Ismerkedünk, én és az Auris 1.6 Sol
Szöveges ítélet
Elöljáróban csak annyit, hogy én inkább a problémákat szoktam leírni és olvasni az itt lévő hozzászólásokból, mert abból tudok meg többet az autóról, de ez nem azt jelenti, hogy nekem ez rossz is lenne, csak mérlegelem, hogy tudok e vele együtt élni. Ennél az autónál úgy gondolom, hogy igen. Ezt tükrözik remélem a 98-as Avensis és a K12-es Micránál található hozzászólásaim is. Akkor lássuk :)
Az autó a páromé és csak párszor vezettem és mint a "futott" KM-ből látszik még nem sokat mentünk vele. Az emlitett javítást igénylő problémák nem nagyon zavarnak, mert én is megjavítanám, ha nem volna a garancia, csak több ne legyen.
Kapott téli gumit, oldalsó és csomagtér alatti lökhárítóra való díszcsíkot, tolatóradart és sárfogó gumit ami remélhetőleg csökkenti a hátsó ajtó erős szennyezettségét.
A Mazda 3 és e között vaciláltunk, de a páromnak ez jobban tetszett, mert szerinte a Mazda "férfiasabb", így Auris lett. Kipróbáltam az 1.4-est is, de nekem nagyon haloványnak tünt. Viszont lehet, hogy a városban bőven elég lenne. Ezt egy bejáratott autóval lehetne letesztelni pár napon át erre viszont nem volt lehetőségem. Viszont nem rizikóztam és 1.6-ost választottunk. A dízelt már eleve kilőttem. Nem részletezném, pedig sokan felhördülnek, nekik csak annyit, hogy az 1.6-os dízel Mazda 3 pedig lenyűgözött!!
Pár szó magáról az autóról. - Ami tetszik. Jópofa a Sol felszereltésggel járó nyomógombos indítás és a "kézrátételes" ajtónyitás. A belső tükör fényre sötétedése. Jók az ülések, bár nekem ( 196 cm magasság ) nehéz jól beállítani, hogy jó is legyen vezetés közben és kiszálláskor könnyű legyen kihúzni a lábam a kormánykerék alól, amit a legmagasabb pozícióba állítok. Érdekes de nem feltétlen kell az ülést leghátrább tolnom, mint más autóknál. A váltó van akinek tetszik van akinek nem, én elvagyok vele. A műszer csoport sem hoz igazán lázba és jó lene egy külön óra, hogy ne kelljen mindíg körbe "tekerni" ha azt is akarom látni és még más infót is.
- Mi az ami nem annyira tetszett. A rádió vezérelhető a kormányról is, de félek mikor fog lekopni a folyamatos használattól a festés és a konzolon lévő tekerőgombja sem igazán jó fogású, apró és csúszik. A digitális klíma egyik tulajdonsága az oldalanként beállítható hőmérséklet, de mivel még nem szoktam meg a nyomógombjait, hát visszasírtam a sima tekergetős hőfokszabályzást. Mire menet közben kitaláltam mit hova kell nyomni hogy menjen is meg fűtsön is de ahova én akarom , hát vezetés közben elég érdekes volt. Biztos gyakorlattal jobban megy. Viszont a jobb oldali kijelzőn látható a fűtés-hűtés kifúvás iránya, amit alapból nem lát jól az ember csak ha bedől kisé jobbra az ülésben, ui. a kijelző előtti plexi íves és pont zavaró a jelek értelmezésében. Ha vki. látja majd élőben talán jobban megérti. Az ablaktörlő esőérzékelő szenzora még érdekesen működik, hol többet hol kevesebbet töröl, de nem mindíg úgy ahogy nekem jól esne. Még át kell néznem a gépkönyvet, mert az Avensisben lévő szakaszoló és folyamatos ablaktörlő beállítás megfelel. Szóval nem hiányzik az esőérzékelő automatika és inkább kilőném. A hátsó ülések dönthetők, de pont fordított arányban, mint ahogy egy kisgyermeket szállító ember gondolná. Tegyük fel megyek vásárolni a gyerekkel és veszek egy termetesebb dolgot. Ledönteném az ülést és a nagyobb háttámla kell, de előtte van a gyerek ülés a jobb oldalon, hogy néha rá is lássunk a gyerekre, így nem tudom ledönteni csak a mögöttem lévő kisebb háttámlát, vagy ha az nem elég akkor szerelhetem át a gyerek ülést mögém. Idáig minden általam látott autóban az 1/3-ad - 2/3-ad háttámla megosztás gyerekülés barát megosztással működött csak itt nem. Az már csak hab a tortán, hogy nem tudom szintbe dönteni az üléseket csomagtartóval. Érdekes mert az én 98-as Avensisemben nem probléma. Olyankor van gond ha nagyobb műszaki cikket vennék, ( pld, LCD TV ) mert biztos nem jó, hogy nem a teljes síkon fekszik fel a doboza. Ez talán csak engem zavar, mert most jártam így és inkább a másik autóval mentem érte.
A motorját picit zajosnak találom magasabb fordulat felett, de ez még változhat, még "bejáratós". Ilyenkor a sajátomhoz mérem. Viszont jó vele autózni. Még szoknom kell a gázpedál "lassuságát" váltáskor, de ha rájön az ember az ízére akkor nem probléma. Az autó egyben van, élvezet vele vezetni, bár bevallom őszintén, még nem merek vele olyan bátran autózni, mint a sajátommal, mert nagyon féltem :) A teljesíménye nekem és a páromnak itt a városban megfelelő.
Amiért mellette döntöttünk, az a megbízhatóság, mert garancián túl én szerelem az autóimat és egy kisgyerek mellett nincs kedvem folyton egy autó alatt kuksolni. Láttam nála szebbet és talán jobbat is, de nekünk azt hiszem megteszi hosszú ideig. A párom egy K12-es Micrából ült át ebbe az autóba. Még ízlelgeti a dolgokat :)
Még folytatom ...
Hibalista
- Bal első ajtóhatároló kattogott, csere - szintén ebben az ajtóban ablak le és felhúzásnál erős zaj, laza párazáró fólia, feszítése kétoldali ragasztószalaggal. Csikorgó fék, első csere, de megyünk a hátsókat is cserélni nemsokára. Majd állítatni kell a futóművet, mert picit jobbra húz és a fényszóró sem volt jól beállítva. Elsőre ennyi és remélem nem lesz több :)
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey : garanciális szervíz régi ismerettséggel.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | K12 Nissan Micra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
