A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Auris (2012)

Auris 1.8 Hybrid TS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Első hibridem - de nem az utolsó

Szöveges ítélet

Eddig csak céges autókat hajtottam (jó sokfélét: Skoda Octavia mkIIa kombi 1.9 PDTDI, Ford Focus mkIIb kombi 1.6 TDCi, Toyota Auris mkIa 1,33 VVTi, Hyundai i30 CW mkIa 1.6 benzin, VW Golf mkVIIa 1.4 TSI 125LE, Ford Focus mkIIIa kombi 1.6 TDCi), de legutóbb olyan munkahelyre váltottam, ahol nincs meg ez a lehetőség, így saját autó után kellett nézni. Bár a céges autók közül a Golf volt toronymagasan a legjobb (minőség és vezetési élmény szempontjából), minden turbós autót kizártam a keresésből (pláne a VW-konszern TSI motorjait a várható horror javítási költségek miatt), így szívó benzines és/vagy hibrid autókat nézegettem. A keret 4M volt, a cél egy alsó-középkategóriás, nagy csomagterű, keveset fogyasztó, megbízható, várhatóan alacsony szervízköltségű autó volt, amit 50%-ban városban, 30%-ban pályán, 20%-ban országúton használok, évi max 30.000 km futásteljesítmény mellett. Három autó maradt az utolsó körre: Kia Ceed SW 1.4 vagy 1.6, Toyota Prius Plus Hybrid, és Prius mkIII. Hogy miért mégis Auris mkIIa kombi Hybrid lett? A kereskedésben volt egy majdnem fullextrás példány, holland import, 2013 novemberi, 155.000 km-rel hirdették, szuper állapotban (a hirdetett km nem a valódi volt, de ez később kiderült - máig nem értem, miért érdemes 20-30 ezer km-t tekerni egy autón, ez úgy látszik, reflexből megy mostanában, nemzeti sport lett). A selling point az autó állapota volt (a családnak meg az óriási panorámatető), és a kereskedőről is pozitív benyomásom volt. Utánanéztem az autónak a Toyotánál alvázszám alapján, a szervizkönyvben szereplő holland márkaszerviznél, ahova vitték, plusz az autoDNA-n, és kiderült, hogy minden rendben a kocsival (kivéve a párezres óratekerést), így kis alku után beleugrottunk. Rögtön vittem az óbudai Toyotába hibrid tesztre, nagyszervízre, váltóolaj-cserére, és később a 17 collos malomkerekeket 16-osra cseréltem, hogy a menetkomfort a magyar utakon is megfelelő legyen. Azóta 10.000 km-t mentem vele, gond nélkül. Fogyasztása 4,5 liter városban (tempósan haladva, még a toleranciaküszöbön belül), országúton 5 liter, pályán 6. Bár az Octaviának nagyobb volt a csomagtere, a két méteres IKEÁ-s dobozok is simán beleférnek, a gyerek élvezi a nagy panorámatetőt, én néha a Power mode-ot, és nagyon tetszik az autó. Megbízható, működik és kész. Nagyon kényelmes, jó az úttartása, egész jól gyorsul (simán pariban van a 125 lovas 1.4 TSI-vel meg az 1.6-os kisdízelekkel), a LED-es kanyarfényszórója állat, tényleg elfordul a kormányszög függvényében, nem a béna VW-megoldást alkalmazza, ami nem sokat ér (ködlámpa kapcsolgatás). Persze bosszantó, hogy nem lehet tekerni az MP3-akat, viszont a JBL hifi baromi jól szól. Persze, bőg, ha lepadlózod, de városban 70-ig simán tudsz vele suhanni villannyal, akkor meg nincs hangja. Lakóövezetekben vagy bevásárlóközpont-parkolókban jobban kell vele figyelni, mint egy nem-hibrid autóval, mert a gyalogosok nem hallják meg, ha közeledsz. Összességében az egész család nagyon elégedett az autóval, ha szükség lesz második kocsira, az is ugyanilyen lesz.
Időnként kiegészítem majd ezt a posztot, ha lesz valami említésre méltó.

2017.08.15 (191.093 km): megvolt az első 15 ezres szervíz, hiba semmi, fényszórót kellett állítani, mert túl közelre világított a tompított.

2018.01.23 (197.311 km): Gyűlik a tapasztalat a téli ovijáratos fogyasztással kapcsolatban, jelenleg nagyrészt így használjuk az autót, városon belül, hidegen. Így a fogyasztás felkúszik 6-6,2 literre is, ami 1-1,5 literrel több több, mint nyáron, de még mindig elfogadható.

Hibalista

- 2016.09.07 (176.963 km): nagyszervíz, olaj + szűrő, fékolaj, hajtóműolaj (nem előírás), gyertyák, pollenszűrő, klímatisztítás, hibrid check (110e) - 2016.10.21 (178.584 km): Az ablakmosótartály eresztett, cserélni kellett (30e) - 2017.01.10 (180.015 km): elemcsere távirányítóban :) (2e) - 2017.08.05 (190.655 km): szélvédő kavicsot kapott, javítás (4e) - 2017.08.15 (191.093 km): normál 15000-es szervíz, olaj + szűrő, pollenszűrő, klímatisztítás, hibrid check, fényszóró beállítás (50e)

Ide hordtam szervizbe

Toyota Sakura Óbuda

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 176000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Focus mk3 kombi 1.6 TDCi Következő autója? Auris Hybrid
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Auris 2012 (2013)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)