Szürke egérke - de mégis szerettem
Szöveges ítélet
Bár amikor ezt az értékelést írom, már eladtam az Aurisomat, de a kellemes emlékek miatt úgy érzem, hogy megérdemli az régi autóm, hogy így emlékezzek meg róla...
Amikor visszaadtam a céges Mondeo kulcsait, és 10 év után elkezdtem újra saját autót keresni a válság közepette, első nekifutásra egy Yarisra gondoltam, azért, hogy maximalizáljam az ár-megbízhatóság-teljesítmény hármast. De ahogy beleültem a Yarisba és kinyitottam a csomagtartót a Mondeóhoz szokott agyam nem tudta befogadni a tapasztaltakat. Szóval szinte azonnal át is léptem a következő autóhoz a bemutatóteremben. Ami történetesen egy Auris volt. Kívülről nem is gondoltam volna, de az első ülésekben meglepően kényelmes ülés esett. A sokak által kritizált középkonzol és a sebességváltó alatti híd nekem kifejezetten tetszett. Háttul igaz már nehezebb volt elférni és a csomagtartó sem volt éppen hatalmas, de mégis úgy éreztem, hogy egy próbát megér a gép. Az kereskedés azonnal fel is ajánlotta a próbaút lehetőségét. Ami azonnal feltűnt, hogy meglepően kényelmes volt vezetni az autót. Tökéletes úttartás, a 100 LE-hez képest kellemes dinamizmus, szinte semmi zaj és rázkódás volt amit tapasztaltam. Szóval a próbaút 52 km-esre sikeredett annyira megfogott az autó. Rövid vacilálás után végül meg is rendeltem a kocsit. Először persze tartottam tőle, hogy túl sok kompromisszumot kötök, de igazából végül soha nem bántam meg a választásomat.
A 6 év alatt, amíg használtam semmi rossz tapasztalatom nem volt az autóval. Soha a legkisebb hiba sem volt vele. Mondjuk az évi 10.000 km nem számít kifejezetten soknak, de ebben volt azért mindenféle használat, város, országút és autópálya is. A kezdeti időkben az átlagfogyasztás 7 liter körül alakult (és sok autóval ellentétben a fedélzeti számítógép által jelzett érték megegyezett a tankolás után számított értékekkel) de a később ez 6.3-ra csökkent (vagy én idomultam az autóhoz). Persze az 1.33-as szívó benzinmotor nem a legerősebb, de hamar megtanultam, hogy ha emelkedőnek felfelé próbálnék előzni, azt inkább ne is tegyem, vagy legalábbis 4-esbe visszakapcsolva. De a normál országúti tempóhoz ez a motor több mint elégséges. Egyszer csak úgy tesztelésből megpróbáltam egy 150 km-es vidéki oda-visszaúton a legtakarékosabban vezetni (nagy gázadások és fékezések elkerülése) és 4.9-es fogyasztást sikerült elérnem. Ami még kifejezetten tetszett az autóban az ötletes pohártartó a légbeömlő felett, így megoldva az ott elhelyezett ital hidegen tartását (persze télen ez már nem működött, hacsak nem meleg italt akartam volna inni). Valamint az összes eddig használt autó közül az Aurisnak volt a legkonfortosabb klímája. Talán a nagyméretű középső légbeömlő, a szélvédő szöge volt az oka, hogy a befújt hideg levegő nem jött kellemetlenül az ember arcába, de a legnagyobb napsütésben sem sugárzott a hő a szélvédőről. Ez az autó persze semmivel nem tud kitűnni az átlagautók közül, nagy vezetési élményre sem számíthatunk vele, de aki egy megbízható, kényelmes, gazdaságos autóra vágyik nyogodtan számíhat erre a modelre. Amikor úgy hozta a sors, hogy ismét céges autóra válthattam, nekem is egy évig tartott, hogy rábeszéljem magam az Auris eladására.
Hibalista
- Szinte hihetetlen, de az égegyadta világon semmi. 55000 km-nél kellett első fékbetéteket cserélni...
Ide hordtam szervizbe
Autofókusz Kft. Zalaegerszeg
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Qashqai |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
