Bordó hangtalanság
Szöveges ítélet
Egy benzines, 147 lóerős Toyota Versóval jártam, melyet főleg külföldi (üzleti) és vidéki (rokonlátogatós) utakra használtam, ezekre tökéletes volt: egy tágas, kényelmes kocsi, mely azért ment is, cserébe nem fogyasztott sokat.
A covid aztán mindent borított: a munkák elmaradtak, és szegény édesanyám is itt hagyott minket.
Párom közben a főváros másik végében kapott munkát, ahová heti 2-3 alkalommal kell átbumliznia, erre a Verso már nem volt annyira ideális.
Nem akarok több autót fenntartani, (én 99%-ban BKV-val közlekedem Pesten), emiatt egyetlen kocsiként egy elektromos még nem jött számításba, a hibridekről viszont már egyre több pozitív tapasztalat gyűlt össze. A Verso a harmadik Toyotám volt, így a márkahűség miatt is kerültek a képbe a japán gyártó modelljei. A Yaris/Auris/Prius/Prius+ modellek közötti "versenyben", aztán ez a kombi nyert.
Holland céges autó volt, (a tulaj címe még benne is maradt a navigációs menűben), egy, a pesti agglomerációban lévő cég hozta be, átvizsgálták, meg náluk több színből/felszereltségből lehetett választani.
Executive felszereltség, talán a tetőablak (ezt sajnálom, a Versóban volt), meg a JBL hangrendszer maradt ki, amit nem ikszeltek be vásárláskor. Utóbbi is nagyon hiányzott, a gyári hang botrányosan szól, -mint már írtam-, ez a negyedik Toyotám, s az eddigi hifik megütöttek egy szintet, ez nem, ki is cseréltettem a hat hangfalat. (igaz, zenész vagyok....) Nem volt szempont a nyáresti tucc-tucc a városban, egy kisebb összeget hagytam csak ott egy erre szakosodott szakszervizben, a 6 hangszórót cserélték ki. A fejegységhez nem nyúltak, azt mondták, mivel hibrid, sok dolgot vezérel, nem merik bántani. Egy plusz erősítőt lehetne még beépíteni, ha "nagyobb hang"-ra vágynék...:)
Hosszabb, laposabb, könnyebb, de szűkebb, mint a Verso, s a tengelytávja is kb. 10 centivel rövidebb, ami a hátsó utasok lábterénél látszik, de még elfogadható.
Ami számomra teljesen új élmény: a hibrid hajtás. 99 LE a benzinmotor, ehhez jön még az elektromos, ami azonnal leadja a nyomatékot, összesen 136 lóerő, azaz rendesen meg tud indulni, ha az emberfia lepadlózza.
Csak nem akarja.
Winkler Robi mondta egyszer egy tesztben, hogy ezek a kocsik (a Toyota/Lexus hibridjei) is mennek, ha szükséges, de valahogy az ember nem vágyik rá.
A műszerfal baloldali ("fordulatszámmérő") mutatója három részre van felosztva:
CHG (charge)- itt tölti az akksikat.
ECO - itt jó fiú vagy, gazdaságosan közlekedsz.
POWER- itt a mutató pirosba vált, mint egy feltartott mutatóujj: nono, csak semmi könnyelműség...:)
Viccesek a trolibusz-szerű szuszogások, kattogások, eleinte szokatlan volt, de gyorsan megszokhatóak, s amiatt is szereteik az autót a szomszédok, mert mindegy, milyen későn érek haza, hangtalanul állok be a kerti kocsibeállóba...:)
Mint írtam, ez egy elég jól felszerelt autó, az extrák közül egyik kedvencem a gyorsindex, amikor egy könnyed mozdulatra hármat villog, ez autópályán nagyon jó, (a családban egy német márka autójában is benne volt ez az extra, de ott sosem tudtam eltalálni, hogy csak a három villogásra kapcsolódjpn be), meg persze a tolatókamera, és a csipogók elöl-hátul, elég hosszú az autó, nagyon megkönnyítik a parkolást. (be tud parkolni egyedül is, de eddig még nem próbáltam ki.) A központi kijelzőn sok mindent lehet állítgatni, utasként elszórakozik vele az ember.
Bevallom, kicsit tartottam, mennyire lesz hangos autópályán, a katalógusok szerint ugyanúgy 74 dB 130-nál, mint a Verso, s tényleg.
A múlt héten megjártuk vele Bázelt, 1100 km oda, aztán pár nappal később vissza. Kb. 150 km/h volt a leggyorsabb, amivel mentem, gyorsabban nem is nagyon tudtam volna a nagy forgalom miatt, azt természetesen gond (és különösebb plusz zaj) nélkül hozta, A fogyasztás a motor leállításakor hármassal vagy négyessel kezdődött, világos, ha tartósan 130-140-nel megy az ember, akkor azért 5 fölött fogyaszt, de előbb-utóbb mindig jött egy építkezés, ahol csak 80-90-es tempóval lehetett haladni. A villanymotor kb. 70-80-as tempóig kapcsol be, München előtt pl. belefutottunk egy hosszú dugóba, ott simán 3 alatti számokat írt ki a fedélzeti számítógép. Az emelkedőket viszont jobban megérzi, mint az eddig autóim. Nyilván nem olyan a nyomatéka, mint egy turbódízelnek, hosszabbaknál viszont vagy lepadlózza az ember, vagy inkább kimegy a jobbszélső sávba.
A hátsó üléseket sajnos csak 2/3-1/3 arányban lehet ledönteni, (a Versóban egyenként), s fixek,(a Versóban tologathatóak voltak), a csomagtere viszont elég nagy, s a kalaptartót kivéve pláne jól pakolható.
Pont egy éve vettük, az éves (15 ezres) szervizt kivéve nem voltunk szervizben vele.
Remélhetőleg ez sokáig így is marad...:)
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer, Pilisvörösvár.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Verso | Következő autója? | a munkám miatt biztosan kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
