most az eredeti, gyárilag felszerelt (11 éves) téligumival járok, így ezekkel a gumikkal már nem merek nagyon száguldozni...

2009.11.21.
Eladtam az autót, mert kinőtte a család. Kicsit sajnáltam odaadni a kereskedőnek feleannyiért, amennyiért vettem, de az kárpótolt, hogy
helyette kicsi ráfizetéssel turbódízel kombit kaptam, ugyanezzel az évjárattal.

Az új tulajdonosa, aki Pécsen megvette a vásártéren lévő kereskedésből, használja egészséggel.
176000 valós kilométerrel a háta mögött, kiválóan üzemelt.
A leírt apróbb hibáktól eltekintve semmi bajom nem volt vele, keveset fogyasztott még tartós autópályás használat mellett is.
Az olajcserék között megevett 0.5 liter később inkább 1 liter olajat.
Erre kellett figyelni és szükség esetén utántölteni.
A lengéscsillapítók, hátsó fékdob és betétek, valamint a téli gumi is eredetiek voltak. A motort belülről a gyárban látták utoljára.
Mindenkinek ajánlani tudom ezt a típust.

Hibalista

- kipufogó tömítés-3000 forint - 2 izzó a műszerfalban -200 forint - gyújtáskapcsoló (típushiba) - központi zár távirányítója

Ide hordtam szervizbe

Toyota Sakura, Budapest III. ker. Sosem érnek rá. Fékolajcserekor elfelejtették a légtelenítő csavart meghúzni. M5-ös autópályán Szegedig elérve elfolyt a fékolaj...... Túléltem, "kárpótlásul" kaptam egy ingyenes fékrendszer felújítást.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Toyota Mayer Pilisvörösvár. Velem nagyon készségesek voltak. Precíz, olcsó átvizsgálást kaptam. (futómű, fékek). Eddig nem rontottak el semmit.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 47000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Toyota Avensis 2.0 TD Wagon
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)