A csiszolt Gyémánt
Szöveges ítélet
Üdv Mindenkinek,
Jó egy éve tervezem, hogy cserélném a Renault (2010). Elvárás volt részemről a kombi felépítés (szükséges és ezek tetszenek is jobban), automata váltó, inkább benzin mint diesel, épeszű full felszereltség, ami alatt értem a mai kínálat magasabb csomagját, gyári navit, kétoldali digit klímát, telefon kihangosítás, radarok elöl- hátul, stb... Ami Nem: Bőr, s az új "csoda" asszisztens rendszerek. Több, személyes tapasztalat alapján egyéni véleményem, nem Budapestre valóak. Itt nekem teljes átlagos "pesti" forgalomban és szituációban ne villogjon az adaptív fékrendszer és pláne ne avatkozzon be a sáv elhagyással egyetemben. Az adaptív tempomat pedig ne eméssze a fékbetéteket, mert ésszel pályán és városban is lehet használni a motorféket, amikor semmi szükség a pedál érintésére, s így még 141km/h is Van tempomat...
VW Benzines gondolatomról sajna le kellett mondanom, mert egyszerűen a cikkek, fórumok, tapasztalatok alapján nem mertem a 7 Dsg megvenni. Így ott maradt a 2.0 diesel, 6 dsg mellett mint lehetőség.
Ekkor jelent meg az új RAV4 Hybrid. Valami megfogott és bevitt a szalonba. Kipróbáltam kétszer is, soha korábban nem vezettem hybridet, s lenyűgözött. Igen ám, de a modell sikere a világpiacon valamint földrengés Japánban, Aisin gyári tűz és egyebek miatt valahol a korábban 6 hónapra mondott rendelés felkúszott szépen 11 hónapra, ami még nem volt teljesen biztos,így szétnéztem a szalonban...Sminkelt Avensis kombit és Auris kombit hybridben. Kipróbáltam mindkettőt (Hybrid Auris, Diesel Avensis). Először gondoltam a kevésbé jó, kisebb autóval menjünk, így legyen az Auris. 5 perc alatt elvarázsolt. Meglepően jó volt vezetni. Hozta futómű kényelem terén azt, amit én elvárásként támasztottam a fővárosi utakra, desing vagy tetszik valakinek vagy nem, ez vonatkozik külsőre- belsőre egyaránt, de amit a hybrid hajtás mutatott, az ebben a sminkelt verzióban is lenyűgöző volt. Majd jött az Avensis, amit hangsúlyozok, nem mert diesel volt, de az egész autó számomra csalódáskeltő volt. Nagyobb méret az Ok, de minden egyéb téren...
Amit kinéztem 1.8 benzin Avensis és az Auris hybrid ára között szignifikáns különbség nem volt, megrendeltem a hybrid Aurist!
Nem mentem vele még csak ötezret, de tökéletes választás volt! Megjött soron kívül, mert lemondtak egy rendelést, így 2,5 hónap helyett alig egy hónapon belül már át is tudtuk venni. Gyönyörű fehér metál, gyári sötétítéssel. Olyan, mint egy drágakő. Ragyog a végtelen finomságával együtt. Extrém csendes, kifinomult jószág. Természetesen, mikor megtudtam, hogy a legmagasabb felszereltség "malom" kerekekkel jár (225/45/17) döntöttem. Szalonból a tankolás után egyenesen a gumishoz mentem, ahol vártak a már megrendelt aluk+ 2 "A"-67 decibeles Good Year gumik természetesen „16" 205/50/16 méretben. Így nem lett oda a kipróbált kellemes rúgózásom sem...
Túlszervózott a kormány? Nekem pont tetszik leginkább itt a városban! Szépen veszi a gödröket, mégis stabil marad. A felhasznált anyagok minősége ezen felszereltségi (Exekutive) szinten aránylag rendben vannak. A használt bőrök vagy mű bőrök ahol vannak kellemes tapintásúak. Alacsonyabb felszereltségi szinteken persze már picit más a helyzet az anyagok terén, de nálam ez van. Azt azonban, aki kitalálta, hogy szivacsozott bőr betétet tesz a közép konzol sofőr oldalára, oda, ahová a lábszáram, térdem ér, annak imába foglalnám a nevét. Avensisben, új Talismánban botrányosan rossz kiképzésűek ugyan itt, vágja a lábam a kemény műanyag (nekem persze). A "sport" üléseim elektromos gerinc támasszal nagyon jók. Az ülőlap hossza, szöge (175cm), háttámla oldal tartása rendben van. Egy dolog, ami vicces tétel, de Opel, Ford, Vw, Renault modellek után én még ilyen tökéletesen működő ablaktörlő lapátokkal nem találkoztam az elmúlt 20 évben. Annyira jól működnek, hogy hihetetlen. Apró tétel, de megkeserítheti az ember hétköznapjait az ellenkezője. A Led fényszóróiról csak elismerően tudok nyilatkozni. Elöl helykínálat átlagosan jó, egy dologgal kell megbékélni, a kategóriatársaktól kisebb hellyel a hátsó ülésen. S ehhez nem az ülés alá tett akkumulátoroknak van köze. Egyszerűen szűk... remélem 2 db gyerek ülés így is elfér valahogy, azok mellett pedig szinte egyetlen modellben sincs lehetőség harmadik személynek.
