Jó választás
Szöveges ítélet
1000 km után:
Pár hete vettük át és azóta egyre jobban kezdek hozzá szokni. Előtte elég sok autót volt szerencsém kipróbálni és talán az Aruis volt a legszokatlanabb. Talán a magasan lévő váltó miatt, talán a nem látható, nehezen érezhető eleje miatt, nem tudom. Az első 1000 km után azonban már teljesen megbarátkoztam vele és egyre jobban tetszik.
Az 1.4-es benzines motor... hát véleményem szerint gyengécske. Pörgetni kell, ha az ember valami féle erőt próbál kicsiholni belőle, azonban egy "átlagos és hétköznapi" vezetési stílushoz tökéletesen megfelel.
Ami a kinézetet illeti, nekem mind kívülről, mind belülről nagyon tetszik. Talán az Auris tetszik a legjobban a kategóriájában, bár nem ezért esett rá a választás.
A belső műszerek közül csak a figyelmeztető hangjelzést említeném, amely a be nem kapcsolt biztonsági övre figyelmeztet. Eddigi tapasztalataim alapján erről megoszlanak a vélemények. Én azt mondom, inkább csipogjon és figyelmeztessen 10-szer feleslegesen, mint egyszer a be nem kapcsolt öv miatt legyen nekem vagy a mellettem ülőnek a kelleténél komolyabb egészségügyi problémája.
Mindent figyelembe véve, mikor beszálok az autóba, egy jól összerakott, kényelmes és biztonságos autó benyomását kelti.
6000 km után:
Teljesen elégedett vagyok vele, most is ezt választanám. Bár erősebb motorral...
90000 km után:
Ami tetszik benne:
- Meglehetősen megbízható, igénytelen autó (persze normál, A-ból B-be típusú vezetési stílus mellett, rendszeres szervíz betartásával)
- síkra nyitható csomagtér a hátsó ülések ledöntésével: volt hogy aludtam benne, volt, hogy tetőig megpakolva segített ki bútor szállításban. mindenképpen hasznos
- váltója nagyon pontos, nem lötyög, toyotás..
Ami nem tetszik:
- gyenge 1,4-es benzines motor (én hibám)
- elektromos ablak, csak gyújtással működik, központi zár nem húzza fel őket
- szinte az összes izzót cserélnem kellett már egyszer (tudom, hogy elhasználódik, de akkor is :) )
Hibalista
- - 5,000 km körül csikorgó fékbetétek, ha jól tudom típus "hiba" volt, fékpofák cseréje garanciában megoldotta a problémát. - - - 80,000 km szervóvezérlő egység megadta magát, értsd: nem volt szervó az autóban. Javítását kizárólag márkaszervízben tudtam megoldani, újra cserével. Mivel garancián túl hibásodott meg és nem tolerálták, hogy a garancia lejártát követően nem márkaszervízben szervizeltettem az autót, ára szereléssel együtt: 250,000 Ft. - - Ezen kívül az égvilágon semmi. Szigorúan 15,000 km-ként szervíz, a műszaki lapja hibátlan volt a 90,000-esnél.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizek:1.Toyota Tsusho (Szállás u.)2. ReálszisztémaEgyik márkaszervízben sem tudta elnyerni a bizalmam. Utóbbi (Reálszisztéma) esetében a véletlen úgy hozta, hogy bizonyítottan nem végezték el a kiszámlázott fékolaj cserét. A kiszolgálás színvonala pedig messze a elmarad az elvárttól, plusz legalább az illúzióját adnák meg, hogy nem akarják lehúzni az embert.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Autó Pátkai (Bp,Jászberényi út)Összehasonlíthatatlanul magasabb színvonalú a kiszolgálás az általam látogatott márkaszervízekhez képest. A szervíz vezetőnek maximális tisztelet, ahogyan vezeti a műhelyt. Világos, átlható árak, behív a műhelybe, megmutat, elmagyaráz és nem tukmál. Másra nincs is szükségem. Ezt a szolgáltatást akár a márkakereskedőknél magasabb áron is igénybe venném.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valami családi egyterű (Citroen, Rönó Grand) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
