The successor of Corolla Wagon
Szöveges ítélet
11 gondtalan eltöltött év egy Corolla Wagon 1.4 VVTi-vel. Nagyon szerettük!:)
Ezután néztünk néhány használt Avensis Wagont, melyek zöme külföldről érkezett. Sajnálatos módon, leélt, elhasznált autókat akartak magukat kereskedőknek nevezett fiatalemberek eladni, mintha az általuk megóvott, féltve használt saját autójukat kínálnák volna megvételre.
Sajnálatos módon semmi közük nem volt hozzá és ráadásul megsértődtek, ha valamit szóvá tett az ember és a "zsebedben x millával el kell ballagni az autószalonba és venni kell egy újat" szöveggel próbálták leplezni, hogy az általuk kínált autóhoz semmi közük!
Ebből lett elegünk!
Az anyagiakat átgondolva körbenéztünk és találtunk egy Auris kombit, becsületes nevén: Touring Sports.
Miskolcon a Toyota Baloghnál találtunk egy tesztautót korrekt áron és hihetetlen kevés km-el. Az ügyintézés korrekt és udvarias volt.
Már két hónapja próbálja átvenni a Corolla helyét. Ahogy halad az idő előre, egyre nagyobb sikerrel.
Benzin-dízel, más-más műfaj. Hosszú sor gázolajos autó után nagyon a szívünkhöz nőtt a Toyota VVTi motorja. Takarékos, nyomatékos, gondmentes, tartós, nagyszerű!
Az "új" és a "garancia" viszont még a commonrail-t is megszépíti! :)
A mindennapokban egy rendkívül alacsony fogyasztású, halk és nyomatékos autónak bizonyult eddig az Auris. A kicsi 1.4-es diesel jó partner a mindennapokban. 6,7L vs. 5L. Ez nagyon lelkesítő!
A külső nagyon eltalált. A belső kényelmes, megosztó megoldásokkal. Néhány részlet elnagyoltnak, nem elég átgondoltnak tűnik, az embernek olyan érzése, hogy lesz-e olyan tartós mint a 9-es Corolla?
Sok műanyag érdekes matt felületű, mely valósággal vonzza a koszt és hamar foltosodik.
Ami tetszik: a takarékos, nyomatékos és csendes motor, a váltó kapcsolhatósága, a futómű, a belső, az ülések kényelme, a Toyota Touch multimédia...
Szóval napról-napra egyre jobban tetszik, bár a Corolla újonnan első benyomásra jobban megfogott.
Egy nagy hiányosságot meg kell említenem. A kombi dupla csomagtérpadlója tőlünk nyugatra alapszereltség. Itthon csak a legmagasabb szereltségű hybrid kapja csak meg, egyébként csak egy pótkeréktakaró vékonyka,kárpitozott furnérlapot kapunk, ami teherhordó-képessége hosszabb távon kérdéses. Az importőr szerint azért nincs benne, mert jelentősen megdrágította volna az autót! :)
Ezt feledve remélem, hogy ismét gondtalan 10-11 év elé nézünk az Auris diesellel.
A héten jártam a győri Toyota Iniciálnál egy faceliftes Auris TS. hybrid tesztvezetésen.
Akinek van még egy kicsivel több tehetsége, annak jó szívvel ajánlom a hybridet! Városban talán takarékosabb a dieselnél, összességében nem. Viszont hihetetlen komfortot biztosít, gondtalan vezetési élményt és nem utolsó sorban ezzel a hajtással terheljük legkevésbé környezetünket.
Hibalista
- Még szép, hogy eddig semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Twin Győr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 68 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corolla Wagon 1.4VVTi | Következő autója? | Toyota hybrid kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
