A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Auris (2012)

Auris 1.2T 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Achtung - turbo anlage

Szöveges ítélet

Kicsi turbós motor. Hithű Toyotások rettegnek tőle, én pedig pont ezt kerestem. Más márkáknál is nézelődtem, hiszen a Toyotának nem nagyon voltak turbós motorjai. Vagy szívó, vagy hybrid. A szívó motor nagyon megbízható, ugyanakkor a mai, modern darabok csak akkor mennek, ha nagyon tapossák a gázpedált. Plusz a mai emissziós normák teljesen megfojtják a klasszikus szívómotort. Szóval 1.6-ost nem akartam venni. Másik opció a hybrid, ami keveset fogyaszt, megbízható, de béget, ha nyomják neki, menni meg nem nagyon megy. Szerencsére a Toyota azóta csinál erősebb hybrideket, lásd a 2 literes Corolla hybrid, de akkor, amikor én akartam autót venni még csak az 1.8-as volt elérhető. Ráadásul a hybrid nagyon drága is, annyit pedig nem használom, hogy valaha megtérülne az extra ár a fogyasztás révén.

Így vettem 1.2-es turbósat. Nyomatékos, alulról is jól húz és ami a legfontosabb, hogy a konkurenciától eltérően a Toyota nem 3 hengereset, hanem 4 hengereset készített. Mai szemmel vicces 116 ló 1.2 literből, turbóval, de legalább nincs túlhúzva a motor feleslegesen. Nagyon szuper kis motor és bár a legkorábbi példányok ma 5 évesek, nem sok rosszat hallani felőlük. Persze a közvetlen befecskendezés előbb vagy utóbb itt is kokszosodást fog kiváltani, bár amennyit én használom 100,000 km környékén úgyis eladom. Ha tovább maradna mégis nálam, biztos megnézetném 100,000 km körül, hogy mennyire kokszosodott le. Amúgy más rémhíreket nem olvasni erről a motorról. Szerintem remekül passzol az autó méretéhez, kellően megy és nem kell 4-es fokozatban lejtőnek felfele városban sem visszahúzni 3-ba, mint a szívómotorokat, simán felmegy a turbónak hála.

Kényelmes autó, szerencsére hátul is rendes, független felfüggesztést kapott csatolt lengőkar helyett. 16-os felnivel van szerelve, ami még pont elég ballonos ahhoz, hogy ne pattogjon rossz utakon. Nem a legtágasabb, ugyanakkor nekem 2 személyre és kutyára kellett, arra meg tökéletes. Akár 1000 km-t is simán végig lehet ülni vele. Ez egy jó autó, ami elvisz A pontból B pontba, kényelmesen, biztonságosan, ennyi.

Fogyasztás átlagosan 7 liter körül alakul, attól függ hol megyünk vele. Főúton elvan 5 és 6 között, autópályán inkább 7 és 8 liter között.

Kinézetre az autó átlagos, bár az ajtók alsó élére extraként kérhető króm díszlécek feldobják. Belül is funkcionális, semmi extra, minden a helyén. Egyelőre 5 év alatt nem kezdett el semmi sem kopni vagy mállani, pedig csak az utolsó évet töltötte garázsban, eddig a szabadban állt. A beltéri anyagok minősége rendben van, hátul persze minden nagyon olcsó műanyag, elöl legalább a kézre eső dolgok puhák. Nem zörög, csörög benne semmi, bár az összeszerelés minősége nem a legszuperebb. Például a váltó körüli "kardánbox" simán mozgatható jobbra-balra, nem kelti a masszivitás érzését. Ugyanakkor fekvőrendőrökön sréhen átgurulva sem recseg a karosszéria.

Az autó közepesen felszerelt, szóval van benne
* Automatikusan behajló külső tükör
* Ülésfűtés elöl
* Fény érzékelő
* Esőérzékelős ablaktörlő
* Automata ablakok
* Tolatókamera
* Navigáció internetes eléréssel
* Tempomat

Idegesítő dolgok
* Infotainment rendszer: bár a rendszerfrissítés óta sokkal jobb, kezelhetőbb lett, ettől függetlenül továbbra is lassú. Bár az jó, hogy képes útinformációkat letölteni és az alapján tervezni, ugyanakkor messze van a Waze vagy a Google Maps képességeitől. Apple Carplay es Android Auto nem elérhető.
* Tolatókamera: persze jó, hogy van kamera, de a kamera segédcsíkjai statikusak és nem mutatják, hogy tolatás közben merre menne az autó hátulja. Nem annyira gáz, de akkor miért rajzoltak bele csíkokat egyáltalán?
* Nem zárja be magát az autó, ha elindulok. Mindig nekem kell kézzel lezárnom az autót.
* A fényérzékelő nagyon lassan reagál, hiába állítottam a legérzékenyebbre. Általában az alagutak első 20%-át csak menetfénnyel teszem meg, mire rájön, hogy sötét van és fel kéne kapcsolni a lámpát.

Összességében ez egy jó kis autó, aminek a motorjától sem kell megijedni.

Hibalista

- Turbó körül lévő hővédő lemez bizonyos fordulaton enyhén berezonál. Szervizben megigazítják, majd 1000 km múlva újra előjön. Most már nem foglalkozok vele.

Ide hordtam szervizbe

Reálszisztéma Buda

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Avensis Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Auris 2012 (2013)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)