Feltűnés nélküli, gondtalan autózás.
Szöveges ítélet
1,3. Yaris Sol után lényegesen kényelmesebb, komfortosabb, bár kevésbé karakteres autó. Egyetértek valakivel amikor azt mondja, néha szemből még mindig nem ismeri fel, hogy Yaris, vagy Auris, vagy mi. Hosszú úton is kényelmes, az automata kétzónás légkondícionáló kiválóan működik. Télen kitúnő a fűtés, néha az automatika mintha önállósítaná magát. (Van amikor megvárja a motor felmelegedését és csak akkor kezdi fújni a meleg levegőt, máskor a beindításkor azonnal, persze egy ideig hideg levegőt. Most már tudom hogy ezen a baloldali gomb benyomásával lehet segíteni.) Az 1,4-es motorhoz képest nagyon jól gyorsul, természetesen nem versenyautó, az előzéseknél esetleg vissza kell kapcsolni, aztán megy mint a szél. A sebességváltó kiváló, könnyen, lágyan, akadálymentesen kapcsolható. A kormányszervó minden körülmények között tökéletes. A könyv szerinti végsebesség 175 km/óra, ennél minden további nélkül többet is tud. Minden sebesség-tartományban lényegesen kisebb a zaj mint a Yarisban volt. A CD-s rádió a 6 hangszórójával kiválóan szól, a 6-os CD váltó különösen hosszabb utazásnál igen hasznos tartozék. Immár harmadik japán autóm tapasztalatából mondhatom, ebben az autóban is az az érzésem, hogy ez nem romolhat el. Hosszabb, vagy bármilyen utazásokra készülve nekem az autóval kacsolatos esetleges meghibásodási lehetőség az utóbbi "japán autós" 17 évben teljesen kizárt szempont, és remélem ez ezután is így lesz. Az autóhoz, illetve annak árához a kopogós szürke műanyagok méltatlanok. Rendben van, nem kell fogdosni, de akkor is, könnyen porolódik, nem esztétikus. Azon is nagyon csodálkoztam, hogy a motorháztetőben nincsen szigetelés, bár ezt most már több autónál is tapasztaltam lehet, hogy ez egy új irányzat. (a Yarisban volt) A fogyasztással elégedett vagyok, a 7 liter vegyes használatra vonatkozik, nagyon sok városi közlekedéssel és klima igénybe vétellel. A 12000 km-t 5 hónap alatt tettük bele, a családban hárman is használjuk, minden gond nélkül. (a Yarist 4 éves krában adtam el 78000 km-rel, annak sem volt soha semmi baja az igen komoly és változatos igénybe vétel mellett) Mondják, hogy a fedélzeti komputer funkciói nehezen kezelhetők. Ez igaz, de gyorsan megszokható, ezen kívül nekem vezetés közben egyáltalán nem híányzik az átlagfogyasztás, vagy összes megtett kilóméterre vonatkozó átlagsebesség és egyebek ismerete. Amire szükségem van az mindig jól látszik. A műszerfal, esztétikus, a kezelőszervek könnyen elérhetők, jó helyen vannak. A középkonzol a kézifékkel nagyon szép harmonikusan illeszkedik a belső térbe. A ülés és a kormány rendkívül jól állítható, könnyen a legkényelmesebb helyzetbe hozható. Rendkívül célszerű a hátsó üléstámlák két helyzetben való beállítási lehetősége, ezzel a hátul űlők is kényelmesen utazhatnak. Összefoglalva azt mondom, hogy aki nem vágyik különösebb feltűnésre, csak egyszerűen egy nagyon kényelmes, nagyon jó, értéktartó autót akar, amiben pompásan érezheti magát vezetés közben, vagy egy pohár ital után a felesége, vagy a barátnője mellett utasként, az Toyota Aurist vegyen! Tekintettel a világválságra lehet, hogy ezt én sem cserélem le 4 éves korában.
Az autó most már 4,5 éves és a több mint 80000 kilométer után sem volt semmi meghibásodás. Minden működik, nincs nyiszogás, zörgés, vagy egyéb kellemetlen jelenség.
Az autó júliusban múlt 6 éves, 115000 kilométert futott. Továbbra is minden kifogástalanul működik, semmi negatív észrevételem nincsen.
138000 kilométer után az autó továbbra is kifogástalan, semmi panaszom nem lehet. Azon egy kicsit csodálkoztam, hogy a 137000 kilométeres szervíznél az erdeti ékszíjat nem kellett cserélni.
Hibalista
- Néhány izzócsere - A két rugós pohártartó visszahúzója elromlott, azért használható - Hátsó fékbetétek cseréje,7 éves korában akkumulátor csere, első stabilizátorgumik cseréje 137000 km-nél (20000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
M+F Toyota Kiskőröskezdettől fogva M+F Toyota Kiskőrös
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 138000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Yaris Sol. 1,3 | Következő autója? | Toyota (hybrid) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
