Zen mester
Szöveges ítélet
Nagyon régóta szerettem volna átülni egy hibrid Toyota-ba. Az Auris amikor megjelent egyáltalán nem tetszett, de az évek és a modell frissítés megszépítette. Mivel a házunk előtt parkoló Yarisomat totálkárra törte egy részeg sofőr, így kénytelen voltam a kis Go-kart helyett valami mást keresni.
Találtam egy 10.500 km-t futott példányt, melyet a gazdája 2013-asra cserélt le.
Az autó egy álom: siklik az úton, nyugalmat áraszt. A hibrid hajtás semmi megszokást nem igényel, az utasok nem érzik a sebességet benne, érzésre dinamikusabbnak mondanám a T Sport Yaris-nál, pedig a gyári adat csak 11,4. A Yaris 9 mp-belül százon volt.
4 üzemmód van
-elektromos módban halkan el lehet hagyni a lakópihenő övezetet(ált. célszerű ilyenkor a ventillátort kikapcsolni, akkor hidegben sem indítja be a motort)
-ECO ezt csak autópályán használom, mert ilyenkor olyan a gázpedál mintha tönkrement volna... viszont a klíma teljesítményét visszaveszi a tempomat meg tartja a sebességet.
-Normál ált ezt használom városban, a motor csak duruzsol.
-Power: érzékenyen reagál a gázra és bármilyen sebességről nekilódul, így a fogyasztás ,5-1 literrel is több tud lenni...
A fogyasztása nyáron 5 l/100 km télen 6 l/100 km. 20% város 80% autópálya (tempomattal 115-120 km/h)
Már untam a vezetést (25 éve vezetek), de ezt élvezet vezetni. Eddig csak gépészkedtem az autóban ezt viszont vezetem: a gázpedál a gyorsítás mértékét hivatott megadni, a fék a lassításét és nem kell egy kart ráncigálni ahhoz hogy haladjon az autó! A vonóerő nem szűnik meg a váltáskor. Ennél csak az elektromos autó lenne nagyobb élmény, ha lenne megfelelő hatótáv, de a papíron 200 km ilyen körülmények között (tél és 115-ös autópálya tempo) csak 70-80 km elegendő, 100 km-re csak úgy elég, ha 90-95 km/h-as átlaggal megyek (kipróbáltam teszteltem egy Nissan Leaf-et)
Rossz tulajdonság igazából nincsenek, talán csak annyi, hogy ennél az évjáratnál még nem teljes értékű a csomagtartó, de mivel a Yaris helyett vettük, akkora viszont így is van.
A nejem autóját is leakarjuk idővel hibridre cserélni (az 9-11-et eszik).
Hibalista
- Kerek tőcsavar: a gumis addig húzta a pisztollyal amíg el nem szakadt (lehet, hogy az előző tulaj gumisa is meggyepálta már...)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Super
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 10500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Yaris 1,5 TS | Következő autója? | Auris Touring Sport HSD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
