Toyota értékek
Szöveges ítélet
Amikor 6 éve megvettem, akkor - többek között - azért lett Toyota, hogy amikor lejár hitel 6 év múlva, akkor ne kelljen lecserélni, hanem legyen olyan állapotban, hogy bőven bírjon még pár évet. Az idő lejárt és az autó meglehetősen jól bírja.
Ez az autó szerintem tipikusan hozza egy átlagos Toyota tulajdonságait, vagyis semmiben sem kiemelkedő, ellenben mindenből hoz egy elég magas szintet és minden működik benne. Ami újkorában esetleg hátrány - hogy mondjuk picit unalmasabb, kicsit kevésbé igényes a belseje mint egyes versenytársaké, hogy néha megreccsen valami a műanyagon - az ahogy egyre idősebb lesz az autó, úgy válik előnnyé - pont olyan unalmas, ideértve a szerviztapasztalatokat, pont ugyanolyan a belseje mint újkorában, na jó néha megreccsen, de pont ugyanúgy működik benne minden.
Nekem ez egy kényelmes autó. Kicsit magasabb építésű, ezért könnyű be- és kiszállni és elé jó tágasságérzetet ad. Nekem elöl ülni benne hosszútávon is kényelmes, a hátsó tér is tágas, állítható dőlésű támlákkal. Általában mindenki kényelmesen elfér, aki beleül.
A középső híd (vagy ormány, ahogy tetszik) nekem tetszik, már van pár kisebb kényelmetlensége, az alatta lévő helyre nehezebb pakolni, és ha a váltó elöl van (1, 3, 5 fokozatok) akkor picit nehezebb elérni a fűtéskezelő gombokat. Cserében a magasra tett váltó kényelmes.
Az első oszlopok elég vaskosak, bizony néha dőlnöm kell egyes kanyarokban, hogy ne legyen nagy a kitakarás. Cserében elég előrenyúlik a szélvédő, ami tágasságot ad.
Én vezetni is kényelmesebben vezetek, amire ez az autó nagyon jó. A motorja ugyanis alul is szépen húz, váltani kényelmes, a kormányt tekerni könnyű, nekem az áttétele is tetszik. Ha valaki sportosabban akarja vezetni, akkor a motor ebben partner lesz, a váltó is még valamennyire, a kormányzás és a futómű már kevésbé. Ez nem egy sportos autó, magasabb, a futómű inkább kicsit kényelmesebb. Ami nem jelenti azt, hogy ha kell, akkor ne lenne biztonságos egy egy húzósabb kanyarban. A fék progresszív, picit jobban nyomni kell, hogy jól fogjon, de akkor kiváló. Még egyszer a motorról: ez szerintem erőssége az autónak. Ha kell alul is jól húz, fent pedig kifejezetten erős. 126 ló, a legtöbb helyzetben bőven elég.
A csomagtartó talán egy picit kisebb, mint az tényleg jólesne, bővíteni ülésdöntéssel könnyű, de marad egy pici lépcső. Viszont olyankor nagy dolgok is beférnek.
A kézifék gyenge pontja az autónak. Sajnos néha nem fog elég erősen, máskor meg - mondjuk hidegben - beragad. Nekem cserélni is kellett emiatt, valami filléres alkatrész berozsdált benne, de mivel egyben van a fékkel, javítani jó drága. Ezt lehetett volna jobban megoldani, de ezzel együtt kell élni.
Összességében semmiben sem kiemelkedő, de mindenben elég jó erős átlagot hoz.
- Nem a legtágasabb, de nagyon jól el lehet férni
- Nem a legerősebb 120 ló körüli motor (nem turbós), de nagyon jól működik
- Vannak kisebb hibák, de összességében nem romlik el
- Kopogós a belseje, de 6 év után pont olyan, mint amikor kihoztam a szalonból
Most volt a 6 éves vizsgán, a felkészítés annyi volt, hogy picit utántöltötték az olajat, egyébként csak a vizsgadíj. És ez nekem fontos, mert még sokáig szeretném használni.
Érdekes módon nem annyira sikeres autó, teszten is sokszor lehúzták - pedig pont azt nyújtja, mint egy Toyota mindig is. Semmi feltűnés, semmi fakszni, de egy jó motor és tartósság, kiváló napi használhatóság. De ma valahogy egyre fontosabb a puha belső, meg a sportosság. Hát a Toyota nem ilyen, ennek az öröme a műszerszerűen működő pontosságban, a használati értékben és a tartósságban van. Az vegye, akinek ez a fontos, aki villogni akar, cikázni, klub elé parkolni, száguldani, az válasszon mást.
Hibalista
- A kézifékje romlott el, cserélni is kellett, sajnos ez együtt járt a hátsó féknyergek cseréivel. Ez húzós tétel volt, de a Toyota bevállalta az anyagköltség felét (már garanciaidő után), így 90 ezerben állt meg. Ez volt 6 év alatt az egyetlen komolyabb tétel. - Fékbetétek, szűrők, kopó alkatrészek voltak cserélve kötelező szervizeken.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Reálszisztéma Buda - egy normál Toyota szerviz, márkaszerviz mivoltuknak megfelelően igyekeznek minden kopó dolgot a lehető legkorábban cserélni :-) A munka minősége elég jó, bejelentkezés kiváló, gyorsak. Meglehetősen drága, de a márkaszerviz már csak ilyen.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | Marad ez, még sokáig |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
