A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Auris (2012)

Auris Touring Sport 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Döglött szamurájkard

Szöveges ítélet

A kocsit cégautóként használom, jelenleg is, az elmúlt egy év alatt 35 ezer km-t hajtottam bele.
Első japán autóm, kíváncsiságból is választottam ezt, a jól ismert Jetta 1.4 TSI-vel szemben (de kizárólag azért, mert ez kombi volt).

Amit kifejezetten szeretek benne az a futóműve. Focus Mk3 kombihoz mérten is jó, feszes, kifejezetten stabil, bolondbiztos a futóműve, a hátsó multilnk futóművel nem pattog el az útról, körforgalomból kijövet is stabilan tartja íven az autót. Egyenesfutása kiváló (205-ös gumik, acélfelnin a konfig). A kormányzás a futóműhöz illően közvetlen, elegendő visszajelzéssel az útról.

Ergonomia

Sokszor üres frázisnak gondolják az autós cikkek alapján az emberek, de alapvető fontosságú. Aki sűrűbben cserélhet autó a céges használat miatt, annak fontos, hogy ha beül egy ismeretlen autóba és mindent ott találjon, ahol először gondolja.
Nos ennek azért nyoma sincsen a Toyotában. A Focus Mk3-hoz hasonlóan itt is katasztrófa a műszerfal rendezettsége, különösen az infotainment környékén. Ócska érintőgombok, amire állandóan rá kell nézni, ha valamit állítani akarsz rajta. A világítás szerencsére automatikusan kapcsol, nappali menetfény van, így szerencsére nem kell tekergetni a bal bajuszt, ami egyáltalán nem baj. A dinamikus távolsági fény vezérlés kifejezetten jól működik, szeretem is nagyon éjszakai pályázásnál, alapvetően jól veszi észre a szemből jövőket. Gond vele (vagy az én újaimmal), hogy előre kell tolni a bajuszkapcsolót, ekkor viszont kényelmetlenül messze lesz a kar indexelni.

Méretek, komfort
190 cm vagyok, a lábtér magam mögött már kevés. Még a 2,5 éves lányomnak is, a gyerekülésből simán beletapos a hátamba ha épp olyan a hangulat. Az első ülések tömése kemény, hosszú távon jól tartanak. Érdekes, hogy nincsen benne állítható deréktámasz, ennek ellenére kifejezetten jól tartja az ember derekát. A vezetési pozíció nekem bejött, a kormánypozíció elsőre fura volt, kicsit túl közelinek éreztem, de megszerettem.
A hátsó lábteret leszámítva az autó jól pakolható, mivel nem készül belőle összkerekes verzió, nincsen kardán alagút, ami elsőre nagyon furcsa volt (Golfokhoz, Octaviahoz, Focusokhoz képest), viszont így nagy előnye, hogy oda is tudsz táskát pakolni extrában (ami két kis gyerek mellett külön jó pont). Csomagtartó kellően tágas (literre nem emlékszem), de simán elnyeli a két kisgyerek (2,5 5 éves) 10 napnyi nyaralós cuccát, meg egy országúti bringát belülre. A csomagtér roló viszont átlagon aluli, nehezen lehet megtalálni melyik pozícióban csúszik vissza, és a rögzítése sem mindig a vízszintes pozícióban sikerül. Ennél sokkal jobb megoldások vannak, amire elég rápöccinteni, és behúzza magát (pl. Focus vagy Octavia)
Az autó zajszintje sajnos magas, ami alapvetően a szívómotornak tudható be. Nekem az utazási komfortot a jó ülésen túl az alacsony zajszint jelenti, mert sokat beszélgetek kollégával/családdal menet közben, és 130 felett már fárasztóan megjelenik a magas fordulat kapcsán.

Motor/váltó.
Itt kezdődnek a problémák, és nagyon komolyak. Aki magánszemélyként veszi az autót, és a megbízhatóság, tartósság a fő szempont, vegye, feltéve, hogy nem akar vele semennyire dinamikusan közlekedni, vagy nem családi használatra veszi. Az 1.6-os 130 LE-s szívó motor valószínűleg a világból kimegy, ha nem pörgeted, de ezt nem lehet nem pörgetni. Alul, 3500-as fordulat alatt döglött, utána kezd el húzni, onnantól viszont szépen leforog 5000-5500-ig. Sajnos ilyenkor a hangja is megjön (és nem szép az orgánuma), viszont a fogyasztása ekkor már botrányos. Olyan szinten hiányzik belőle a nyomaték (összehasonítva 1.4-es 122/140/150 LE-s turbós TSI-khez képest), hogy az elképesztő. Városban nem tudsz 4-ik felett menni (Váci út, Szentendrei,), mert nem tudsz megindulni belőle. Autópályán megpakolva (4 bringa a tetőn, 2 gyerekkel, motyóval) 10,5 liter a fogyasztása, és nem megy 130-135-nél többet. 3-4%-os autópályás emelkedőn nem tudja tartani a 130-at, 4-ikben sem (6 sebességes az autó....), ráadásul így 450 km alatt kiautózod a tankot.
Lehet szidni a TSI-t, hogy nem tartós, megbízható, ami már a második, harmadik generációnál nem igaz, de azokat a motorok hozzák egy 90-es évek közepi dízelek nyomatékát, így nem kell őket 2500-2700 fölé pörgetni, fogyasztásuk megáll 6,7-7,0 között, városban 7,5 max, viszont 300 km autópályázás után nem zúg a fejed a magas fordulat miatti extra zaj miatt. Az Auris fogyasztása tempós közlekedés mellett (ami pályán 150-155, városban a megengedett +15 km/h-t) jelent nem megy 8,5 liter alá, fele-fele város/autópályázás mellett. 150-nel pályán is inkább 9 liter körül fogyaszt, ha nincsen megpakolva. Ha megpakolod, nem megy 150-et....

Összességében azt kaptam amit a Toyota marketingesei sugallnak a márka kapcsán. Megbízhatóság minden előtt, ami minimális vezetési élmény mellett (ami a jó futómű eredménye) egy jó igáslovat jelent. Telekre hétvégén lejárni 50-60 km-re rendben van, de 1000 km-es utat Dél Németországba nem ilyen autóval kell megtenni.

Hibalista

- Jobb egy lábtér műanyag kesztyűtartó alatti burkolat simán lerúgható, nem törik, csak gyenge a rögzítőfül.

Ide hordtam szervizbe

Toyota M5

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus Mk3 Sports Tourer 1.5 Tdci Következő autója? i30 kombi 1.4 TGI DCT vagy Focus/Octavia kombi
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Auris 2012 (2013)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)