Csendestárs
Szöveges ítélet
A vállalatomnak köszönhetően széles palettáról lehetett gépkocsit választani. A környezettudatosság része volt az Auris kiválasztásának, korábban volt II-es Prius-om és ezt a modellt ki is próbálhattam, ami kellett, mert a negatív cikkek előtte elbizonytalanítottak.
A kocsi legfontosabb részei nagyon jól eltaláltak. Jó a futómű, a kormánymű, a fékek nagyon hatásosak. Aki nem vezetett még fokozatmentes sebváltóval, az próbálja ki a hibrid mini-pöckét!
Nekem tetszik a "dögösebb" külső, és a kocsi nem is kicsi. Könnyű megszokni, hogy milyen halk, ezt már csak akkor veszem észre, ha más autóba ülök vagy mások ebben ülve ezt megjegyzik. Jól gyorsul, a korábbi Prius-nál lényegesen fürgébb, bár az autópályán a benzinmotor most is hangosabb, amikor pörgetni kell - amit meg jól bír és elég jól húz is. Ezzel együtt a modellnévben a "Sports" nyilván valamelyik marketinges tréfája volt...
A fogyasztása 80%-ban városban 5.1 - 5.5 liter között van, automata sebváltóval és benzint égetve. Az Auris előtt három hónapon át egy 1.2-es benzines, 100 LE-s Golf ugyanezt 7.5 liter körül hozta, mindezt manuális sebváltóval.
A vezetési élmény érdekes: a kocsi folyamatosan mértéktartásra int. Lehet vele menni viszonylag dinamikusan, de erről megpróbál leszoktatni. Egy jó kis kölcsönös tanítás minden pirosra váltó lámpa felé a közeledés, mert az ember sakkozik a fogyasztással (és a többi autóssal, elnézést érte). Akinek ez nem élvezetes, annak valóban unalmas célszerszám, nem elég gyors, "csak egy eszköz".
A beltér nem elég igényes, itt-ott zavaró. A folyamatosan máshová rendezett rádiócsatornákat sosem fogom megszokni. Fura az út kezdete óta megtett fogyasztásmérő skálája is, talán eredetileg mpg-re lett kitalálva. Van első ülésfűtés, ami elég hamar és túlzottan melegít. A rádió hangja szép. A visszapillantók nagyon jól állíthatók, nagyok, és szenzációs a kamerás tolatórendszer is - ez elkényelmesíti az embert.
Ha a fentieket elnézzük, akkor egy praktikus, elég nagy, olcsó üzemeltetésű kocsit kapunk. Ha egy pár dolgot - főleg odabent - nívósabban alakítottak volna ki, akkor érzelmileg jobban kötődnék hozzá. Így egy korrekt "járgány".
Hibalista
- semmi. Légkondi tisztítás kellett kb. egy év után.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Super
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Mazda 3, 6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
