Ha valami rosszul kezdődik...
Szöveges ítélet
Egy Clio 1,5 dci-ből ültem át az autóba, de meg kell mondjam, hogy azt egyszer sem vittem vissza az 5 év alatt a szervízbe, csak a kötelező megjelenésekkor. Az Auris-al viszont egyből úgy kezdtük a közös életünket, hogy vittem is vissza. Ugyanis a lámpa levilágított a kocsi elé, a kormánykerék pedig ferdén állt, és a kocsi is félrehúzott, ami a futómű beállítási hibájára utalt. A szervízbe bejelentkezéskor a telefonon hitetlenkedett a munkafelvevő, hogy ő nem hiszi hogy ezekkel problémák lennének, valószínüleg minden rendben van, hiszen ezeket az átadás előtt átnézik. Mondtam magamba, hogy viszont ha így van, akkor adom is el azonnal a kocsit...Miután végeztek, jött oda, és mondta hogy mindkettőben igazam volt, nem is érti hogy miként fordulhatott elő. (halkan jegyzem meg hogy egy korábbi ítéletben egy tulajdonsotárs ugyanezekkel a problémákkal küzdött) Szóval ez nem tipushiba, mint ahogy páran itt mondják... ha ilyet tapasztalsz, ne légy lusta, vidd vissza a szervízbe.
Egyébként a kocsi nagyon jó, szeretem. Tényleg. Tele van extrával, a bliethooth kihangosító nagyon hasznos, az ülésfűtés és a tempomat is király. Itt jegyzem meg, hogy engem a Tsusho-nál le akartak beszélni az utólagos tempomatról, ülésfűtésről és a magasított könyöklőről, mert az eladó szerint ezek az utólagos dolgok nem megbízhatóak és nem működnek megfelelően. Én mégis ragaszkodtam hozzájuk, és a végén a srác mondta hogy igazam volt, tényleg jók bele, és ezentúl ő is ajánlani fogja.
A fogyasztása így télen és városban kicsit sok, kb 6.5-7 liter (vegyesen 6), és még nem is nyomom neki. Ez remélem a bejáratási időszak után javulni fog. mert azért ez sok szerintem egy 1,4-es dízeltől.
A motorerő arra elég, amire kell. Városba megfelelő, és országúton is lehet vele előzni, de csak okosan. Ami viszont elképesztő, az a 2000-es fordulat alatti ereje... vagyis annak hiánya... mintha behúzva maradt volna a kézifék. De ezt is meg lehet szokni, és akkor nem zavaró annyira.
Belseje nekem bejön, azért is vettem meg. Van akinek nem tetszik, és fikázza, de eddig a legtöbb ismerősnek tetszett. A váltó helyét is szokni kell, de semmivel se jobb vagy rosszabb mint a hagyományos elhelyezés. Egyébként az elején 5-ösbe kicsit nehézkesen ment be, de mostanra javult a helyzet... (vagy csak én jöttem rá hogy merre van...) A műszerfali kezelőszervek tényleg elég hülye helyen vannak, nem is értem hogy mi volt a koncepciójuk ezekkel. Az egyik szalonban azt mondta az értékesítő, hogy azért tették oda a fedélzeti számítógép gombját, hogy a vezető menet közben ne nyomogassa, mert balesetveszélyes... hát majdnem szemberöhögtem, de végül sikerült megállnom, és egy enyhe mosoly kiséretében annyit mondtam hogy "nem hiszem, de lehet". A műszerfal ciripelését 2000 körül én is hallom, de szerintem ezt majd a szervízen jelzem, és bízom benne hogy megoldják.
A fékek nálam eddig még nem nyikorognak zavaróan, ezért még várok a cserével.
Hallotam egy "kollégától", hogy néha nem indult be a kocsija elsőre, csak 30 mp várakozás után. Nos nálam is előfordul, hogy az indítókulcs elfordítására egy mukkot se ad ki. Nemsokkal ezeltöttig ilyenkor visszavettem egyből majd újraindítóztam, és akkor beindult. Nemrég viszont rájöttem, hogy ha elfordítva tartom még úgy 1-2 mp-ig, akkor beindul elsőre is. Érdekes dolog, talán a számítógép kicsit lassan méri fel a dolgokat hidegben... azt hiszem rá fogok kérdezni a szervízben legközelebb.
A futóműve elég feszes, ami a bp.-i utakon elég zavaró tud lenni, de viszont a menetstabilitása ezáltal kitünő, nem billeg a kanyarokban egyáltalán. A futómű hibájáról fent beszéltem, de még egyszer leszögezném, hogy szerintem ez egy Toyotától elég szomorú. Egyébként most, miután már megcsinálták, még mindig néha kicsit félre húz, de szerintem ez a - szerintem indokolatlanul - széles gumik és a könnyű szervó, valamint a szar minőségű pesti utak hibájára vezethető vissza.
Összességében, eltekintve a kezdeti problémáktól, nagyon szeretem a kocsit, szép, kényelmes, és remélem megbízható is lesz. Nem 2-3 évre tervezem, hanem jóval többre, ezért nagyon bízom benne hogy beváltja a hozzá fűzött reményeimet. Tényleg mindenkinek csak javasolni tudom.
Hibalista
- A fényszórót és a futóművet 1 óra alatt kijavították, és egyenlőre a többi "hibagyanús" dologgal még nem vittem vissza...
Ide hordtam szervizbe
Tsusho - Szállás utca.
A vásárlásnál nagyon korrektek voltak, az eladó srác mindenben segítőkész volt. Azonban a szervizesek nem valami barátságosak, mintha sértésnek vennék hogy rákérdez az ember valamire.
Ja, és mikor átvettem, akkor szembesültem vele, hogy nem adnak hozzá szőnyeget, és volt benne kb 1-2 liter gázolaj. Ez egy 4,5 miliiós autónál szerintem kicsinyes és vérlázító. A szönyeget a szalonban 15 ezerért akarták rám sózni, de a neten találtam egy autószőnyegest, aki a gyári mintára egy nagyon jó minőségű (talán a gyárinál is jobb) garnitúrát 6.900 Ft-ért legyártotta.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio 1.5 dci | Következő autója? | majd elválik |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
