Szelektáltan válogatott, betonozott alapokon
Szöveges ítélet
Szeretem a japán kocsikat, elsősorban azok mozgatják meg a fantáziámat, ha autóról van szó. Ez az Auris kombi már a negyedik Toyotánk, előtte volt a márkából Yarisunk, első generációs Aurisunk is, és a családban is főként Toyoták futnak. Ezúttal tényleg nem akartam Toyotát venni, nem mintha nem tették volna megbízhatóan a dolgukat, de más - persze csak japán - márkák felé is kacsingattam volna.(Azért van egy Mazdám is, így egy picit jobb a lelkemnek.) Sokáig Honda Civicet nézegettünk, de végül mégis egy másfél éves gyöngyházfehér Selection felszereltségű 1,6-os benzines Hatcback Aurisra esett a választás. Bele voltunk szerelmesedve, fekete tető, 17-es fekete-ezüst felnik, nagyon ízléses, sportos külső, magas felszereltség, egyedül a csomagtér méretével nem voltam megelégedve, mely kiesebb volt, mint az elődé. De sajnos ezt az autót 3 hét használat után egy - menet közben - ráeső villanyoszlop totálkárosra törte.
Néhány hónap biztosítózás, újabb autónézegetés következett.
Ezúttal tudtuk, mit szeretnénk. Auris kombit, lehetőleg Selection felszereltségben.
A Toyota Dél-Pestnél sikerült találnom egy evés, Selection kombit, 1,6 -os szívóbenzin motorral.
Külső: Gyönyörű, matt Manhattan-(beton)szürke fényezés, fekete tető, és díszlécek, sötétített üvegek, 17-es felni. Nekem nagyon bejön.
Beltér: Kényelmes, bár az első generációs Aurisnál lényegesen kevesebb a hely elől és hátul, főleg szélességben. Végre jó mélyre le lehet állítani az ülést, az előző Aurisban (I.) olyan magasan ültél, mint egy "kisteherautóban". Az üléseknek kiváló az oldaltartása, ebben a felszereltségben némi Alcantara is került rájuk. Beltéri anyagok nem rosszak, bár az összeszerelés lehetett volna némileg jobb. Ami zavar, hogy a kormány szerintem egy picivel lehetett volna kisebb, ezáltal sportosabb. Lehetne sokkal több tárolóhely.
Csomagtér: Hatalmas, síkban dönthetőek az ülések.
Felszereltség: Nagyon magas felszereltségű, radarok, szenzorok, stb., minden, ami kell, meg egy csomó, ami nem. A legjobb a LED-lámpa, kiválóan világít és persze jól is mutat. Ami nincs: start-stop rendszer, ami egyébként nem is hiányzik és kulcs nélküli indítás (az se nagyon). Sajnos a telefont nem tudod tükrözni.Ez az új modell, a Corolla kiváltsága.
Vezetés: Jól vezethető, szuper úttartás, főleg a 17-es 225-ös gumikkal, bár szerintem a sima 5 ajtós hatchback egy picit talán jobban fordult.
Motor: 1,6-os szívóbenzin, 132 lóval. Szereti a fordulatot, alul sem mondanám nyomatékszegénynek, előzésnél persze nem árt visszaváltani. Kellemes a motorhangja, jól esik kihúzatni. Fogyasztása: 7 és 8 liter között vegyesben, sok országúttal, és sok rövidtávú városi úttal. Autópályán is 7-8 között mértem.
Összességében: családi használatra megfelelő autó, ebben a felszereltségben, ezekkel a kiegészítőkkel elég jól is néz ki. Azt mondják, ha a parkolóban később is "visszanézel a kocsidra", jól választottál. Én még eddig mindig visszanéztem. Persze nem egy GTI, de lehet vele dinamikusan is közlekedni, ha kell. Amennyiben hozza elődei megbízhatóságát sokáig megtartjuk.
Hibalista
- Még új autó.
Ide hordtam szervizbe
Toyota M5 Dél-Pest.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Road Service Kft. Karcag
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Auris | Következő autója? | Biztos valami japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |