Corolla minöség
Szöveges ítélet
Egyszerü, megbízható technika.
Igen a Toyota hybrid-del arra törekedtek ,hogy egy egyszerü és megbízható technikát hozzanak létre.
Rengeteg dolog hiányzik az Toyota hybridböl ami mondjuk egy dízel vagy akár egy modern benzinesben mind benne van: öninditó, turbó, kupplung, kettöstömegü lendkerék.
Sokan panaszkodnak a CVT (E-CVT) bégetéséröl. Ha valaki automata váltót szeretne, de valamennyire a pénz is számít, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy a CVT ill. E-CVT egy igen robosztus technika. Ezután mérlegelni kell, hogy mennyire zavaró a bégetés. Rengeteg nagyváros taxisa már felismerte az elönyöket.
124-es mercedeseim voltak. Imádtam öket. Azért adtam el mert az egyik futómüve szétrohadt, a másik, a nyári túrázós pedig túl szép volt ahhoz, hogy télen is használjam.
Mind a kettöt eladtuk és gondoltuk veszünk egy új járgányt az asszonnyal. A szívódízel Daimlerek után továbbra sem nagyon számított a teljesítmény. Persze jó ha van, mert túl kevés ló fárasztó tud lenni hosszú utakon.
A modern dízelek egyre érzékenyebbek a rövid távokra. A nitrogénoxidok szúrós szaga engem eléggé zavar ha bringásként vagy gyalog vagyok úton. Másnak sem kívánom.
(Fura, de az öreg dízelek látható füstje kevésbé zavart.)
Mindenféle autó kipróbálása után az Auris jó választásnak tünt. A motor is a nagyon egyszerü fajtából való, láncos szívó, szívócsö befecsk..
A hybridnél még zseniális, hogy nincs start-stopp rendszer. A motor már akkor leáll ha lassítunk és észrevétlenül indul újra ha szükség van a lovakra.
Mi tünt minusznak? A vételár.
Próbáltam összehasonlítani más autókkal és végsö soron az jött ki, hogy ugyan az ár lehetne kedvezöbb, de feltehetöleg problémamentes kilometereket fog adni a Toyo.
Arról nem is beszélve, hogy a meghajtás összteljesítménye egy nagyobb motor komfortját adja. Szintén pozitívum, hogy a „plusz“ 36 lóeröért nem kell adózni.
Az autót szeretnénk kb. 10 évig megtartani. Lehet hogy pár száz ezer forinttal többet fizettünk az elején, de ezért elöreláthatólag sok problémamentes kilométert kapunk.
A fenntartási ktg-ek elég jók.
Vezetési élmény:
Sokan panaszkodnak a élménymentes, közlekedöedény feelingre. Nálam az élmény autózás ott kezdödik, hogy oldtimer vagy legyen modern, de kis súly, hátsó kerék, sperr difi.
Normál közlekedésre szerintem kevés alkalmasabb autó van mint a Toyota hybrid.
Fogyasztás:
Bejáratás allatt elöször 6 liter közelében. 5 ezer kilométer megtétele után 5,5 körül alakul széles gumikkal (215). Az autó átlagfogyasztásméröje jelenleg 5,2 literen áll 6000 km után.
Kinek ajánlom: mindenkinek aki szereti ill. akinek a design nem minden és értékelni tudja a kifinomult felhasználóbarát technikát.
Kinek nem ajánlom: autopályázásra még jobb lehet a dízel. Akik erös autót keresnek és biznak benne, hogy a dupla (kiegészítö) meghajtás sportautósan viselkedik. Ez az autó krúzolásra, normális közlekedésre való, nem másra.
Hibalista
- A kesztyütartót be kell vágni, hogy becsukva maradjon. Még nem lett megreklamálva, majd az elsö szervíznél.
Ide hordtam szervizbe
még nem volt szervíz/ javítás
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | W124 | Következő autója? | RAV4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
