Vissza Japánba
Szöveges ítélet
Benzinest akartam és japánt - az utóbbi valósult meg. Impulzus vásárlás volt, mint sok más autóm...de ez az első dízel... Magamhoz mérten sokáig kerestem (vidéki vagyok), de általában mire eljutottam volna megnézni, már elvitték a kinézett járművet - hála a Totalcar térítésnek ;) A szívó-benzin-japán-jó állapot... nos, mire elolvasod a hirdetést, már nincs meg ;)
Eldöntöttem, h ha 30 km-es körön belül nem találok autót, akkor rohadjak meg ;)
Ez lett: Jó állapotú japán dízel, drágán.
The selling points:
1. láncos vezérlés
2. nincs kettős tömegű lendkerék
3. nincs részecskeszűrő
4. nem nagyon vannak beárazva az autósboltokban a turbók, a befecskendező rendszerek, nem is nagyon ismerik ezt a motort - azaz nem nagyon kell alkatrész hozzá.
5. beszéltem egy tulajjal, akinél 395000-nél állt az óra (első tulaj) - a belső világításra panaszkodott, más meghibásodás nem volt.
6. jól fogyaszt, a turbólyuk fölött elfogadhatóan jól is megy
Negatívumok:
1. A belső világítás nálam is elhallgatott...
2. 1.4d; óriási turbólyuk lent - ha észreveszed magad bárhol, ahol semmi keresnivalód, leszabályzásig kell forgatni az egyest, hogy ne egy gigantikus turbólyuk közepén találd magad kettesben.
3. Ez egy nagy Suzuki ;) Tudod, a magyar swift ;) Nem kényelmes, hangos (menetzaj, a motor nem veszélyes), fura a futómű, zörgések előfordulnak az utastérben.
4. Nem érdekel, mit mond a katalógus, a csomagtér nem túl nagy - olyan négyes golf szerű.
5. vannak japános következetlenségek, pl az 55 literes tank ellenére 900km fölött nagyon paráztat, hogy tankolj, aztán kattanásig belemegy 45 liter... Szal még volt 10 liter a tankban, de már elveszi a board-ot és villog, hogy TANKOJJÁ!!!
+1. kb 3 hónapig tartott, míg magamra tudtam állítani az ülést és a kormányt, fájt a hátam benne. Az ülés egyébként japánosan keskeny, én elég széles vagyok...
Mindenki kérdezi a fogyasztást... Hát ez láb, hőmérséklet, útviszonyok és közlekedési helyszín kérdése. Jellemző fogyasztások:
1. Nyaralás:
-10 nap: M3, M0, M7, Keszthely, majd tekergés az északi parton, 1100km: 5,2L/100km
1. Munkanap:
-város 4km, közút 15km, város 3km: 5,6L/100
3. Hektikus munkanap:
-10 hideg indítás plusz az előző munkanapos penzum: 6,1L/100km
4. Hektikus munkanap egy 2017 januári -20 fokkal megspékelve: 7,9L/100km
Egy adalék a fogyasztáshoz; egy nyári munkanapon reggel a munkahelyre beérve kinyitottam a motorháztetőt és megfogtam a hengerfejet. Meleg volt, de nem sütött, azaz nagyon kevés a motor hulladékhője. Sztem hosszú távú közúti ingázásnál a standard 4,5L simán tartható lenne - ha 22km után nem meleg a motor, akkor ez tényleg hosszabb távokra való lenne. Nálam úgy tud ennyi lenni, ha útakadály vagyok ;)
Egy használós-futkározós autót általában 8-9 éves korában veszek meg és 15-16 éves korig használom optimális esetben. Eddig 10-11 hónap alatt 18 ezret mentem vele, nem érzem úgy, hogy ne érné meg nálam ezt a kort, azaz elégedett vagyok.
Még egy adalék; 46 éves vagyok, 173cm. Ketten vagyunk a nejemmel, a gyerekek már kirepültek. Pont elég ez az autó, főleg, h neki is van sajátja ;)
Hibalista
- Egy izzó a belső világításnál - még nincs javítva
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 171000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf 4 | Következő autója? | még nem foglalkoztat |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