Csomagtartó mérete teljesen rendben van, szükség pótkerékkel együtt (mit rendeltem) is maradnak még használható rekeszek, s maga az űr tartalma Ok.
Motorikusan kellemes meglepetés. Teljesítménye, a kettős hajtásnak valós forgalmi szituációk során jó. Alacsonyabb sebességről is meg tud indulni, de 140 ről is lép egyet, ha előzni szeretnék pályán nem pedig lassítani. Mindezek mellett a hangja végtelenül csendes. Ez jellemzi egyébként az egész autót. A csend, finomság, magabiztos nyugalom.
Autópályán a különböző aszfaltokon múlik a futómű zaj mértéke, képes ott is, abban a tempóban szépen siklani. Városban ez nem érdekes, nincs zaj. Szélzaj átlagos.
Fogyasztás? Az egy mese… Budapesten mindennel együtt (reggeli csúcsok, délutáni, lendületes körúti forgalom) 3.0-4.5/l. Egy reggeli hideg indítás, akkori forgalom, kb. 15 km út kb. 4.0/l.
Autópálya, 4 személy, klíma, 140km/h Tempomat, előzésekkel 140-160 kerek 6.0/l, többszöri próbákkal igazolva ugyan azon érték. De! 150km pálya, 30km autóút, 50 km országút már csak 5.0-5.5/l.
Csak országút 3.8-4.5/l.
Vicces érték, de végig lejtőn autózva Dobogókő- Bp. 28km 1,5l/100km. Ez döbbenetes. Végig elektromos mód, töltéssel együtt a lejtős útvonalon…
Az idő, ami a megvétele óta eltelt s a tapasztalat mind azt bizonyította, hogy jó választás volt. Eddig kompromisszumokra, amik használata során derültek volna ki, nem volt. Lehet persze arról beszélni mikor beindítom kell neki kb. 3-5 másodperc mire a középkonzoli képernyő feláll, vagy hozzá érek és az „almás” telefon kijelzőjéhez képest lassabban reagál, de ezek nem olyanok, mik engem zavarnának. A tolató radar képe is aránylag szép, de valóban sok a csipogás (radar oldal-elől; hátsó radar valamint az ”R” alatti alap csipogás) na, ez 3 db csipogás egyszerre…
Az 5 Év/160.000km Garanciának, ami a Hybrid rendszerre később is évente hosszabbodik egészen 10 éves koráig, valamint a Piac egyik Legjobb finanszírozásának jár a taps.
Folytatás: Eltelt pár hónap és egy elég hideg tél. Túl van a 10 ezren. Természetesen nem hibáról, hanem tapasztalatról tudok csak beszámolni.
Akit a fogyasztása érdekel: Mínusz 15-20 Fok között sem ment 6,5/l fölé soha Budapesten. Elég sokat megy elektromos módban így is, de a fűtő ventillátor kapcsolója egy motor indító gombként funkcionál a hidegben:)
Gyönyörűen megjelenik a fogyasztásában a hőmérséklet. Mínusz 5, nulla, 0-5 foknál 6; 5,5; 5 majd jönnek a négyessel kezdődő értékek. Az is számít mennyit megy egyszerre. A 6,5/l kb. 10 km távokat jelenti, ugyan olyan hidegben 15-20 km után simán 5 vagy alatti értékeket produkál. A 16' kerék nagyon jó választás volt így utólag is, jót tesz a komfortnak. Executive ülései nagyon jók az elektromos gerinc támasszal. Hátránya a rövidebb tengely távból fakadó szűk hátsó lábtér. 2 db Izofixes ülés már a teljesítő képesség végét jelenti hely tekintetében. Irigylem a Corolla nagy hátsó terét ebből a szempontból. Zavaró, hogy navigálás közben, ha hozzáérsz a szellőzés bármely gombjához, eltűnik a térkép, kiírja ott is amit beállítottál lent. Ezt szidtam nem egyszer. Guminyomás 2,2 bár alatt folyamatosan jelez a szenzora. Téli/ Nyári cserék során külön kell szólni, mert egy napra rá mehetsz a kútra fújni a kerekekbe...
A lényeg, hogy közel egy év használat távlatában is jó választás volt számomra, ez nem változott.
Folyt. II.: 2,5 Év- 40.000 km. A korábban leírtak érvényesek. A fogyasztás szinte ugyan úgy alakul, sok autópályás használattal kiegészítve. 110-120 5/l; 120-140 5,5/l. Ami zavaróbb lett a használat során, a középső könyöklő. Keskeny, kemény, rövid, sok esetben a kemény varrásra ér a könyököm, pláne pályás használat során. Városban nem annyira (másképp fogom ezek szerint). Ez- az már nyöszörög, jobb első ülés szerkezetében + "B" oszlop. Ami a használat során talán a leginkább csalódás (bár ezt vásárlás előtt is láttam) a hátsó lábtér szűkössége. Gyakorlatban 2 gyerek üléssel feszegeti a határokat, utálom, hogy a J1 et folyamatosan mozgatni kell annak függvényében a pici bent ül e hátul vagy sem. Mikor nem, elöl Ok a tér. Ellenkező esetben...?
Szervizeim 45/60-45.000,- kerültek, Bp. ezt kifejezetten jónak tartom.
Hybridsége miatt jó "befektetésnek" tűnik a majdani használt piaci ára miatt...
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Sakura
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Scenic 1.5 dci | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
