Fürge mamut :-)
Szöveges ítélet
A régi verdát cseréltük újra. Mindenképpen 5 ajtós modellt kerestünk a piacon, de nem kombit. Sok autót megnéztünk, sok véleményt meghallgattunk és elolvastunk, végül is az Aurisnál kötöttünk ki. Mindig is tetszett az ötajtós Corolla, de már Aurisnak hívják.. A japán minőség, 3 év gari, szép új dizájn, nagy csomagtér, kényelem, teljesítmény, és a többi modellhez képest nem sokkal magasabb ár,de magasabb felszereltség az ami miatt Őt választottuk.
Utoljára versenyben maradt még Opel-Astra H & Kia Ceed; előbbiről a megbízhatósága, kényelme, felszereltsége; az utóbbiról a fogyasztása, és a minősége nem győzött meg...
Az autó belülről hatalmas, kényelmesen elfér benne 5 felnőtt is. Az ülések hosszútávon is kényelmesek és van tartásuk. Elől és hátul is nagy a hely, elől a „híd” miatt szűkösnek látszik, de aki vezette már az tudja, hogy van elég hely, és én kimondottan szeretem: ellentétben a totalcar-os tesztel: nem nyikorog!, teljesen jó, össze van rakva ahogy kell!
Eleinte furcsa volt az autóban, hogy nem látni az elejét, de ez majd minden hasonló kategóriájú modellre igaz már az újak közül, így aztán ez sem zavart, ráadásul idővel megszoktam. A belső nagyon jó minőségű anyagokból van kreálva, jó tapintásúak, könnyen takarítható. A műszerfal szerintem az egyik legjobb amit láttam, talán az űr-Hondáé volt szebb(viszont az jóval drágább), de az astrát és ceedet is magasan veri szerintem. Ami valóban idegesítő, az az hogy az üzemanyag alacsony jelzését több helyen is figyelmeztetőleg közli a műszerfal elég lenne egy helyen, remélem, hogy az első szerviz alatt lehet majd módosítani ezen valahogy. Egyébként kézre áll minden, igaz a „híd” alatt tényleg nem sok minden fér el, de jobb mintha nem tettek volna oda semmit. A könyöktámasz lehetne kicsivel magasabb is, de így is kényelmes és elég tágas, praktikus. Az enyémen van egy pohártartó is, a hátul utazóknak (a tesztben hiányolták). A dupla kesztyűtartónak örülök, az alsó világított, hűthető. Az ajtókban a megszokott tárolók vannak kialakítva. A hátsó üléseket ledöntve jó nagy csomagteret kapunk, de alapból is tökéletesen nagy.
A motor halk, jól húz,de nem egy versenygép. 1,4-től ne várja az ember hogy versenyautót kap. A teljesítménye a teljesítmény-súly arányában az egyik legjobb, szerintem jobbat nem sok modellt talál az ember ebben a szegmensben.
Átlag fogyasztása az első tank kifogyása után kicsivel 7 liter felett volt, a második már alatta, ami betudható a vezetés megtanulásának:-). Azóta folyamatosan kevesebb, az utolsó 6,5 körül alakult.
Negatívumok között említeném, hogy nálam is fékbetétet cseréltek , mert lassú fékezésnél magas hangot adott ki, de csere óta semmi baja. (állítólag Bosch a fékbetét, konstrukciós hiba miatt kell cserélni <?> ), minden esetre ez egy Toyotától ciki, de gariba cserélik, plusz költsége nincs, egyébként a fék hatásfokával nem volt gond( még jó). Az autó fekvése több tapasztalt ismerősöm szerint kiváló, szerintem is stabil, az utat jól fekszi kanyarokban is.
Ez idáig elégedett tulajdonos vagyok, tökéletes családi autó.
(kopkopkop)
Túl vagyok a bejáratás időszakán. Az autó fogyasztása folyamatosan jobb, és már pörgethetem is, a teljesítménnyel is elégedett vagyok. A fékbetétek azóta is jól működnek, nyoma sincs a nyikorgásnak. Az autót nagyon megszerettük, igazi "kis"kedvenc lett. Csak ajánlani tudom mindenkinek, jó választás! Később még jelentkezem a további tapasztalatokkal.
-------------
8000Km: semmi probléma nem volt azóta sem vele!
A klímával is gyakrabban használom, de még nem annyit, hogy a fogyasztásban is leteszteljem.
A fékek rendben vannak a csere óta...
---------------------------------------------
Szeptember végén a 15.000-ik km után elvittem a kötelező első szervízre. Bejelentkezés telefonon, másnap fogadtak, időre rendben tisztán visszakaptam az autót, olajcsere, szűrőcsere és új fékbetét gariba (ami már a környezet kímélő nem nyikorgós fajta).
Szomorúságomra a hiányzó szélvédőmosó-folyadékot is pótolták ->nyárit :-(
, bár én már azon voltam hogy fogyjon ki aztán cserélem a télire, mert mostanában van esély a minuszra... ez az egy negítívum ért... :-)
Az autó azóta is megbízhatóan működik, semmi problémát nem észleltem.
Továbbra is ajánlom azoknak akik a kis kategóriától nagyobb autót szeretnének, de nem szeretik a kombikat...
Várom a telet és a holnapot ;-) Today,Tomorrow... Toyota :D
-----------------------------------------------------------
2009.áprilisában:
36.000 Km után továbbra sem tudok rosszat mondani az autóról. Nemrég cseréltem le a téligumikat nyárira, remélve, hogy már nem lesz havazás és jegesedés:-) Bár még tegnap (április 4-én) Galyatetőn hókupacokat is láttam, már reggelenként is 10 fok körül van az idő, így nem vállalok nagy kockázatot. A téli fogyasztása az autónak 6,5 liter körüli átlagra jött ki, 80-90%-ban városi használattal. Ez a tapasztalataim szerint a nyári időszakra is marad, még úgy is hogy a klímát mindig használom.
Továbbra is imádjuk, és mostanára elmondhatom, hogy már nagyon jól ismerem és megtanultam a vezetését! Minden benne töltött perc élmény! Továbbra is csak ajánlani tudom Mindenkinek!
Ami miatt sopánkodok egy kicsit az az, hogy most több mint fél millióval olcsóbban megkapnám a magasabb felszereltségű modellt. A gazdasági válság miatt most mindenképpen jobban jártam volna ha most veszek új autót... hát ez van.
Ha most kellene választanom most is az Auris mellett döntenék. (esetleg még Mazda3)
Hibalista
- fékbetét csere - garanciális
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | hyundai | Következő autója? | japán lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
