A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Auris (2012)

Auris TS 1.8 HSD Executive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bordó hangtalanság

Szöveges ítélet

Egy benzines, 147 lóerős Toyota Versóval jártam, melyet főleg külföldi (üzleti) és vidéki (rokonlátogatós) utakra használtam, ezekre tökéletes volt: egy tágas, kényelmes kocsi, mely azért ment is, cserébe nem fogyasztott sokat.
A covid aztán mindent borított: a munkák elmaradtak, és szegény édesanyám is itt hagyott minket.
Párom közben a főváros másik végében kapott munkát, ahová heti 2-3 alkalommal kell átbumliznia, erre a Verso már nem volt annyira ideális.
Nem akarok több autót fenntartani, (én 99%-ban BKV-val közlekedem Pesten), emiatt egyetlen kocsiként egy elektromos még nem jött számításba, a hibridekről viszont már egyre több pozitív tapasztalat gyűlt össze. A Verso a harmadik Toyotám volt, így a márkahűség miatt is kerültek a képbe a japán gyártó modelljei. A Yaris/Auris/Prius/Prius+ modellek közötti "versenyben", aztán ez a kombi nyert.
Holland céges autó volt, (a tulaj címe még benne is maradt a navigációs menűben), egy, a pesti agglomerációban lévő cég hozta be, átvizsgálták, meg náluk több színből/felszereltségből lehetett választani.
Executive felszereltség, talán a tetőablak (ezt sajnálom, a Versóban volt), meg a JBL hangrendszer maradt ki, amit nem ikszeltek be vásárláskor. Utóbbi is nagyon hiányzott, a gyári hang botrányosan szól, -mint már írtam-, ez a negyedik Toyotám, s az eddigi hifik megütöttek egy szintet, ez nem, ki is cseréltettem a hat hangfalat. (igaz, zenész vagyok....) Nem volt szempont a nyáresti tucc-tucc a városban, egy kisebb összeget hagytam csak ott egy erre szakosodott szakszervizben, a 6 hangszórót cserélték ki. A fejegységhez nem nyúltak, azt mondták, mivel hibrid, sok dolgot vezérel, nem merik bántani. Egy plusz erősítőt lehetne még beépíteni, ha "nagyobb hang"-ra vágynék...:)

Hosszabb, laposabb, könnyebb, de szűkebb, mint a Verso, s a tengelytávja is kb. 10 centivel rövidebb, ami a hátsó utasok lábterénél látszik, de még elfogadható.
Ami számomra teljesen új élmény: a hibrid hajtás. 99 LE a benzinmotor, ehhez jön még az elektromos, ami azonnal leadja a nyomatékot, összesen 136 lóerő, azaz rendesen meg tud indulni, ha az emberfia lepadlózza.
Csak nem akarja.
Winkler Robi mondta egyszer egy tesztben, hogy ezek a kocsik (a Toyota/Lexus hibridjei) is mennek, ha szükséges, de valahogy az ember nem vágyik rá.

A műszerfal baloldali ("fordulatszámmérő") mutatója három részre van felosztva:
CHG (charge)- itt tölti az akksikat.
ECO - itt jó fiú vagy, gazdaságosan közlekedsz.
POWER- itt a mutató pirosba vált, mint egy feltartott mutatóujj: nono, csak semmi könnyelműség...:)

Viccesek a trolibusz-szerű szuszogások, kattogások, eleinte szokatlan volt, de gyorsan megszokhatóak, s amiatt is szereteik az autót a szomszédok, mert mindegy, milyen későn érek haza, hangtalanul állok be a kerti kocsibeállóba...:)

Mint írtam, ez egy elég jól felszerelt autó, az extrák közül egyik kedvencem a gyorsindex, amikor egy könnyed mozdulatra hármat villog, ez autópályán nagyon jó, (a családban egy német márka autójában is benne volt ez az extra, de ott sosem tudtam eltalálni, hogy csak a három villogásra kapcsolódjpn be), meg persze a tolatókamera, és a csipogók elöl-hátul, elég hosszú az autó, nagyon megkönnyítik a parkolást. (be tud parkolni egyedül is, de eddig még nem próbáltam ki.) A központi kijelzőn sok mindent lehet állítgatni, utasként elszórakozik vele az ember.
Bevallom, kicsit tartottam, mennyire lesz hangos autópályán, a katalógusok szerint ugyanúgy 74 dB 130-nál, mint a Verso, s tényleg.
A múlt héten megjártuk vele Bázelt, 1100 km oda, aztán pár nappal később vissza. Kb. 150 km/h volt a leggyorsabb, amivel mentem, gyorsabban nem is nagyon tudtam volna a nagy forgalom miatt, azt természetesen gond (és különösebb plusz zaj) nélkül hozta, A fogyasztás a motor leállításakor hármassal vagy négyessel kezdődött, világos, ha tartósan 130-140-nel megy az ember, akkor azért 5 fölött fogyaszt, de előbb-utóbb mindig jött egy építkezés, ahol csak 80-90-es tempóval lehetett haladni. A villanymotor kb. 70-80-as tempóig kapcsol be, München előtt pl. belefutottunk egy hosszú dugóba, ott simán 3 alatti számokat írt ki a fedélzeti számítógép. Az emelkedőket viszont jobban megérzi, mint az eddig autóim. Nyilván nem olyan a nyomatéka, mint egy turbódízelnek, hosszabbaknál viszont vagy lepadlózza az ember, vagy inkább kimegy a jobbszélső sávba.
A hátsó üléseket sajnos csak 2/3-1/3 arányban lehet ledönteni, (a Versóban egyenként), s fixek,(a Versóban tologathatóak voltak), a csomagtere viszont elég nagy, s a kalaptartót kivéve pláne jól pakolható.
Pont egy éve vettük, az éves (15 ezres) szervizt kivéve nem voltunk szervizben vele.
Remélhetőleg ez sokáig így is marad...:)

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer, Pilisvörösvár.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Verso Következő autója? a munkám miatt biztosan kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Auris 2012 (2013)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)