A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Auris (2007-2009)

Auris 1.4 VVT-i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Miért jó minden reggel?

Szöveges ítélet

Az autót 2007 novemberében vette kis családom, hosszas vívódás után. Megnéztünk Astrát, Focust, Golfot, de nekünk semmi nem volt jó. Meg kell említeni, hogy az előző autónk egy G Astra volt, annak minden előnyével: tágas, nagy, jól pakolható csomagtartóval. Így aztán nem volt könnyű új autót választani. A Focusban hátul nem fért el a fejem az ereszkedő tetőív miatt (183 cm vagyok), a Golfban pedig a 190 centis édesapám lábtere nem volt elegendő, illetve nem volt olyan kényelmes, mint az Astrában elöl. Az Astra meg hátul lábtérben volt gyenge. A Golfhoz ezen kívül nem volt pótkerék, valamint a Golf az Golf, és mindenhol meg kell fizetni a márkanevet. (Biztosítók, szerviz). Erre valahogy felmerült az hogy nézzünk meg egy Aurist, de gondoltuk, úgyis drágák a japánok. Mit ád az isten, Auriséknál kétszázezer kedvezmény az alap, ha nem kérünk felnit, kétszáznegyven. Hmm. Belül ideális nekünk, nagyobb elöl, mint a Golf, hátul ugyanakkora, nagyobb hátul, mint az Astra, de egy árnyalatnyival szűkösebb elöl, VISZONT mindenki elfér benne mindenhogyan, kényelmesen. A hátsó üléssor támlaszöge is állítható, valamint nincs kardánalagút hátul, tehát öt személy is viszonylagos kényelemben utazhat. Természetesen négy emberre tervezték igazából ezt is, de a kakasülő mindenképp jobb a konkurenciánál. Van benne elég tárolórekesz, a kétrészes kesztyűtartó nagyon praktikus. Az ülések mind kényelmesek és széles tartományban állíthatóak. A kárpitozás viszonylag kellemes anyagokból építkezik, sehol nincs olyan "olcsó" minőségérzete az emberfiának. A csomagtartó átlagos, cserébe a beltérben van több hely. A felszereltség tartalmazza a négy légzsákot, az ABS-t, a manuális klímát, az első elektromos ablakemelőket, valamint az elektromos tükröket. Több nincs, de nem is hiányzik. Max egy elektromos ablakemelő hátra, de az, aki hátul ül, szerintem ráér tekerni, a vezetőnél van, és az a lényeg. Az vezetőülésből semmit nem lehet látni az autó orrából, minden parkolásnál óvatosnak kell lenni.
Egy autó külseje szerintem teljesen szubjektív dolog, nekem az Auris tetszik, persze közel sem annyira mint mondjuk egy BMW, de aranyos kis hörcsögérzete van. Oldalról a legdinamikusabb. Mondom, szerintem.
Az autó legérdekesebb pontja a motorja. 1.4 és 97 lóerő. Eleinte fintorogtam, hogy kevés lesz ez. Kérem szépen, nem kevés, bevallom, tévedtem. Ez az, ahol semmiien szituációban nincs az embernek alulmotorizáltság érzése. Nem egy erőgép, de az autóhoz bőven elegendő. Meglepő, hogy egy "egynégyeshez" képest milyen dinamikus. Persze nem egy erőgép, de aki leszólja és beül, és egy cseppet is objektív, az elismeri, hogy ez nem egy átlagos alapmotor. Golf, Astra maximum a hátát nézi, ha arról lenne szó (de nincs). Rendkívül érdekes hogy akár 1250-ről is felhúz; felhúz, nem gyorsul, de nem kell visszaváltogatni benne. Ötödikben száznál 4 személlyel kb 3000-ret fordul a főtengely. Autópályán még nem jártunk vele. 25-nél akár már hármasba is lehet tenni, négyes alsó határa 35 és 40 közt valahol. 2000-ről húz, 2500-tól lehet vele előzni, 3000-nél valami megváltozik, 4000-től pedig meglepően megy, igaz 3200-tól megjön a hangja. Ja, igen, hangja az egyébként nem nagyon van, száznál normál hangerővel simán lehet beszélni az autóban. A váltó rövid áttételű, alias gyorsulásra kihegyezett, de ez érdekes módon nem befolyásolja hátrányosan a fogyasztást, ami most 3700 km után (2/3 város, 1/3 országút) 6.9. Megismétlem 6.9. 7.9-ről indultunk. Nyilván most majd megint feljebb megy, de sem én, sem édesapám nem közlekedünk "nagypapatempóban". A váltó egyébként nem jár olyan könnyen, mint azt az ember gondolná, sőt nem is olyan pontos, a kettes nincs jól megvezetve, oda kell tenni a kart. Persze jobb, mint az Opeleké, de a VW-nél azért nem. Maga a megemelt váltókar dolog nekem bejön. A gázpedál szörnyen érzékeny, a kuplungot már megszoktam, olyan, mint a vaj.
A kormányát nagyon utálom, iszonyúan túlszervózott, idegesítően könnyű tekerni, nincs igazán visszajelzése. Ez hétköznap nem baj, de egy egy kiélezett szitunál bizony nem árt, ha az ember érez is valamit az útból.
Futómű: jól csillapít, ugyanakkor jól is tart. Kompromisszum, bár azt meg kell említeni, hogy a futómű relatíve feszes. Ez részben azért fontos, mert az autó eléggé magas építésű, és nem szabad billegnie, nem is teszi. Szerepe van ebben a jó alaposan hátratolt hátsó tengelynek is.
Fék: jó, bár igencsak érezhető a szervóhatás, a nyomáspont nehezen tapintható, érzékeny jószág a pedál, könnyen harap, ha nem figyelünk. A mienk is iszonyúan nyikorgott, de sokadik kör után végül valami szalag nyomán elmúlt a dolog.
Amiben nem értek egyet a Totalcaros teszttel (Rácz Tamás):
Optitron kijelzők: sem édesapám, sem én nem állítottam még át, mindketten ugyanolyan jól látjuk. Mindenhol, mindig.
Aztán a középkonzol. Mi a baj azzal? Nekem még nem volt csuklóficamom, mikor a rekeszbe nyúltam.
Tárolórekeszek. Hány üveggel járt a szakújságíró úr, hogy nem tudta eltenni őket? Nekem eddig mindig sikerült elhelyeznem őket.
Kézifék: Nem mindegy milyen és hol van a pöcök? Szerintem nem nehéz kezelni, pontosabban nem nehezebb, mint bármelyik másik kéziféket. A kézifékek nem teáskanalak és ne is legyenek azok.
Azzal sem értek egyet, hogy tucatautó lenne. Sem azzal, hogy blöff. Én nem egy hétig próbáltam. Ja és nem várom el az autótól, hogy tökéletes legyen. Szívesen látnék egy sokkal objektívebb tesztet. Minden más autóslapban inkább dicsérték, semmint szidták a Toyota új kocsiját.
Summa summarum: én szeretem, szerintem meg is érte, eddig végtelenül pozitív csalódás, a konkurenciát elnézve pláne, mindenkinek javaslom, hogy próbálja ki az autóját, mielőtt megveszi, és kérdezze meg magától, hogy szeretni fogja-e. Ha így van, akkor szerintem nem lehet olyan nagyon melléfogni. Mégegyszer leírom: mindez az én véleményem erről az autóról.
Balesetmentes közlekedést mindnyájunknak!

Hibalista

- Eddig semmi. A gyári hibás féket végül megcsinálták.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3700
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra (G 1.2) Következő autója? megmondhatatlan
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Auris 2007 (2007)

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)