Gyalogosok rémálma
Szöveges ítélet
A jó öreg Škodám már eléggé leélt és mindenképpen hybrid járművet szerettem volna, elfogadható áron és relatíve nagy rakodótérrel. SUV szóba sem jöhet nálam, így maradt a kombi. Akkor láttam az Auris TS hybridet. Faceliftelt, kivül, belül átalakított 2015-os model, 4 centivel hosszabb, legmagasabb felszereltséggel. A régebbi model nem ütötte meg a Toyota színvonalát...
A mindenféle előítéletekre kár hallgatni, oda kell menni és kipróbálni. Amitől kicsit tartottam az a CVT váltó hangja volt, ami utólag kiderült csak erősebb gyorsításkor hallani, szóval...
Az autó nagyon csendes, a legkisebb oda nem illő zaj is zavaró (kulcs csörrenés, üdítős üveg mozgása stb.) Érzékenyebb hallásúaknak szokni kell az inverter igencsak magas frekvenciájú és nagyon idegtépő hangját, ezért is kell kipróbálni többek közt.
A fékek harapnak mint az aligátor, szerintem jobban is a kelleténél, régebbi modelekre pont az ellenkezője volt igaz.
A beltér, nekem teljesen megfelelő. Szép grafikájú érintős képernyő (bár a funkciókra ráférne egy kis átalakítás) - keveset mutat és nem osztható. Éjjel minden gomb körül szép kék led diódák világítanak. Az ülések egész kényelmesek (sport model akarna lenni, sport ülésekkel)igaz, egy testesebb úriembernek nem lenne kényelmes. Én a 60 kilómmal bármibe beférek. Hátul meglepően kényelmes, még ha első ránézésre nincs is sok hely, bőven el lehet férni annak ellenére, hogy hybrid model.
A sportosságról annyit, hogy inkabb ne csinaljunk vele olyan dolgokat amiket nem kéne. Igaz, a gyorsulása elég korrekt. De ez nem az az autó amivel driftelni akarunk. Csendes és nagyon baráti fogyasztású. Városban vagy városon kívül átlag 3,8- 4L/100km fölé nem megyek vele, ami benzines kocsitól nem kis teljesítmény. Autósztrádán is max 4,5- 5L/100km (töltöttem fel róla képet, még régebbit). Csak árammal 2,5-3km, utána szépen vissza is tölti, sebességtől, fékezésektő függően. A külső hőmérsékletre kissé érzékeny, hidegben kevesebbet bír az akksi. Az eko mód tök felesleges, hagyjátok az alapon vagy dobjátok sport módba. Semmi külömbség nem lesz a fogyasztásban (sport módban sosem kapcsolja ki teljesen a benzin motrot, 2-3 decivel több lesz a fogyasztás). Így a bébi fókák is megmenekülnek. A gyalogosokra viszont nagyon figyeljetek oda, EV módban nem hallják hogy jössz...főleg ha még közbe zenét is hallgatnak.
És itt jön az amit a kategóriában más aligha tud, hybrid, kombi, teljes nagyságú rakodótérrel és még hátul is elfér az ember egész kényelmesen. A az akummulátor csomag a hátsó ülések alatt van. Dupla fenekü csomagtér és teljes értékű pótkerékekkel megspékelve. 4 tagú család bőven elfér benne, minden cuccával egy kirándulásra.
Ha tudod mire számíts, nem fogsz benne csalódni.
Hibalista
- semmi,
Ide hordtam szervizbe
Toyota márkaszerviz- Komárno (Szlovákia)ha itt veszitek ahol én, elég sok galibát tud okozni a tapasztalatlan eladó
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Octavia 1.9 TDi | Következő autója? | GS450h, IS300h |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
