Jobb, mint a prius, ha kicsi a motyó
Szöveges ítélet
Nem nagyon tudom mire cserélni, mert nem tudok egyszerű magyar embernek ennél jobbat mondani.
Az első hibridem. Előtte azt gondoltam, hogy ez is pénznyelő és bonyolult, mert még elektromotor is van benne. Érdemes utána olvasni, egyszerű, mint a faék.
Egy 1.6-os Mazda 3-t váltott. A kocsi hasonlóan gyorsul, csak itt nem váltok. A váltó is pofon egyszerű. A prius-t ajánlották a munkatársaim, illetve az újabb auris-t. Amikor megláttam, hogy milyen áron mennek és mennyit futottak, akkor kicsit állítgattam még a keresőt és rájöttem, hogy ugyan azt a technikát egy kicsit szebb külsővel megkapom az Aurisnál. De nem is ez volt a nagy dobás, hanem hogy a régi Aurisok jóval olcsóbbak és a belső terük sokkal igényesebb! Két év alatt semmi hiba nem jött elő, pedig használtan vettem meg egy közel 8 éves külföldről behozott példányt.
Az 1-es BMW újkori ára azonos volt ezzel a típussal 7.5M. Azt 3.5M-ért adták 8 évesen, ezt 3M-ért. Az egy 170e-t futott dizel volt, ez meg egy 100e-t futott hibrid, szívó 1.8-as hasonlóan takarékos motorral, világvégéig tartó automata váltóval. Van még kérdés? Ma már 2.5M-ért lehet kapni ezekből, de 3M-ért vannak most is nagyon jók, miközben a priusok kicsit elszálltak a nagy hype miatt. Ha keveset akarsz költeni, biztonságosan autózni, nincs most ezeknél jobb vétel.
Két kompromisszumot kell kötni:
- Picit rossz elrendezésű a csomagtered a 2010-2012 közötti típusoknál,
de egy gyerekkel is még oké lehet.
- Nem vontathatsz vele, ezt csak az újabb, vagy nagyobb motoros hibridek tudják.
Hátul kicsit igénytelen a felfüggesztés a torziós hid miatt, ezt a Lexus CT jobban megcsinálta, de legalább nem kell takony módjára viselkedő lengőkarokat cserélni. A hibrid úgyis ránevel a papa stílusra. De élvezni fogod. Nem azt fogod élvezni, amikor 200-al gyorsulod le a pályán az X6-ost.
Azt, élvezed majd, hogy jó döntést hoztál és elégedett vagy.
Hibalista
- Kis akkumulátor lemerült benne.
Ide hordtam szervizbe
Toyota M5, jól csinálták, transzparens szervíz árak. A hibrid garancia feltételei viszont megváltoztak náluk, ami kínos!
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
helyi kisszervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 3 1.6 sedan | Következő autója? | valami hibrid |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
