A városi lopakodó
Szöveges ítélet
Új céges autóként került hozzánk.Nagyjából két nap alatt megszoktam.Elképesztően csendes,a csúcsban csak a zene hallatszik.Araszolgatás a hibryd világa..6000 főleg városi km után 4.7 liter.Benzines automata autó....Országúton tökéletesen bevált a rendszer össztejesitménye elegendő,komoly nyomatékkal.Pálya tempó könnyen megy ilyenkor egy finom benzines hangját hozza.Erősebb gyorsításoknál szokni kell a hangját a cvt más világ a hagyományos erőátvitelhez képest.Nem zavaró,bár nem a kedvencem.A szabályozás és vezérlés zseniális,szinte észrevétlenül avatkozik be,szerintem a mai autók között a legfejlettebb rendszer.Érezni a tizenöt év hibryd tapasztalatát.A riválisoknak jósolok pár évet a felzárkózásra.A futómű bolond biztos,forszirozott tempónál is semleges,érződik a kontsrukció átgondoltsága.Nekem nem hiányonak a ma szerintem túl lihegett vezető asszisztenciák,viszont nagyra becsülöm az elektromos fékezést,a manuális visszatöltés lehetőségét,a tiszta üzemet a környezet fokozott védelmét.Egész más a szemléletem a hibryd vezetése után,mondom úgy ,hogy közben járok Corolla 1.6 automata 110 ló és egy 177 lovas Rav4-gyel.A hibryd hangtalan suhanását nagyon meg lehet szokni...
Kidolgozási minősége Toyota,felhasznált anyagok néhol láttatják a takarékosságra törekekvést,információk megjelenítése példás,jól követhető a rendszer állapota.Könnyen vezethető a kormány enyhén túl szervózott.Fék,kombinált elektromos és mechanikus döbbenetes lassulást produkál,2001 es Mx5 1.8 -om nem lassult igy,elképesztő...Ülések oldaltertása kiváló,fűtés hütés csendes,hatékony a szűrés,alig van por a városi járás mellett.Az utastér átlagos nem túl dizájnolt mindennapokra megfelel..Világitás átlagos éppen elegendő.Nincs ékszij,nincs kuplung,kettős tömegű lendkerék,van elektromotor,Atkinson ciklusú 1.8 benzinmotor és a számítógéppel vezérelt zseniális bolygómű.A csomagtér elegendő,de nem túra autó.Fő lételeme a város,bár a országutakon sem vall szégyent.Érd és Óbuda között használjuk az M7+város bevált.Nem olcsó autó hosszútávon talán rentábilis,de a tudat,hogy a ma autói közül az egyik legkevésbé szennyező,rendkivűl fontos..
Én véglegesen letettem a voksomat a hibryd technológia mellett és mást csak bátorítani tudok,próbálja ki....
Hibalista
- Nem romlott el
Ide hordtam szervizbe
Toyota-Mayer
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 1.6 Corolla | Következő autója? | hibryd |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
